Jump to content
Annons

Internets framtid


DieHard (oregistrerad)

Recommended Posts

DieHard (oregistrerad)

Ett skrämmande sätt är att politiker mer och mer börja ställa som krav att privata företag ska stänga av de som laddar ned eller annat som politiker ogillar. För en kort tid, säger dem. Men börjar det med kort tid förlängs det snart. Det kan vilken idiot som helst räkna ut. Med vilken rätt ska de ställa krav på privata företag vad de ska göra? 😆 Vad ska man bli avstängd för sen när de skjuter framåt allt de ogillar?? Kanske det blir ett av straffen i framtiden, att man inte får varken ha eller vara ute på nätet och riskerar värre eller mer straff om man bryter mot det? Men jag behöver betala mina räkningar. Det är ditt problem. Går du ut på nätet åker du dit igen. Tja, den som lever får se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 76
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Allt som nedladdning, barnporr, terrorister, nazister etc. är bara svepskäl.
[

precis som argumentet om ökad hastighet ger värre skador, rattfylleri ger sämre bilkörning, körkort ökar trafiksäkerheten

alla vet ju att det är svepskäl för att det är politikernas vilja att hindra min frihet att få köra bil som en fritt tänkande svensk

det har dom alltid velat å nu har dom hittat argumenten

dom jävlarna!

Hur många gånger har vi inte hört för att stoppa terrorister. Vilka jävla terrorister då?

https://svt.se/content/1/c8/01/39/04/13/osamaA97.jpg

http://www.kvp.se/polopoly_fs/1.1144621.../3447786819.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorgligt. Allt måste kontrolleras i vårt samhälle och folk ska behandlas som barn. Pengar styr över allt annat. Vi kan inte dela med oss av något med varandra. Och så frågar vi oss varför samhällsklimatet är så hårt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, men det borde ha det.

Och faktum kvarstår ju ändå att det där argumentet "det är förövarens fel" inte håller.

nej

det är alltid offrets fel

fråga bara dom lättklädda tjejerna som gått genom parken en sen kväll

Link to comment
Dela på andra sajter

nej

det är alltid offrets fel

fråga bara dom lättklädda tjejerna som gått genom parken en sen kväll

Läs vad jag sa igen.

Jag sa att med den argumentationen kan man ju rättfärdiga vilka åtgärder som helst. Man kan stänga ner hela internet och införa dödsstraff på kassettkopiering, för det är ju fildelarnas fel. Låter det rimligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Internet är påväg mot en mörk och dyster framtid...

Om vi nu lever i en demokrati där makten utgår i från folket, tycker jag att vi bör ha en

folkomröstning i den här frågan, fildelning är ju en såpass viktig fråga..speciellt för den yngre generationen som använder sig av tekniken...Politkerna

tillhör till största del den äldre generationen, som inte använder sig av tekniken...Det är ju som sagt bara en liten elit-grupp med ett egenintressen som är emot fildelning

den stora massan och det svenska folket vill kunna fildela fritt, och ser det som en mänsklig rättighet att kunna skicka filer till varandra. Jag själv har gjort det sedan jag började använda internet 1998, och har inga planer på att sluta upp med det, att fildela är en mänsklig rättighet.

Det finns bara ett sätt att bevara internet fritt, det är att byta ut våra politikerna som styr vårat land.

Dra ditt strå till stacken, gå med i Piratpartiet (det tar ca 1 minut att gå med).

http://www.piratpartiet.se/

Piratpartiet gick förövrigt om Folkpartiet idag i medlemsantal, och är på god väg att gå om Kristdemokraterna, vilket jag tror kommer ske under denna veckan.

Detta är en skarp signal från det Svenska folket att vi inte vill ha ett storebrorsamhälle, där hela vårat digitala liv övervakas och loggas.

Imorgon är det demonstration, delta och gör din röst hörd, res dig upp mot överheten...låt dom inte köra över oss...ge inte upp kampen om fritt internet...

Relakks gör det möjligt för Dig att inte bara surfa anonymt utan även att använda klienter och applikationer anonymt och säkert på Internet

https://www.relakks.com/

När det gäller internet operatör, finns det bara ett vettigt alterntiv

"Bahnof" som öppet och aktivt motarbetar IPRED lagen för att skydda ditt privatliv.

http://www.bahnhof.se/

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk bara om de kunde kliva ur det småpubertala namnet "piratpartiet".

Vad tror du sänder tydligast signal till politikerna; att Piratpartiet kommer in i EU eller att Informationsfrihetspartiet kommer in i EU?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sa att med den argumentationen kan man ju rättfärdiga vilka åtgärder som helst. Man kan stänga ner hela internet och införa dödsstraff på kassettkopiering, för det är ju fildelarnas fel. Låter det rimligt?

nej

det låter inte rimligt att man kan rättfärdiga vad som helst med den argumentationen

Link to comment
Dela på andra sajter

att fildela är en mänsklig rättighet.

faktiskt inte

men det finns inget som hindrar dig om du fildelar material som tillhör dig eller är fritt att förmedla

ang folkomröstning är det en bra idé

frågan är bara vad du skulle säga när resultatet inte blir vad du tänkt?

vilket argument ska du använda då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tror du sänder tydligast signal till politikerna; att Piratpartiet kommer in i EU eller att Informationsfrihetspartiet kommer in i EU?

hänger inte det på vilken signal man vill skicka?

vilken av frågorna som egentligen är viktigast?

att frihets å integritetsargumentet egentligen bara är politisk retorik för att få tanka gratis?

Link to comment
Dela på andra sajter

hänger inte det på vilken signal man vill skicka?

vilken av frågorna som egentligen är viktigast?

att frihets å integritetsargumentet egentligen bara är politisk retorik för att få tanka gratis?

Tja, varför är det inte samma demonstrationer mot kameraövervakning av affärer, tunnelbana, gator och torg? Bojkottar pirater alla butiker med kameraövervakning?

(Jag känner inte heller till någon massflytt från de vanliga bankerna till JAK. Trots att de vanliga bankerna kan beskyllas för att vara giriga och ha orimliga löner till feta direktörer...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, varför är det inte samma demonstrationer mot kameraövervakning av affärer, tunnelbana, gator och torg? Bojkottar pirater alla butiker med kameraövervakning?

(Jag känner inte heller till någon massflytt från de vanliga bankerna till JAK. Trots att de vanliga bankerna kan beskyllas för att vara giriga och ha orimliga löner till feta direktörer...)

precis

bra frågor

Link to comment
Dela på andra sajter

att frihets å integritetsargumentet egentligen bara är politisk retorik för att få tanka gratis?

Jag vet inte vad man ska göra för att få dig att inse att det där är så bullshit som det blir.

Men jag antar att vill man inte fatta så fattar man inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte vad man ska göra för att få dig att inse att det där är så bullshit som det blir.

Men jag antar att vill man inte fatta så fattar man inte.

vad sägs om lite reella argument?

det räcker ju inte att säga "det är som jag säger för att jag säger det"

peka på nåt som motsäger det jag säger eller undrar

CITAT (Dingbats @ 2009-04-19, 01:20)

Vad tror du sänder tydligast signal till politikerna; att Piratpartiet kommer in i EU eller att Informationsfrihetspartiet kommer in i EU?

hänger inte det på vilken signal man vill skicka?

vilken av frågorna som egentligen är viktigast?

att frihets å integritetsargumentet egentligen bara är politisk retorik för att få tanka gratis?

är det inte så att "pirat" lockar folk mer än "integritet"?

man fiskar anhängare genom att spela på folks vilja att få tanka fritt

som oioioi skriver: varför är det inte samma demonstrationer mot kameraövervakning av affärer, tunnelbana, gator och torg? Bojkottar pirater alla butiker med kameraövervakning?

Redigerat av Demonproducenten
Link to comment
Dela på andra sajter

är det inte så att "pirat" lockar folk mer än "integritet"?

man fiskar anhängare genom att spela på folks vilja att få tanka fritt

Visst är det säkert så, att folk går hellre med i ett parti som heter "pirat" än ett som heter "integritet". Det är ju ett bra sätt att få folks uppmärksamhet till sig, och få dem att också sätta sig in i de djupare frågorna än bara "tanka gratis".

att frihets å integritetsargumentet egentligen bara är politisk retorik för att få tanka gratis?

Det är det här som jag motsatte mig. Vad ska jag göra för att få dig att inse att pirater inte bara bryr sig om att "tanka gratis" utan vi faktiskt bryr oss om andra, viktigare och större frågor? Personligen, som det ser ut nu, så skiter jag fullständigt i om det blir lagligt med fildelning eller inte. Det är viktigare saker än så som står på spel nu: ett internet som inte styrs av kommersiella krafter, frihet från censur, yttrandefrihet, oövervakad kommunikation, mm, mm. "Tanka gratis" är en droppe i havet.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Jag vet inte vad man ska göra för att få dig att inse att det där är så bullshit som det blir.

Men jag antar att vill man inte fatta så fattar man inte.

Nej det har du så rätt i. STäll dig själv framför spegeln.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det säkert så, att folk går hellre med i ett parti som heter "pirat" än ett som heter "integritet". Det är ju ett bra sätt att få folks uppmärksamhet till sig, och få dem att också sätta sig in i de djupare frågorna än bara "tanka gratis".

[/b]

Det är det här som jag motsatte mig. Vad ska jag göra för att få dig att inse att pirater inte bara bryr sig om att "tanka gratis" utan vi faktiskt bryr oss om andra, viktigare och större frågor? Personligen, som det ser ut nu, så skiter jag fullständigt i om det blir lagligt med fildelning eller inte. Det är viktigare saker än så som står på spel nu: ett internet som inte styrs av kommersiella krafter, frihet från censur, yttrandefrihet, oövervakad kommunikation, mm, mm. "Tanka gratis" är en droppe i havet.

Jag skulle ta Piratpartiet (lite) på allvar ifall de gick ut och fördömde den illegala fildelningen, utan i stället jobbade politiskt för en lagändring.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ska jag göra för att få dig att inse att pirater inte bara bryr sig om att "tanka gratis" utan vi faktiskt bryr oss om andra, viktigare och större frågor? Personligen, som det ser ut nu, så skiter jag fullständigt i om det blir lagligt med fildelning eller inte.

har full respekt för din åsikt

har däremot inte lika full respekt för ditt uttalande å alla andras vägnar

du har knappast koll på vad alla piratpartister egentligen anser är det primära för var å en

eller har du?

Link to comment
Dela på andra sajter

har full respekt för din åsikt

har däremot inte lika full respekt för ditt uttalande å alla andras vägnar

du har knappast koll på vad alla piratpartister egentligen anser är det primära för var å en

eller har du?

Nä, men jag har full koll på att det inte är den genomgående uppfattningen bland alla pirater att allt snack om integritet och frihet är tomma ord och att man egentligen bara vill "tanka gratis".

Det är till exempel verkligen inte uppfattningen som Piratpartiets kandidater till EU-parlamentet och riksdagen har. Och det är ju dem man röstar på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...