BigStef Postat 17 april 2009 Postat 17 april 2009 Fender Road Worn är ju en rätt åtråväckande gitarr, lite smygrelic till överkomlig peng. Men vad har hänt med lönngreppbrädornas slitage? 9-12 bandet är ju oslitna, det ser ju inte klokt ut? Jag spelar otroligt mycket på de banden, och de allra flesta spelar ju iallafall mer på 9-12 banden än det allra sista bandet? Sen att slitaget på banden ser lite väl maskinslipade ut är en annan sak, men hur har ett gigantiskt företag som Fender kunna göra denna miss med 9-12 bandet? 🙁 Antar att det har med produktionseffektivitet och kostnad att göra. Någon som har info om eländet?
aka_Basse Postat 17 april 2009 Postat 17 april 2009 Ser ju ut som en målare med vit färg på händerna tagit några ackord, kört ett solo och sen ställt ifrån sig guran. Aldrig sett en gitarr slitas på greppbrädan så där? Känns förövrigt fel med fusk slitning, väldigt icke-rocknroll 😆
Ventures Postat 19 april 2009 Postat 19 april 2009 Samma som maskinslitna jeans. Nästan lika illa som "stonewashed". Varför köper man inte en hårt begagnad gitarr om man nu inte orkar nöta på den själv?
laxlaxlax Postat 19 april 2009 Postat 19 april 2009 Ni har helt enkelt för lite fantasi. Killen som har haft den här gitarren har uteslutande spelat 1) Powerchords upp till femte bandet. 2) Lirat bends på gnidiga solon så högt upp han kan. Blev det lite klarare nu?
lavrell Postat 19 april 2009 Postat 19 april 2009 Det reagerade jag också på när jag såg gitarren för första gången på nätet. Det ser ju inte alls trovärdigt ut och det förtar ju hela idén med relicade gitarrer. Det ska ju se ut som att man har spelat och slitigt på gitarren i flertalet år.
Guitar Nilsson Postat 19 april 2009 Postat 19 april 2009 Är det inte fjantigt överhuvudtaget att köpa en gitarr som på rent fusk ser gammal ut? Tönteri tycker jag. Higway 61-modellerna har visst så klen lack att stora delar ramlar av på 14 dar. Då har man ju slitit på den själv i alla fall.
Assar Postat 19 april 2009 Postat 19 april 2009 Fusk, tramsigt, fjantigt ... Jag antar att ni definitivt inte är såna som spelar in digitalt och sen frågar efter en plugg som ger "analog värme" ...? Sorry, kunde inte låta bli. 🙂
Guitar Nilsson Postat 19 april 2009 Postat 19 april 2009 Fusk, tramsigt, fjantigt ...Jag antar att ni definitivt inte är såna som spelar in digitalt och sen frågar efter en plugg som ger "analog värme" ...? Sorry, kunde inte låta bli. 🙂 Plugg? Potatis?
Guitar Nilsson Postat 19 april 2009 Postat 19 april 2009 Jupp. Precis. Färdigmosad. Helst Bintje. Eller Vit Drottning. Fast den går nästan inte att få tag i.
BigStef Postat 28 april 2009 Trådstartare Postat 28 april 2009 Och där gick det i diket ja... Jag sa aldrig att detta var världens häftigaste strata, utan jag reagerade på att Fender gjort ett så klantigt jobb. Rocknroll och attityd sitter för övrigt inte i instrumentet. Sätt världens töntigaste gura i händerna på en som kan lira så är den rocknroll. Soundet sitter i händerna. Så sluta larva er
joachime Postat 28 april 2009 Postat 28 april 2009 (redigerat) Är det inte Thomann som klantat sig då? Det är ett företag som gillar photoshop och gärna monterar sina egna bilder. Till och med innan de fått tag i ett exemplar att fota. Kolla den här basen till exempel: Detta ska enligt Thomann vara FENDER STANDARD PRECISION BASS BK2009. Men varför har den jazzkropp då? 😆 Och vem var det som klippte till plektrumskyddet? Redigerat 28 april 2009 av joachime
BigStef Postat 28 april 2009 Trådstartare Postat 28 april 2009 Hahahahahaha, herregud... Dock inte i fallet med Road Worn, ser likadant ut på Fenders hemsida :S Kolla själva på fender.se, ser ut som ett djävla skämt! Snackade med Sitg på Jam i Örebro om just detta och det är tydligen rätt lång leveranstid på denna serie. Så tydligen är folk intresserade även fast de ser ut som någon gått loss med sandpapper lindat runt en penna
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.