Jump to content
Annons

Mycket folk i Piratpartiet

Recommended Posts

Postat
Till 100%? Hur vet du det?

Återigen, deras vallöften. Det är ju det enda man kan gå på på alla partier.

Whoo... Wiseguy! Om du nu måste tramsbyxa dig på det sättet, så skulle väl ditt anspråk snarare riktas mot ansvarig utgivare (Olsberg) — inte till "läsaren". Du kan ju inte belasta läsaren för att ansvarig utgivare inte vill/behöver pröjsa för dina wiseass-"inlägg". Eller hur?

Whatever. Min poäng var att det är fullständigt orimligt att "man ska betala för allt framställt material som ägaren vill ha betalt för".

Annons
  • Svar 153
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat

Varför står det "tar avstånd från"? Jag vet av erfarenhet att det bara förvillar folk. Jag vet ju vad det betyder, men...

Det borde hellre vara en tregradig skala med "instämmer helt", "instämmer delvis" och "instämmer ej".

Folk vet inte vad det är de ska ta avstånd från.

Postat
tycker Fidden e bra iaf...

🥰

Låter bra det. Har förresten inga problem med vänner som är folkpartister och moderater, trots att de i alla test står längst bort från mig, så jag tycker att du är bra du också 😏

Postat
Åh, vallöften... OK.

Ja exakt. Som tusen kronor mer i plånboken, som bara blev sex hundra spänn.

Hur kan du med säkerhet veta att moderaterna inte lierar sig med sverigedemokraterna i vågmästarroll? Reinfeldt säger idag att det är otänkbart, men vi vet inte.

Varför tycker du att just piratpartiet ska avkrävas någon sorts särskild säkerhet, som ju ändå inte går att få?

Vi vet att dom kommer stödja det block som är bäst för piratpartiet. Mig spelar det som sagt ingen roll om det blir 80% a-kassa eller 75% under nästa mandatperiod, förmögenhetsskatten skiter jag också i, för att inte tala om den enorma klyftan 😲 mellan blocken i skolfrågan.

Däremot tycker jag det är viktigt att riva upp FRA- och IPRED-eländet, att värna den personliga integriteten - oavsett om det kortsiktigt sker på bekostnad av dom som äger copyright.

Visa mig gärna på ett alternativt parti som har samma möjlighet att driva igenom detta så ska jag övervägande att lägga min röst på dom, förutsatt att det inte är några kvartsnazister eller gamla bolsjeviker eller miljötomtar som vill förbjuda mobiltelefoner på allmän plats.

Postat
Däremot är det sannolikt att man skulle kunna pressa fram en ändring av FRA- och IPRED-lagarna, vilket inget annat parti är intresserad av.

möjligen i riksdagen till nästa val - men knappast i bryssel

där kommer man bara lyfta en lön för att sitta på en stol

min gissning är att till riksadgsvalet så är pp lika heta som F! å junilistan är idag 😲

Postat
Varsågod, en bit information: Kultur har alltid varit fritt

knappast

vad grundar du det på?

att skivbolag historiskt sett är något nytt är inte detsamma som att nån form av ersättning inte har givits för målade tavlor, skrålande barder eller skrivna teaterstycken genom tiderna

att något är nytt är heller inte något som pekar på att det kommer försvinna

isf skulle datorer å internet ligga risigt till

Postat
möjligen i riksdagen till nästa val - men knappast i bryssel

Du har en poäng i det. Piratpartiet har inte alls samma unika möjlighet till inflytande i EU som i riksdagen. Ändå kan deras närvaro vara den tillräckligt irriterande finnen i arslet som en hop liknöjda röstboskap behöver för att ö h t fundera på att rösta mot partiet i dom här frågorna.

min gissning är att till riksadgsvalet så är pp lika heta som F! å junilistan är idag 😲

Det verkar vara en dåligt underbyggd gissning med tanke på att junilistans huvudfråga var nej till EU, idag är den kall som en fisk.

Vad pekar på att intresset för att värna personlig integritet på nätet kommer vara över om ett drygt år?

Postat
knappast

vad grundar du det på?

att skivbolag historiskt sett är något nytt är inte detsamma som att nån form av ersättning inte har givits för målade tavlor, skrålande barder eller skrivna teaterstycken genom tiderna

att något är nytt är heller inte något som pekar på att det kommer försvinna

isf skulle datorer å internet ligga risigt till

Du har rätt till din åsikt. Min värld skiljer sig uppenbarligen något från din.

Postat
Du har en poäng i det. Piratpartiet har inte alls samma unika möjlighet till inflytande i EU som i riksdagen.

Det verkar vara en dåligt underbyggd gissning med tanke på att junilistans huvudfråga var nej till EU, idag är den kall som en fisk.

Vad pekar på att intresset för att värna personlig integritet på nätet kommer vara över om ett drygt år?

det är väl lite just problemet för alla partier egentligen

vad man än väljer att rösta på här hemma så har man ingen koll på hur den grupp dom sätter sig i kommer ställa sig i olika frågor som berör oss här hemma

kol å stål skiter man ju i

var det inte nej till emu?

samma sak som den brinnande frågan om feminisim å jämställdhet har slocknat helt

tid ger perspektiv å uttråkande

media byter spår

skulle isf behövas nån ny uppseendeväckande fråga typ omtagning av tpb rättegången

men vete fan om det räcker

men man vet ju aldrig

det var nog många som trodde mp var en dagslända också

Postat
vad man än väljer att rösta på här hemma så har man ingen koll på hur den grupp dom sätter sig i kommer ställa sig i olika frågor som berör oss här hemma

kol å stål skiter man ju i

Lustigt att du tar upp detta. Jag vet en del personer som inte vill rösta på svenska kandidater utan på andra länders.

Vad tycker ni om det?

Samma personer verkar också tycka att frågor som inte berör oss här hemma är viktigare än frågor som berör oss här hemma.

Vad tycker ni om det?

Postat
Lustigt att du tar upp detta. Jag vet en del personer som inte vill rösta på svenska kandidater utan på andra länders.

Vad tycker ni om det?

Samma personer verkar också tycka att frågor som inte berör oss här hemma är viktigare än frågor som berör oss här hemma.

Vad tycker ni om det?

Starta en egen tråd och ställ frågan där. Här är det Piratpartiet som avhandlas.

Postat
Ja exakt. Som tusen kronor mer i plånboken, som bara blev sex hundra spänn.

Hur kan du med säkerhet veta att moderaterna inte lierar sig med sverigedemokraterna i vågmästarroll? Reinfeldt säger idag att det är otänkbart, men vi vet inte.

Varför tycker du att just piratpartiet ska avkrävas någon sorts särskild säkerhet, som ju ändå inte går att få?

Vi vet att dom kommer stödja det block som är bäst för piratpartiet. Mig spelar det som sagt ingen roll om det blir 80% a-kassa eller 75% under nästa mandatperiod, förmögenhetsskatten skiter jag också i, för att inte tala om den enorma klyftan 😠 mellan blocken i skolfrågan.

Däremot tycker jag det är viktigt att riva upp FRA- och IPRED-eländet, att värna den personliga integriteten - oavsett om det kortsiktigt sker på bekostnad av dom som äger copyright.

Visa mig gärna på ett alternativt parti som har samma möjlighet att driva igenom detta så ska jag övervägande att lägga min röst på dom, förutsatt att det inte är några kvartsnazister eller gamla bolsjeviker eller miljötomtar som vill förbjuda mobiltelefoner på allmän plats.

Ja, exakt! Då är vi ju ganska överens om att vallöften är skitsnack och inget annat. För inte sover du väl gott endast på vallöften? Nä, det trodde jag inte heller. Men det finns ju uppenbarligen några som förlitar sig "100%" på vallöften, och detta skulle ju i så fall kunna vara ett wake up call. Bokstavligen.

Det besvarade det mesta av "säkerhets-/löftesfrågan". Vad gäller i övrigt:

Jag anser att alla människor värnar om den personliga integriteten, oavsett du är ultraflankare eller velare. Även de flesta partierna gör det. Men om du känner att just Pajaspartiet kommer bidra till ett bättre samhälle — go with peez, bro!

Postat
Jag anser att alla människor värnar om den personliga integriteten, oavsett du är ultraflankare eller velare. Även de flesta partierna gör det.

Ja jag vet inte hur moderaterna ställer sig till meddelarfrihet nuförtiden, eller vad vpk tycker om telefonavlyssning. Däremot vet jag säkert att alla politiska partier anser att just kommunikation på internet inte behöver regleras av grundlagen och sånt tjafs.

Varför skulle dom annars rösta igenom lagar som medger avlyssning utan brottsmisstanke, kartläggning och lagring av personliga elektroniska kontakter samt tillåta att privata ip-nummer utkrävs utan rättegång - för att en copyrightägare misstänker att det har piratkopierats?

Det handlar om att det som ligger i den ena vågskålen - medborgarnas frihet att meddela sig på nätet utan att riskera att bli avlyssnade av polis eller militär eller Per Gessle - väger så otroligt mycket tyngre än det som ligger i den andra - brott mot upphovsrätten.

Tycker du inte?

Postat
Varför skulle dom annars rösta igenom lagar som medger avlyssning utan brottsmisstanke, kartläggning och lagring av personliga elektroniska kontakter samt tillåta att privata ip-nummer utkrävs utan rättegång - för att en copyrightägare misstänker att det har piratkopierats?

För att majoriteten i varje enskilt led tyckte så! På dig låter det som att PP går som en orubblig enhällighetsarmé genom alla samhällsfrågor. Men jag är övertygad om att det råder meningsskiljaktighet även mellan dig och din partiledare, Falkvinge.

För visst var det väl så från början med PP, upphovsrättslagen skulle bort helt. Men det blev liksom lite för komplext, så nu börjar man backa och anpassa sig. Och anpassa sig kommer man fortsätta med — anpassa sig till verkligheten.

Jag är ju inte känd för att vara en särskilt träffsäker siare 😄, men låt mig säga att PP:s politiska karriär (i det utförandet som gäller idag) inte kommer att skilja sig särskilt markant från floppen med Ny demokrati. Fast det som PP och NyD har/hade gemensamt är/var inte politiken, utan att det består/bestod av ett gäng Pajaser (samt en och annan äldre, "cool" farbror).

Tyckte, Valle, så här på slutet av fredagens arbetsdag. Snart ska det drogas i frihetens namn, med lite rött skit.

Postat
Och anpassa sig kommer man fortsätta med — anpassa sig till verkligheten.

Lite som högern, förr var man emot kvinnlig rösträtt och lagstadgad semester, nu tycker Reinfeldt att det här med LAS och MBL är grymma grejer.

Jag är ju inte känd för att vara en särskilt träffsäker siare 😄, men låt mig säga att PP:s politiska karriär (i det utförandet som gäller idag) inte kommer att skilja sig särskilt markant från floppen med Ny demokrati. Fast det som PP och NyD har/hade gemensamt är/var inte politiken, utan att det består/bestod av ett gäng Pajaser (samt en och annan äldre, "cool" farbror).

Tyckte, Valle, så här på slutet av fredagens arbetsdag. Snart ska det drogas i frihetens namn, med lite rött skit.

Slappt inlägg, och det vet du.

Våga läsa på.

Postat
Lite som högern, förr var man emot kvinnlig rösträtt och lagstadgad semester, nu tycker Reinfeldt att det här med LAS och MBL är grymma grejer.

Precis! Det går inte att fokusera på en fixidé som endast är menad att gynna en (1) part och samtidigt trycka ner och förringa en annan. Eller hur?

(Personligen tycker jag att MBL är helt åt helvete obalanserad, men det är en annan historia.)

Slappt inlägg, och det vet du. [../..] Våga läsa på.

Slappt och slappt, det vete fan! Av-slapp-nat, kanske... Du borde testa någon gång — slappna av alltså. Ta en Grand Marnier, eller nå't.

Postat
Piratpartiet lovar oss väljare att kämpa för personlig frihet och att inte ta ställning i andra frågor ö h t. Man kommer rösta med det block som gör mest för att bevara informationsfrihet på nätet.
Daniel:

Piratpartiet väntas endast få ett mandat. Piratpartiet är rätt ovanliga runtom i Europa. Kommer det att finnas några allierade i Bryssel för Christian Engström?

Magnus Blomgren:

Det finns inga uppenbara allianspartners. PP har sagt att man vill samarbete med den gröna gruppen eller den liberala gruppen. Det handlar givetvis om att de ska släppas in i dessa grupper och då måste PP också acceptera gruppens övriga politik.

- När jag pratar om Piratpartiet med folk som inte vet någonting om oss, då tror de ofta att det bara handlar om fildelning. Men när jag berättar att det handlar om övervakning, medborgerliga rättigheter, demokrati och Lissabonfördraget

grattis till grisen

den i säcken alltså

aar aar

Postat
grattis till grisen

den i säcken alltså

aar aar

PP har alltid varit öppna med att de är emot Lissabonfördraget. Samma sak med att de kommer rösta med sin partigrupp i alla frågor som inte är deras egna.

Postat

Jag tyckte igår att Mp flörtade en del med Pp... Är det så att de vill locka in Pp i den gröna partigruppen? Är exempelvis Fp lika angenäma om att få in dem i den liberala gruppen istället? Finns det några fler alternativ?

Postat (redigerat)

Ett alternativ är väl att MP och PP tillsammans får egen majoritet i Riksdagen, alternativt med FI på ett hörn.

Redigerat av debatt

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.