sixties Postat 17 maj 2009 Postat 17 maj 2009 En fråga ang regel nr 5:5. Låten ska lämnas in i mp3-format @192kbps och döpas enligt modell “Forumnamn – Låtnamn” Menar du festivalnamn eller ens nick på forumet eller vad?? Förtydliga...för visst skulle det vara hemligt? En vecka kvar du döper låten till Slejnard-låtnamn.mp3 så festival arrangören kan hålla reda på vems låt det är sen får han ta bort forumnamnet innan han lägger upp låtarna.
slejnard Postat 17 maj 2009 Postat 17 maj 2009 du döper låten till Slejnard-låtnamn.mp3 så festival arrangören kan hålla reda på vems låt det är sen får han ta bort forumnamnet innan han lägger upp låtarna. Jaha okej, därmed inte sagt att nån låt är på g...tänkte bara utifall att vädret blev dötrist å sådär... 😄
flabb Postat 17 maj 2009 Postat 17 maj 2009 Sorry folks, första gången jag backar ur festival men får inte till mer än en tam start och ingen inspiration kvar 😄 Skall bli kul lyssna på alla bidrag dock 🙂
JonasW Postat 17 maj 2009 Trådstartare Postat 17 maj 2009 Sorry folks, första gången jag backar ur festival men får inte till mer än en tam start ochingen inspiration kvar 😛 Skall bli kul lyssna på alla bidrag dock 🙂 Tråkigt 🙁 Vi får väl se hur många bidrag det blir till slut, bara ett inlämnat so far, men jag antar att de flesta lämnar in i sista sekund... Jag har iaf en låt klar, ska bara mixas så minst två låtar blir det 🙂
Memphis Postat 17 maj 2009 Postat 17 maj 2009 (redigerat) Minst tre. 🙁 Skulle tippa på att det blir drygt 10 bidrag eller nått som vanligt. Min e färdiginspelad nu typ. Mixning nästa vecka. En vecka kvar nu! Fortfarande inte försent att joina festivalen för er som inte gjort det! Visa era inre mörka krafter för bövelen. 😛 Och glöm inte att samarbeten e jäkligt kul! Redigerat 17 maj 2009 av Memphis
joelowe Postat 17 maj 2009 Postat 17 maj 2009 Jag har mellanspel kvar, sen hoppas jag att någon har lust att ge min fina lilla låt lite sång 😛
peterthegreat Postat 19 maj 2009 Postat 19 maj 2009 Har precis fått till mitt sound som jag vill ha i låten så nu äre bara resten kvar. 😉
JonasW Postat 19 maj 2009 Trådstartare Postat 19 maj 2009 2 bidrag inne nu och det verkar ju iaf vara ett par till som kommer slänga in nåt, kul! 😉
oioioi Postat 22 maj 2009 Postat 22 maj 2009 Nej, nu ger jag upp mitt bidrag. Anledningar är flera: 1. Får inte till trummorna nåt bra. (EZdrummer-newbie) 2. Cubase lär man sig inte på några timmar. (Nybörjare här med...) 3. Är sämre musiker än vad jag trodde. Måste öva mer på att spela med dator isf människor. Räkna dock med mig nästa gång!!!
JonasW Postat 22 maj 2009 Trådstartare Postat 22 maj 2009 Tråkigt oioioi, du kan ju alltid ställa dig och bara bröla i 3 minuter, kan ju funka 😄 Nu har vi 7 bidrag inne och jag tror mig veta att ett par till kommer komma in, så det blir ju tävling av det här ändå 😆
slejnard Postat 22 maj 2009 Postat 22 maj 2009 oioioi å flabb: kör på...ingen vet ändå hur det ska låta. 😆
Krokodil Postat 22 maj 2009 Postat 22 maj 2009 Har bara growl kvar och en liten master på det, så det kommer nog ett bidrag från mig med (första gången).
sixties Postat 23 maj 2009 Postat 23 maj 2009 har en del kvar men det ska nog bli klart till söndag natt. där med inte sagt att det kommer att bli bra. 🙂
JonasW Postat 23 maj 2009 Trådstartare Postat 23 maj 2009 Jag kommer inte ha möjlighet att lägga upp låtarna förns måndag kväll runt 20-tiden så fram tills dess går det bra att lämna in bara så att alla vet. Hoppas ingen som har hoppat av hade hunnit med lite mer tid, och i så fall, get cooking! 🙂
Dannesomfan Postat 23 maj 2009 Postat 23 maj 2009 Hittade en video för alla oss som kämpar med att lära oss growla, och samtidigt vara framgångsrika i livet
Memphis Postat 23 maj 2009 Postat 23 maj 2009 🙂🙂 Hahahahaha Jag älskar honom! Har sätt andra lektioner me honom tidigare, denna var sjukt bra och rolig. 🙂
Krokodil Postat 23 maj 2009 Postat 23 maj 2009 (redigerat) "... And nowadays even faggots can produce growls... [Paus] Like Dani Filth." 😆 Redigerat 23 maj 2009 av Krokodil
Stoneyoung Postat 23 maj 2009 Postat 23 maj 2009 Kanske får kasta in handduken. Min gitarrist är så bakis så han inte kan spela säger han. "Det är som att käka potatismos när man är mätt" Ska försöka endå. Låten e ju klar, men den är i midi i Guitarpro:P
JonasW Postat 23 maj 2009 Trådstartare Postat 23 maj 2009 Kanske får kasta in handduken. Min gitarrist är så bakis så han inte kan spela säger han. "Det är som att käka potatismos när man är mätt"Ska försöka endå. Låten e ju klar, men den är i midi i Guitarpro:P Då får du fan lämna in den i MIDI! Vi har inte råd med mer bortfall nu, folk kan ju tro att dödsrens inte går hem!
slejnard Postat 23 maj 2009 Postat 23 maj 2009 Ja för tusan! Jag tvekade åxå....men rensa edra strupar...färdiga....grooooooooooooooooooooowl....
Stoneyoung Postat 24 maj 2009 Postat 24 maj 2009 (redigerat) Har iofs en inspelad sen tidigare fast utan sång på. SKulle ju kunna skrika lite på den om det är Ok;) Skickar in nått iaf. Redigerat 24 maj 2009 av Stoneyoung
sixties Postat 24 maj 2009 Postat 24 maj 2009 jag lade till slut tiden för festivalen i trådens titel så ingen missar att det är förlängt till måndag, skrev 19.55 så att bidragen är inne till 20.00.
Krokodil Postat 24 maj 2009 Postat 24 maj 2009 Det är så roligt att spela in growl i en etta med massa grannar runtomkring också. 🤪
sixties Postat 24 maj 2009 Postat 24 maj 2009 ska fila lite på trummorna och skruva lite på mixen så är det nog klart sedan.
Stoneyoung Postat 24 maj 2009 Postat 24 maj 2009 "Bara" sången kvar nu. Får vänta tills i morgon annars klagar väl grannarna och ringer polisen eller nått "Domestic disturbance" eller va det heter:D
sixties Postat 24 maj 2009 Postat 24 maj 2009 har gjort klart låten och nånslags mix fast det låter inte bra så det blir väl till att skruva lite mer.
peterthegreat Postat 24 maj 2009 Postat 24 maj 2009 Mitt bidrag inlämnat. 😉 Mitt första någonsin till en studiofestival, så det var min oskuld det. 😄
Memphis Postat 25 maj 2009 Postat 25 maj 2009 (redigerat) Jag säger bara, tur att vi fick en dag till på oss. 🙂 Redigerat 25 maj 2009 av Memphis
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.