Jump to content
Annons

Impey - free your ghost


Impey

betyg  

5 röster

  1. 1. betyg

    • kanon
      0
    • mycket bra
      0
    • bra
      1
    • kämpa på
      0
    • lägg av!
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: Free your ghost

ARTIST/GRUPP: Impey

GENRE: hip-hop/alternativ

LÅTLÄNGD:2.50 min

PRODUCENT: Impey

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 2.6 mb

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK: http://www.northmountains.com/impey/beats/...ghost_impey.mp3

har bara lekt lite med nån sampling sedan spelat lite eget och lagt in lite röstsamplingar. Men känner mig lite fast vet inte hur jag ska gå vidare, ta bort lägga till, göra om? behöver hjälp

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag väntar med att lägga min röst tills vidare. Kompet med trumpetslingan låter rätt fint om än i mina öron lite enformigt. Trumpetslingan kunde nog utvecklas lite mer. Tycker att vissa av röstsamplingarna inte stämmer överens med rytmen i låten. Lägg på mera rap, ändra så att trumpeten spelar mer ta-da-TAT!

Ta alla ovanstående tips med en rejäl säck med salt! 😉

MVH

Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag väntar med att lägga min röst tills vidare. Kompet med trumpetslingan låter rätt fint om än i mina öron lite enformigt. Trumpetslingan kunde nog utvecklas lite mer. Tycker att vissa av röstsamplingarna inte stämmer överens med rytmen i låten. Lägg på mera rap, ändra så att trumpeten spelar mer ta-da-TAT!

Ta alla ovanstående tips med en rejäl säck med salt! 😉

MVH

Håkan

kan nog hålla med om att röstsamplingarna inte e perfekta, de e mest utfyllnad just nu. Det ska förhoppningsvis bli rap på den.

kanske får försöka skapa något som inte gör att det blir enformigt.

mer tips/funderingar/ideer/kommentarer ??

Link to comment
Dela på andra sajter

Trumpeten gör mig lätt vansinnig, men såna grejer brukar ju funka bättre när rapen väl kommer på.

Bitcrush-effekten passar inte så bra här tycker jag - vill att det ska låta dyr solid state och varmt, inte tokyo-punk. 😳

Som vanligt tycker jag det är helt omöjligt att lyssna på instrumental hip hop, så ta min feedback med en nypa salt...

Link to comment
Dela på andra sajter

tjo Impey

gillar trummorna och takten mycket... sitter å suktar över gitarr-samplingarna i höger-luren, riktigt sköna.... min tanke rent spontant var kanske att lägga den i mitten och sen använda trumpeten lite mer sparsamt? Kan det funka?

Vissa av röst-samplingarna funkar riktigt bra! Framförallt den mer "attackiga" -"bring the dope" eller vad de sjunger...

Fasen, vi borde göra något tillsammans snart... (quiksta på whoa)

Addade du mig på MSN?

peace

[EDIT]: sorry, gitarrerna var i vänster-luren... 😛

Redigerat av Hagelberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...