Jump to content
Annons

Mycket folk i Piratpartiet

Recommended Posts

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Höll på att glömma en sak, under allmänt så finns det fina varor i form av världens bästa video för forumtroll till nerladdning helt gratis. Ja det var så lite så det bjur jag på.

Annons
  • Svar 153
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat
ja

har ingen allergi

Gött du

Postat (redigerat)

Får mig att tänka på ett avsnitt av Svarte Ormen, när det var val. Trubbiga stolars parti, Partiet för folk med två näsor, Guldfiskspartiet etc., i den stilen. HAHA!

Kan bli kul detta!

Redigerat av debatt
Postat
Se där 5,1 % i prognoserna kan ge plats i EU Parlamentet.

http://www.dn.se/nyheter/politik/unga-valj...mandat-1.855936

hur många platser har sverige totalt?

Piratpartiet vinner största delen av sina väljare bland dem som röstade för något av de rödgröna partierna i senaste riksdagsvalet, och främst Miljöpartiet och Väns-terpartiet.

föga förvånande

flummare hela bunten

Postat (redigerat)
hur många platser har sverige totalt?

Vet i hundan faktiskt men det kan ju inte vara många vi är ju ett litet land. Det borde ju rimligtvis vara beroende av hur valdeltagandet här faller ut oxå. Men du vet förstås kuggfråga eller hur 🙂 .

Det står att V kan riskera att loosa ett av sina två mandat iom att dom i mätningen backat från 12,8 i förra valet till 5,8. Det måste väl rimligtvis innebära att det på den fronten funkar ungefär som på hemmaplan.

Redigerat av anarkisten1
Postat
Det står att V kan riskera att loosa ett av sina två mandat iom att dom i mätningen backat från 12,8 i förra valet till 5,8. Det måste väl rimligtvis innebära att det på den fronten funkar ungefär som på hemmaplan.

det borde innebära runt 20 platser då?

Postat

Nä, dvs om du tänker på hur många platser V kan räkna med om dom loosar ett mandat. Sista jag läste på nätet säger att P enligt senaste prognosen kan få två. Men det beror ju på hur många av alla dessa nya medlemmar som behagar sig iväg till urnorna. Du hänger på va? Upp på barrikaderna för good old Jolly Roger 🙂 .

Kriminalprofessorn och Gert Fylking vill ha in Affe Svensson, inte mitt val direkt.

Postat
föga förvånande

flummare hela bunten

Nej nej rödgrönt innebär inte rock toback och rödtjut det handlar om fördelningspolitik och miljö!

Postat
Fy fan.

Ja det kan jag ju tycka oxå jag menar allt till alla hela tiden obegränsat är bäst och den som är svagast ska ha mest, det är inte så många som gör det (dvs tycker så) bara dessvärre. Det finns nån slags skala där man ska förtjäna hur mycket man ska få som gäller. Alltför ofta om man jämför med hur mycket som dom som presterar enligt vad som anses vara bra enligt normen får vad det nu är så blir det minst sagt skrattretande. Eller?

Postat
Nä, dvs om du tänker på hur många platser V kan räkna med om dom loosar ett mandat.

nej

jag tänkte sammanlagt för sverige

Postat
nej

jag tänkte sammanlagt för sverige

Det var 19 blir 18 av över 780 eller nåt totalt dvs en piss i Missisippi.

Postat

Min röst går också till Piratpartiet. I början tyckte jag det var overkill att rösta på ett sådant parti, men nu har det blivit ett missnöjesparti på allvar med tanke på hur hela fildelningsfrågan skötts. Jäviga domare, oproportionerliga domar mot fildelning som som får pedofili att framstå som ett mängdbrott, hot mot yttrandefrihet och risk för censurering av det fria nätet. Något större stöd bland folket har inte detta krig mot fildelningen och sveriges befolkning. Jag tycker det är bra att folk visar sitt missnöje med detta. Man kan tycka vad man vill om Piratpartiet, även om jag tycker det är barnsligt av dess meningsmotståndare att de inte kan hantera det hela bättre än att snacka skit och dra ner debatten till en låg nivå, men det är bra att alla vi som är missnöjda på detta sätt kan organisera oss och göra våra röster hörda.

Postat
även om jag tycker det är barnsligt av dess meningsmotståndare att de inte kan hantera det hela bättre än att snacka skit och dra ner debatten till en låg nivå

vad tänker du på då?

Jäviga domare, oproportionerliga domar mot fildelning som som får pedofili att framstå som ett mängdbrott

frågan om jäv är inte avgjord, resten är personliga åsikter

är detta den höga nivån du menar?

• 3 veckor senare...
Postat
Nån som slutit upp under fanorna?

Jag trodde aldrig det skulle hända. Rick Falkvinge drattade på arslet flera gånger i ekots lördagsintervju härom veckan, ett antal debattinlägg och tyckanden under året har indikerat att partiet består av en samling tokdårar - och jag är dödstrött på fildelningsdebatten.

Ändå har jag bestämt mig för att lägga min röst på Piratpartiet både i år och i nästa års val.

Piratpartiet lovar oss väljare att kämpa för personlig frihet och att inte ta ställning i andra frågor ö h t. Man kommer rösta med det block som gör mest för att bevara informationsfrihet på nätet.

För mig, som instämmer i att borgarnas politik bara skiljer sig något från sossarnas och att en mandatperiod med det ena eller andra blocket inte kommer göra speciellt stor skillnad, är det en vettig väg att gå.

Jag vill inte att min epost loggas, att mina sms sparas eller att mina elektroniska kontakter registreras av myndigheterna. Vad jag kan se finns bara ett enda parti som kämpar mot kontrollsamhället, och denna brokiga skara av virrpannor (Nej jag tycker inte det verkar riktigt klokt att avskaffa patent.) kommer inte lägga sig i sådant man ändå inte begriper. Denna insiktsfullhet imponerar mig, motvilligt.

Jag kommer rösta på Piratpartiet detta och nästa val, eftersom det är nu vi har en chans att stoppa övervakningssamhället.

Jag tycker ni alla borde göra detsamma.

Postat
denna brokiga skara av virrpannor kommer inte lägga sig i sådant man ändå inte begriper.

hur garanteras detta?

å hur ska man agera i dom frågorna?

lägga ner sina röster?

vad har du för garantier att den brokiga samlingen faktiskt inte har åsikter om ditt å datt ändå?

Piratpartiet lovar oss väljare att kämpa för personlig frihet och att inte ta ställning i andra frågor ö h t

är ju inte riktigt korrekt

Piratpartiets värdegrund bygger på tre grundläggande värderingar; att den personliga integriteten måste skyddas, att kulturen måste släppas fri och att patent och privata monopol är skadliga för samhället
Postat (redigerat)

Roligt att läsa en tråd på ett studio/musikforum där det sitter människor och allvarligt tycker att piratpartiets grunder att bl.a. all kultur ska släppas fri är en bra idé. Visst är det fantastiskt att ni alla ska köpa studioutrustning för massor av pengar, sedan investera massor av tid i att spela in er musik, men när ni sen vill sälja er skiva så ska den vara gratis att ladda ner på nätet. Fan varför tänkte vi inte på det innan, det är ju en sanslöst bra marknadsstrategi för att få folk att vilja syssla med musik proffesionellt.

Precis som Demonproducenten skrev tidigare, vad spelar det för roll om de övervakar illegal traffik om ni inte tänker sitta och vara olagliga.

Njut istället av att det numera finns bra legala tjänster för att både lyssna på musik, och t.ex. hyra film över nätet. Alla dessa tjänster är ju det positiva som kommit ur denna situation eftersom marknaden har varit tvugna att anpassa sig efter den nya tekniken.

Redigerat av Hal
Postat
Roligt att läsa en tråd på ett studio/musikforum där det sitter människor och allvarligt tycker att piratpartiets grunder att bl.a. all kultur ska släppas fri är en bra idé. Visst är det fantastiskt att ni alla ska köpa studioutrustning för massor av pengar, sedan investera massor av tid i att spela in er musik, men när ni sen vill sälja er skiva så ska den vara gratis att ladda ner på nätet. Fan varför tänkte vi inte på det innan, det är ju en sanslöst bra marknadsstrategi för att få folk att vilja syssla med musik proffesionellt.

Precis som Demonproducenten skrev tidigare, vad spelar de för roll om de övervakar illegal traffik om ni inte tänker sitta och vara olaglig.

Njut istället av att det numera finns bra legala tjänster för att både lyssna på musik, och t.ex. hyra film över nätet. Alla dessa tjänster är ju det positiva som kommit ur denna situation eftersom marknaden har varit tvugna att anpassa sig efter den nya tekniken.

Strålande sagt. Blir rent ut sagt förbannad när någon säger hur bra Piratpartiet är och att kulturen ska vara en gratis vara. Dom tänker ju inte så jättlångt.

Postat
vad har du för garantier att den brokiga samlingen faktiskt inte har åsikter om ditt å datt ändå?

Naturligtvis inga andra än deras egna utfästelser. Vi vet inte att PP endast kommer driva "sina" frågor, lika lite som vi vet att moderaterna kommer vägra förhandla med sverigedemokraterna, vi vet bara vad dom lovar idag. Så fungerar ju all politik.

Partiet går till val på att man i vågmästarposition tänker stödja det regeringsalternativ som är bäst för Piratpartiets hjärtefrågor.

är ju inte riktigt korrekt

Det är sant att det finns stolligheter på menyn, absolut. Men det är inte särskilt troligt att PP lyckas förhandla till sig ett avskaffande av patent- eller upphovsrätt nästa mandatperiod. 😄

Däremot är det sannolikt att man skulle kunna pressa fram en ändring av FRA- och IPRED-lagarna, vilket inget annat parti är intresserad av.

Postat
Visst är det fantastiskt att ni alla ska köpa studioutrustning för massor av pengar, sedan investera massor av tid i att spela in er musik, men när ni sen vill sälja er skiva så ska den vara gratis att ladda ner på nätet.

Snygg tankevurpa, Bettan.

Köper vi instrument för att vi räknar med avkastning på vår investering, eller köper vi instrument för att spela på?

Roligt att läsa en tråd på ett studio/musikforum där det sitter människor och allvarligt tycker att piratpartiets grunder att bl.a. all kultur ska släppas fri är en bra idé.

Varsågod, en bit information: Kultur har alltid varit fritt, idén med att ta betalt för konst är alldeles ny - bara några hundra år gammal. Under drygt hundra år har musik sålts i form av noter, skivor, kassetter och annat. Den korta korta epoken är över. Jag sörjer inte.

Där har du fakta.

Hur vill du gå vidare? Slåss mot utvecklingen med dålig och farlig lagstiftning som hotar bryta ner vårt samhälle och påverka långt utanför ladda-hem-en-film-sfären, där vi bygger ett kontrollsamhälle, öppnar post och registrerar våra medborgare?

Hoppas du att blanketbomba en hel värld med stämningar och hot, att människor världen över ska skrämmas till lydnad?

Lycka till.

Postat
Snygg tankevurpa, Bettan.

Köper vi instrument för att vi räknar med avkastning på vår investering, eller köper vi instrument för att spela på?

Tja det beror väl på. Om du har musik som din hobby och gillar att lira lite då och då efter du har jobbat klart på ditt vanliga jobb så tippar jag på att du bara köper det för att spela på. Men debatten & lagstiftningen handlar i så fall inte om dig utan om den skaran människor som faktiskt försöker att leva på att arbeta med musik. Den stora majoriteten av människor som försöker leva på sin musik har en registrerad firma av något slag. Att köpa instrument tar du upp i bokföringen som en utgift som förhoppningsvis ska ge avkastning i form av live-framträdande ELLER (gud bevare) någon form av försäljning av inspelad media.

Varsågod, en bit information: Kultur har alltid varit fritt, idén med att ta betalt för konst är alldeles ny - bara några hundra år gammal. Under drygt hundra år har musik sålts i form av noter, skivor, kassetter och annat. Den korta korta epoken är över.

Tycker du ens själv att det här är ett bra argument, eller larvar du dig bara? För det vore väl en fantastisk idé att backa tillbaks all kommersiell och industriell utveckling vi har haft de senaste hundra åren också. Det är ju trots allt bara en liten "kort epok". Och allt som har förändrats i samhället är ju bara "alldeles nytt".

Hur vill du gå vidare? Slåss mot utvecklingen med dålig och farlig lagstiftning som hotar bryta ner vårt samhälle och påverka långt utanför ladda-hem-en-film-sfären, där vi bygger ett kontrollsamhälle, öppnar post och registrerar våra medborgare?

Hoppas du att blanketbomba en hel värld med stämningar och hot, att människor världen över ska skrämmas till lydnad?

Återigen, om människor ger fan i att sno sådant som de borde betala för så behöver vi väl inte stämma någon? Och nej, att dra detta till att vi kommer förvandla vårt sammhälle till storebrors-tyranni där varje människa som har en avvikande åsikt förföljs, tycker jag nog är lite väl barnsligt för att vara intressant att ens låtsas debattera.

Postat

Att ni inte röstar på partiet med namnet:

666 - för EU som en super state för frihet, jämlikhet, broderskap, kärlek, välgång och lycka

...när ni ändå "håller" på menar jag...

Postat
Om du har musik som din hobby och gillar att lira lite då och då efter du har jobbat klart på ditt vanliga jobb så tippar jag på att du bara köper det för att spela på.

Du förundrades över hur vi på musikerforum kan vara så in i helvete dumma att vi funderar över dom här sakerna, och jag svarade dig. Sanningen är att dom allra flesta av oss inte har musik som yrke, att våra "investeringar" inte är annat än vår hobby.

Tycker du ens själv att det här är ett bra argument, eller larvar du dig bara? För det vore väl en fantastisk idé att backa tillbaks all kommersiell och industriell utveckling vi har haft de senaste hundra åren också. Det är ju trots allt bara en liten "kort epok". Och allt som har förändrats i samhället är ju bara "alldeles nytt".

Men jag har aldrig talat om att avskaffa kommersiell eller industriell utveckling serru. Bara att den tid då vi kunde ta betalt för korta bitar musik snart är över. Vad ska du göra åt saken? "Få folk att betala?" Som sagt, lycka till.

Och nej, att dra detta till att vi kommer förvandla vårt sammhälle till storebrors-tyranni där varje människa som har en avvikande åsikt förföljs, tycker jag nog är lite väl barnsligt för att vara intressant att ens låtsas debattera.

Jag vet att ämnet är komplicerat men du kan ju försöka åtminstone? 😉

Piratpartiet menar att en eventuellt kränkt upphovsrätt inte nog motiverar snokande i oskyldiga medborgares privata sfär. Jag tycker dom har rätt och att det är viktigt att bevara elektronisk kommunikation lika privat och skyddad som våra brev och telefonsamtal. Egentligen är det märkligt att någon alls kan propagera för motsatsen.

Postat
Piratpartiet menar att en eventuellt kränkt upphovsrätt inte nog motiverar snokande i oskyldiga medborgares privata sfär. [Valles kursivering]

Kanske inte en... men miljontals — dagligen?

Postat
Du förundrades över hur vi på musikerforum kan vara så in i helvete dumma att vi funderar över dom här sakerna, och jag svarade dig. Sanningen är att dom allra flesta av oss inte har musik som yrke, att våra "investeringar" inte är annat än vår hobby.

Nej jag förundrades inte över att "ni" var dumma pga av att ni funderar över de här sakerna. Jag anser också att personlig integritet och yttrandefrihet är några av samhällets viktigaste byggstenar, jag vet inte ens om jag anser att IPRED-lagen är bra, och jag vet att jag definitivt tycker att Pirate Bay domen är ett förlöjligande av vårt rättssamhälle som aldrig kommer att hålla då de tar om rättegången i högre instans. Däremot så förstår jag inte hur man kan sympatisera med ett parti som anser, och försöker slåss för (med argument en 5-åring skulle kunna komma på) att fildelning av upphovsrätts-skyddat material ska vara lagligt. Om man verkligen brinner för integritetsfrågorna så finns det flera andra partier som är mycket missnöjda med IPRED-lagen, vill skrota den och göra omtag, rösta då på dem istället.

Men jag har aldrig talat om att avskaffa kommersiell eller industriell utveckling serru. Bara att den tid då vi kunde ta betalt för korta bitar musik snart är över. Vad ska du göra åt saken? "Få folk att betala?" Som sagt, lycka till.

Jag vet att du inte gjort det, det var en liknelse. Men ja, jag tycker definitivt att man ska betala för allt framställt material som ägaren vill ha betalt för. Om man sedan ska betala för en CD, för en mp3, eller om man helt enkelt ska betala sin internet-operatör för ett "nedladdnings-abonemang" där man kan ladda ner en viss mängd musik i månaden låter jag vara osagt. Jag tror väl precis som många andra att CD-skivan är ett mer eller mindre dött media.

Postat
Om man verkligen brinner för integritetsfrågorna så finns det flera andra partier som är mycket missnöjda med IPRED-lagen, vill skrota den och göra omtag, rösta då på dem istället.

Det finns inget annat parti som uttryckligen säger att de kommer satsa 100% av sin energi på att jobba för att fler lagar som Ipred, datalagringsdirektivet, FRA, telekompaketet, osv, inte går igenom. Röstar man på Piratpartiet så vet man vad man får.

Men ja, jag tycker definitivt att man ska betala för allt framställt material som ägaren vill ha betalt för.

Jag vill ha tio kronor för det här inlägget, du kan sätta in dem på min Paypal.

Postat
Det finns inget annat parti som uttryckligen säger att de kommer satsa 100% (...) Röstar man på Piratpartiet så vet man vad man får.

Till 100%? Hur vet du det?

Jag vill ha tio kronor för det här inlägget, du kan sätta in dem på min Paypal.

Whoo... Wiseguy! Om du nu måste tramsbyxa dig på det sättet, så skulle väl ditt anspråk snarare riktas mot ansvarig utgivare (Olsberg) — inte till "läsaren". Du kan ju inte belasta läsaren för att ansvarig utgivare inte vill/behöver pröjsa för dina wiseass-"inlägg". Eller hur?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.