Jump to content
Annons

Tips på snygga hörlurar?

Recommended Posts

maart (oregistrerad)
Postat

min kompis frågade om jag kände till några snygga hörlurar, eller om jag visste något om dom här:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=91939. Eftersom jag varken visste något om hörlurarna eller kände till några andra snygga tänkte jag kolla med er.

Hon ska ha dom till sin ipod och ljudkvalitén verkar inte vara prio 1 även om det självklart är kul om det låter bra. Prisnivån tror jag är ungefär som Bongo White-lurarna, runt 500:- eller lite mer. Jag föreslog Koss Porta pro men det hade hon redan...

SÅ, om någon antingen känner till WeSC Bongo White eller har förslag på några andra snygga hörlurar ära jag tacksam för tips och synpunkter.

Annons
Postat

Lade nyligen en beställning på AKG K518 för att ha till flyg/pendelbussen, kan nog inte klassas som snygg men enligt bilderna så slipper man se ut som starwarskvinnan i alla fall.

Kan ju skriva någon rad om dem här när de kommer.

maart (oregistrerad)
Postat

Tack så mycket för svaren! Ska tipsa min klasskompis om dessa. Rocke, du får jättegärna skriva vad du tycker om dom om du orkar och har tid. det vore jättesnällt 😳

Postat
Rocke, du får jättegärna skriva vad du tycker om dom...

Har fått hem dem för 2 dagar sen och med 20timmars burn-in(gav inte speciellt mycket för dessa element) nu och en del lyssning.

Ljudet är väldigt "spännande", upphöjd bas(80-160hz) och diskant(7khz och uppåt), men annars förvånandsvärt jämnt över frekvenserna. Elementen är väldigt bra när det gäller ljudseperation, även klarar de enormt mycket tryck innan de börjar krokna.

Kontruktionen då, dessa är mindre än vad de ser ut på bild.

Materialet är då plast, men åtminstonde ganska "tjockt" och "fylligt", så det finns lite vikt i dem.

Då dem är små och trycker ganska hårt, så blir komforten under viss kritik. Dock så ska det gå att stretcha ut dem, men där gäller det nog att vara försiktig.

Måste säga att dessa är nog bland, om inte de bästa man kan få för dessa pengar när det gäller sluten portabel lyssning.

Men till annat än det, nah skulle inte tro det. Dessa är inget att syssla med vid produktion eller till hemstereon sena kvällar eller till DJ-sysselsättning(som dom marknadsförs mot).

Postat (redigerat)

404LIMITED-Photo-1-s400.png

Stax är det som gäller om han går efter utseendet. Till exempel de ovan.

Observera att de inte kallar sina hörlurar för earphones utan earspeakers. Lite kul.

2 års garanti. 20,000 SEK. 7-41000 hertz.

Redigerat av debatt
maart (oregistrerad)
Postat
Har fått hem dem för 2 dagar sen och med 20timmars burn-in(gav inte speciellt mycket för dessa element) nu och en del lyssning.

Ljudet är väldigt "spännande", upphöjd bas(80-160hz) och diskant(7khz och uppåt), men annars förvånandsvärt jämnt över frekvenserna. Elementen är väldigt bra när det gäller ljudseperation, även klarar de enormt mycket tryck innan de börjar krokna.

Kontruktionen då, dessa är mindre än vad de ser ut på bild.

Materialet är då plast, men åtminstonde ganska "tjockt" och "fylligt", så det finns lite vikt i dem.

Då dem är små och trycker ganska hårt, så blir komforten under viss kritik. Dock så ska det gå att stretcha ut dem, men där gäller det nog att vara försiktig.

Måste säga att dessa är nog bland, om inte de bästa man kan få för dessa pengar när det gäller sluten portabel lyssning.

Men till annat än det, nah skulle inte tro det. Dessa är inget att syssla med vid produktion eller till hemstereon sena kvällar eller till DJ-sysselsättning(som dom marknadsförs mot).

okej gött! Hon skulle ju ha dom till sin ipod så jag ska tipsa om dessa. tack så jättemycket för tipset och recenssionen 😲

404LIMITED-Photo-1-s400.png

Stax är det som gäller om han går efter utseendet. Till exempel de ovan.

Observera att de inte kallar sina hörlurar för earphones utan earspeakers. Lite kul.

2 års garanti. 20,000 SEK. 7-41000 hertz.

haha, mäktigt 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.