Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena

Har nyligen införskaffat Cubase Studio 5 och provat att installera det under Vista då det skall vara kompatibelt. När jag sen försöker att installer två av mina VSTinstrument (Lunge Lizard 2 o Charlie USB) så vill dessa inte funka som de skall utan får Cubase att frysa alt. bete sig släpigt.

Undrar helt enkelt om det är så att VSTinstrument som funkat klockrent under XP inte självklart behöver funka under Vista? Är det så att VSTi också behöver vara Vista kompatibla?

Tror trots allt att jag håller mig till XP ett tag till 🙂

Ha de!

// Klas

Annons
Postat

Har kört FL på Vista väldigt länge och inte haft problem med en enda plugin jag installerat 🙂

Det kan inte ha hänt något när du installerade Cubase? =)

Postat

All programvara måste förstås vara Vista-kompatibel om det ska gå att köra - även plugineffekter och VSTi. Du måste också ha drivrutiner till Vista för ljudkortet, för annars skiter det sig också...

Kolla alltså först om det finns uppdateringar för de VSTi som du inte fick att funka.

Postat
All programvara måste förstås vara Vista-kompatibel om det ska gå att köra - även plugineffekter och VSTi. Du måste också ha drivrutiner till Vista för ljudkortet, för annars skiter det sig också...

Kolla alltså först om det finns uppdateringar för de VSTi som du inte fick att funka.

Tack för svaret.

Ska ut på uppdaterings jakt... Tänkte för en kort stund att VST pluggarna skulle funka under Vista bara Cubase gjorde det 🙂🙁

// Klas

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.