Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej hej!

Jag undrar varför inte ALLA anslutna enheter dyker upp i Säker borttagning av enheter - klicka på ikonen för detta i aktivitetsfältet... T.ex. så har jag via usb2 just nu anslutet ett ljudkort, en Internetanslutning (modem med minneskort) och en Steinberg-dongel. Men det är bara Internettjosan som syns. Går man in Kontrollpanelen så hittar man ljudkortet och dongeln. Varför finns bara vissa grejer i Säker borttagningrutan?

Jag brukar alltid använda Säker borttagning av grejer, inte bara beträffande firewire-hhdn, utan för usb2-prylarna också. Men hur ska jag nu göra för M-Audio-ljudkortet och Steinberg-dongeln? Låta dem sitta i efter jag stängt av och DÅ ta bort dem eller ta bort dem först (utan användning av Säker borttagning) och SEDAN stänga av?

USB kan ju kanske vara mindre känsligt än firewire för detta, men iaf... om två enheter (Internetmodemet och dess minneskort) syns i rutan, så bör man kanske använda den tekniken för dem iaf?

//:debatt

Redigerat av debatt
Annons
Postat

Det är väl egentligen bara lagringsmedia som behöver sådan "säker borttagning", så att man inte riskerar att man tar bort det medan datorn försöker spara data där - och lyckas förstöra data när man tar bort enheten utan att först använda säker borttagning...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.