MrPhonk Postat 18 december 2003 Postat 18 december 2003 Som gammal trackeranvändare var det helt underbart att hitta Renoise. Här kan jag använda mitt älskade trackerinterface (och slippa göra allting vågrätt *s*) samtidigt som jag kan dra nytta av alla mina bästa VSTi:s och VST-pluggar. Någon anna som använder denna tracker/sequencer och/eller kommer från den gamla trackerscenen? http://www.renoise.com är adressen.
Patek Philippe Postat 18 december 2003 Postat 18 december 2003 😕 Skulle väl vara för nostalgins skull då. Det var ju trots allt gamla soundtracker till Amigan som fick mig att börja göra musik. Tycker dock att man får så mycket bättre överblick med dagens program.
MrPhonk Postat 18 december 2003 Trådstartare Postat 18 december 2003 Tycker dock att man får så mycket bättre överblick med dagens program. Har hört det argumentet förr, men jag tycker tvärtom. Kan vara för att man är så insnöad i trackermiljön 😕
Patek Philippe Postat 19 december 2003 Postat 19 december 2003 Har hört det argumentet förr, men jag tycker tvärtom. Kan vara för att man är så insnöad i trackermiljön 🙂 Är nog mycket en vanesak det där, har också sett på andra forum att det finns en del bra trackerprogram som är gratis.
Synthetique Postat 25 december 2003 Postat 25 december 2003 Inbiten Renoisare här! 🙂 Jorå visst är det tracker som gäller när det gäller. Men man kör ju en del andra program vid sidan av. Reason är inte helt tråkigt.
spline (oregistrerad) Postat 9 januari 2004 Postat 9 januari 2004 Jodå, jag tycker att det är helt grymt program. Det är väldigt prisvärt. Har testat Fruity loops och Reason men föredrar faktiskt Renoise...
Pluffo Postat 28 januari 2004 Postat 28 januari 2004 Men internet är ju helt översvämmad av olika trackers. Själv var det MadTracker 2 som fick mig att inse att det faktiskt gick att göra musik på datorn. Men vilken tracker är bäst?
aspucko Postat 28 januari 2004 Postat 28 januari 2004 Jag älskar ProTracker. Var väl det jag började med så att säga. Klart begränsad, men charmig. Har inte fler funktioner än man behöver. Jag känner att jag är minst lika produktiv i en sådan begränsad miljö.
spline (oregistrerad) Postat 16 februari 2004 Postat 16 februari 2004 Den bästa trackern nu är helt klart Renoise! Den rockar! Kan inte jämnföras med Protracker... Jag använde Fruity förut, men det är verkligen tråkigt att använda tycker jag jämnför med Renoise... Renoise har ju stöd för vsti den har envelopes för att automatisera filter osv. Oändligt antal filter, 64kanaler med 10 noter i varje=640 kanaler, sendchannels midi, ASIO osv... Det finns en gratis demoversion av den, som saknar ASIO och render to wav... Men det är helt klart värt att registrera den trackern man får gratis uppdateringar med nya funktioner nästan hur länge som helst 😳
Jonte Postat 16 februari 2004 Postat 16 februari 2004 Jag började själv med Soundtracker och körde även mycket Fasttracker 2 på PC, och ska nog ta och kika på Renoise också nu när jag läst detta 😳 Dock så använder jag numer ganska lite VSTi och samplingar. Egentligen bara till trummor. Resten använder jag riktiga instrument till. Kanske ska påpeka att musiken jag gör oftast går från Power ballades till hårdrock, och på den tiden då jag höll på med trackers var det betydligt mer Eurotechno och lite åt trance hållet. Men trackers är svinkul, och ger en nostalgi kick för min del. Ett definitivt underskattat sätt att göra musik på, och vet man hur man ska göra så är det minst lika bra som något annat. Speciellt om man numera kan använda VSTi och VST pluggar =)
Wiseman Postat 16 mars 2004 Postat 16 mars 2004 (redigerat) Jag tycker att en tracker är väldigt smidig. Saknar mycket enkelheten i allt när man gjorde musik. Totall kontroll. Men sen var det ju fasttracker II, och resultatet kunde aldrig bli tiptop. Men med Renoise nu, och skaletracker lever ju trackern ett helt nytt liv! Finns ju både Skaletracker (som tydligen e lite buggig, men gratis e gott!) & Renoise att tillgå. Modplug Tracker är en annan bra gratistracker. Tråkigt utseende, men det kommer mycket bra musik därifrån. Själv längtar jag efter Madtracker 3. När det kommer skall det trackas. Redigerat 16 mars 2004 av Wiseman
Nisse Postat 23 mars 2004 Postat 23 mars 2004 Själv kör jag ModPlug Tracker. Alldeles gratis och bra på alla sätt (fast jag har ju inget direkt att jämföra med, förutom Goattracker då men det är ju helt annat). //Nisse
nadom Postat 23 mars 2004 Postat 23 mars 2004 Renoise äger =) Känns som att dom har endel kvar att fixa, jag får typ korrupta filer hela tiden 😆 Fast jag har alltid lyckats lösa det... Saknar en mixer... men de kommer väl 😆
spline (oregistrerad) Postat 2 april 2004 Postat 2 april 2004 Tja, madtracker 3 har jag gett upp hoppet om, jag tror att det är ett evighets projekt som Yannick inte får mycket gjort på. Aero studio, som dock kostar lite mer verkar kunna bli hur bra som helst... Snart kommer det även ytterligare en ny tracker som verkar vara riktigt grym.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.