Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
Nej, inte mer än att du måste kunna styrka att du är student..

OK!

..men var står det någonstans?

Kan inte hitta detta bland köpevillkoren.

Kent J.

Postat

Vet inte hur Thomann löser det men om du handlar en EDU-licens i din lokala musikaffär så måste du dels uppvisa student-leg vid köpet och dels fylla i och lämna ett formulär som ska stämplas och skrivas under av skolan du går på..

Postat
Jag köpte mitt på emusic.se och då räckte det att jag plåtade mitt mecentat-kort och mailade det till dem 🙂

När du sedan fick paketet med Cubase krävdes det då något ytterligare hokus-pokus vid installation för att få det hela att fungera?

Om detta funkar kan man skaffa EDU-versionen och sedan skänka 3000 spänn Röda korset.

Kent J.

Postat
När du sedan fick paketet med Cubase krävdes det då något ytterligare hokus-pokus vid installation för att få det hela att fungera?

Om detta funkar kan man skaffa EDU-versionen och sedan skänka 3000 spänn Röda korset.

Kent J.

Nej, sen var det bara att installera som vanligt.

Kan även bekräfta att det fungerar utmärkt att uppdatera det sedan om du skulle vilja göra det längre fram. 🙂

Postat

Enda skillnaden mellan retail och EDU, är att EDU inte innhåller den tjocka tryckta manualen, utan bara "Getting Started". Annars är de identiska. Steinberg hade tidigare separata EDU-uppdateringar, men numera har de tagits bort, så om man har en EDU-version så köper man samma uppdatering som de som har köpt retail-versionen.

Enkelt och smidigt, med andra ord. 🙂

Postat
Enda skillnaden mellan retail och EDU, är att EDU inte innhåller den tjocka tryckta manualen, utan bara "Getting Started".

Dem måste ha ändrat det också tror jag, för jag fick i alla fall med både den tjocka och snabbstart-manualen när jag köpte mitt cubase 4 🙂

Postat
Dem måste ha ändrat det också tror jag, för jag fick i alla fall med både den tjocka och snabbstart-manualen när jag köpte mitt cubase 4 🤪

Det kan vara så, att de ändrade det nu när C5 kom - för det är i alla fall det beskedet jag har fått från Steinberg. Jag känner också på de jag har på lager, att retail är betydligt tyngre än EDU, så det stämmer helt klart att den stora manualen inte finns med i EDU-versionen.

Postat

Sammanfattingsvis:

Om jag köper Retail eller EDU så är det upp till min tunna plånbok om jag vill betala 6700 eller 3170 kr.

Har jag missuppfattat?

Kent J.

Postat
Sammanfattingsvis:

Om jag köper Retail eller EDU så är det upp till min tunna plånbok om jag vill betala 6700 eller 3170 kr.

Har jag missuppfattat?

Kent J.

Det är väl snarare så, att det är dumt att inte passa på att köpa EDU-versionen om man är student... 😆

Det är ju precis samma program - och det enda som skiljer är att du inte får den tjocka, tryckta manualen (som följer med i PDF-format på skivan).

drloop (oregistrerad)
Postat

Men är det inte en luring med hur man får sälja sin licens eller ej?

Postat (redigerat)
Men är det inte en luring med hur man får sälja sin licens eller ej?

OK - det skiljer också. Tänkte inte på det, men man får inte sälja vidare en EDU-licens - och man får bara köpa EN EDU-licens av varje produkt som finns med EDU-licenser.

Andra licenser går bra att sälja, men Steinberg ska då meddelas om ägarbytet.

Redigerat av Claes
Postat
OK - det skiljer också. Tänkte inte på det, men man får inte sälja vidare en EDU-licens - och man får bara köpa EN EDU-licens av varje produkt som finns med EDU-licenser.

Andra licenser går bra att sälja, men Steinberg ska då meddelas om ägarbytet.

Jag fick följande svar när jag kontaktade Steinberg ang detta, inför mitt köp av Cubase 4 (educational):

"Yes, you can sell in the future the software to the person you want if you don't need it anymore. However you must indicate the buyer that you are selling a "educational" license of the software."

Postat
Jag fick följande svar när jag kontaktade Steinberg ang detta, inför mitt köp av Cubase 4 (educational):

"Yes, you can sell in the future the software to the person you want if you don't need it anymore. However you must indicate the buyer that you are selling a "educational" license of the software."

Licensavtalet har justerats i och med Cubase5, åtminstone enligt de besked jag har fått från Steinberg - och man får ju hoppas att de lämnar rätt uppgifter till sina återförsäljare... :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.