Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det möljligt att styra VST-effekter med en extern kontroller? Alltså realtids-styra parameterarna i nåt delay, chorus, etc?

Generic Remote ställer väl bara in funktioner för själva värdprogrammet, vad jag förstår. Play, Stop, Rec, etc? Eller kan man hitta nån lösning där?

Jag använder Cubase SX3.

Annons
Postat

Jo, kontrollers har jag redan. Frågan var mer specifikt hur man ställer in dem att styra individuella effekter i Cubase.

pme (oregistrerad)
Postat

Remote controllers suger i cubase. Om det alls ska gå att använda så behöver man en tilläggsmodul. För att få tillgång till informationen om hur man gör dessa måste man skriva avtal med steinberg. Det går inte att fixa själv så man får köpa en kontroller där tillverkaren har avtal med steinberg och har gjort en modul för den aktuella modellen eller om kontrollen kan emulera någon känd modell tex mackie.

Postat
Remote controllers suger i cubase. Om det alls ska gå att använda så behöver man en tilläggsmodul. För att få tillgång till informationen om hur man gör dessa måste man skriva avtal med steinberg. Det går inte att fixa själv så man får köpa en kontroller där tillverkaren har avtal med steinberg och har gjort en modul för den aktuella modellen eller om kontrollen kan emulera någon känd modell tex mackie.

Främst skulle jag vilja använda min Korg Legacy att realtidsstyra Korgs insert-effekter. Borde jag alltså räkna med att det inte kommer att funka?

pme (oregistrerad)
Postat

Jag antar att du menar MDE-X. Det går i alla fall att styra den pluginen. Om inte den korg är kompatibel med någon annan så får du försöka med generic remote.

pme (oregistrerad)
Postat

Jag provade med cubase 5 och där går det med generic-remote.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.