devilmaycry (oregistrerad) Postat 15 april 2009 Postat 15 april 2009 Chip chip! Kom hem från jobbet nu ikväll och satte mig med gitarren för att prova lite olika drops, och hittade en jag gillade. Så jag tog och slängde ihop en låt. Problemet är att jag inte är någon vidare sångare (eller skrik för den delen). Men hade varit kul att höra hur den blir med sång och hela kitet. Så jag kollar nu här på forumet om någon är intresserad!? Vet inte alls vad det är för någon stil på den, men det är väll något åt metalhållet antar jag 🙂 Som jag sa tidigare så gjorde jag allt idag, så är bara en skiss på hur det blir. Ljudbilden är väll inte den bästa, och mitt spelande kunde väll vara bättre 🙁 Men är du/ni intresserad så säg till så spelar jag om det riktigt. Ni har all frihet i världen, både va det gäller text och melodi och vart ni nu vill sjunga. Låten är iaf uppbyggd följande om det nu inte hörs tillräckligt tydligt; Intro Preverse Vers Brygga Ref Vers Brygga Ref Outro Inget krux, utan väldigt simpelt. Men som sagt, ni har all frihet att göra hur ni vill med det, och har ni några förslag så är jag öppen. Vore kul om någon va intresserad! Låten hittar ni här: https://www.studio.se/index.php?autocom=d...p;showfile=6385
devilmaycry (oregistrerad) Postat 23 april 2009 Postat 23 april 2009 Bumpar tråden lite. Ny inspelning, och lite bättre mix (förhoppningsvis). Är ni inte intresserade av sången får ni gärna säga något om ljudbilden.
Liquid Diamond Postat 30 april 2009 Postat 30 april 2009 härligt gung i den här:) "den är väl något åt metalhållet, antar jag" haha:D
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.