Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej igen vänner

har stött på företaget EAST DRUMS ( http://www.myspace.com/eastdrums ) som tydligen ska vara ett relativt nystartat svenskt företag, "eastdrums is a fresh and relative new brand on an old and traditionbound market. The philosophy behind east is to offer the best quality to the best price, so that everyone can afford their own drumkit and accessories for resonable prices"

Nu är det så att jag aldrig har hört talas om detta märke/företag och undrar nu om det är någon av er som har erfarenheter av dem. All respons är väldigt välkommen 🙂

Save

Annons
Postat

East är OEM-trummor, inget vidare.

Alltså, massproducerade noname-trummor, som en svensk importör satt på egen logga.

Riktigt dåliga stativ, men trummorna är ungefär som man betalar för dom.

Välj istället: Tama, Pearl, Mapex, Yamaha, PDP, dvs kända stora märken med bra rykte!

DieHard (oregistrerad)
Postat
The philosophy behind east is to offer the best quality to the best price, so that everyone can afford their own drumkit and accessories for resonable prices"

Ja bästa priserna och bästa kvallen brukar inte vara två saker som går hand i hand precis. Rusta kvalitetsvarningssignal. 🙂

Postat

Det var mest deras cymbaler jag ville ha lite info om, har ett PDP-set som jag inte tänker byta bort... 😉 Har tittat runt efter prisvärda cymbaler och fick höra nånstans om just east, sen gooogle 😄 så om någon vet nåt om east cymbaler så vore det trevligt =)

chrillen (oregistrerad)
Postat
Det var mest deras cymbaler jag ville ha lite info om, har ett PDP-set som jag inte tänker byta bort... 🙂 Har tittat runt efter prisvärda cymbaler och fick höra nånstans om just east, sen gooogle 🙂 så om någon vet nåt om east cymbaler så vore det trevligt =)

Det är som vanligt en fråga om vad man är ute efter, jag har snubblat över East-trummor och deras lite "värre" serie låter minst lika bra som set i mellanklassen hos mer kända märken. Stativen som nämnts tidigare har däremot ingen aning hur de är. Och som också nämnts tidigare så är kvalitet och lågt pris inte alltid helt förenade.

Vad gäller cymbalerna så tycker jag att de håller liiiite högre nivå än ex Wuhan, de är rent katastrofala tycker jag dock så det säger kanske inte så mycket. Men det är så beroende av vad man är ute efter, vilken musik man spelar osv osv. Att ha lite sämre grejor i replokalen kan ju vara ett alternativ men till inspelning är min erfarenhet att billigare cymbaler inte håller måttet, då är ljudet på mycket av trumprogramvaran som finns ute nu långt bättre. Men det är min enkla åsikt 🙂

• 3 månader senare...
Onion (oregistrerad)
Postat

Tjena!

Har ett East-set som jag har haft som andra-set då jag repar med mitt ordinare på annan ort.

Nu har jag skaffat ett didi-set så jag kan repa/spela in hemma.

Hur är EAST då?

Med nya skinn fick jag till ett riktigt bra ljud med dom, upphängningen till hängpukorna är ganska klen.

Jag har som sagt ett set som står och dammar 22", 10", 12", 14", 16", +virvel samt all hardware

Ge ett bud så får vi se..............

• 3 veckor senare...
Postat

East-trummor är som tidigare nämnt inget vidare...

Jag äger faktiskt några east-cymbaler som jag fick med när jag köpte mitt trumset (begagnat). En 18" china, en 20" ride och en 16" crash (fick även en 1 splash, den var dock totalt trashad när jag fick den..☺️). Crashen låter ganska dåligt, tyvärr, den gick dessutom sönder ganska snabbt. Riden låter väl som en vanlig, halvbra ride. Skaplig klocka har den ändå. Chinan däremot tycker jag är helt okej, den leverar ett ganska fläskigt ljud om man vågar slå lite på den:P Är dock rädd för att den också ska gå sönder, haha 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.