Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är hyffsat imponerad av deras nya expansion, om ni inte har hört den så har jag ett litet klipp som jag gjorde igår.

Använt mig direkt ur en preset´s som man får med, första halvan följde jag bara med lite på keyboarden, andra halvan är enbart trummor.

Vad tycker ni?

http://solono1.diinoweb.com/files/

Superiortest.mp3 heter filen.

Annons
Postat

Det låter ju skitbra. Problemet som jag blir mer och mer medveten om är dock att hur bra alla dessa trumprogram än låter så behövs det eg bara att 2 olika personer använder samma så börjar man känna igen ljudet och så låter det ändå som löpande band-producerat.

Så i praktiken är man ändå tvungen att lägga masssor med tid på att mixa så det inte låter som alla andra som kör out of the box.

I det här fallet är jag redan trött på rumsklangen som jag känner igen direkt. Men som sagt, bortsett från det så låter det ju väldigt bra 😆

Postat
Det låter ju skitbra. Problemet som jag blir mer och mer medveten om är dock att hur bra alla dessa trumprogram än låter så behövs det eg bara att 2 olika personer använder samma så börjar man känna igen ljudet och så låter det ändå som löpande band-producerat.

Så i praktiken är man ändå tvungen att lägga masssor med tid på att mixa så det inte låter som alla andra som kör out of the box.

I det här fallet är jag redan trött på rumsklangen som jag känner igen direkt. Men som sagt, bortsett från det så låter det ju väldigt bra 😆

Hej!

Tycker dom har lyckats bra med denna expansion, håller faktiskt med dig angående det du säger angående löpande band-producerat, det är då man får börja pilla lite själv!

Rumsklangen kan bero faktiskt på att jag la till plate reverb, skickade upp en version utan den så att man hör den riktiga rumsklangen ifrån mickarna endast..

Superior Test.mp3 = Reverb på Send kanalen.

Superior Test 2.mp3 = utan någon reverb på send kanalen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.