Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej. En jättetöntig fråga.. men hur får jag in mina ljud i logic? Alltså, hur gör jag för att använda mina mjukvarusyntar som inte följde med Logic i programmet?

🙂😊

Annons
Postat

Vore jättekonstigt om det inte stod i manualen 😐

svår fråga.. antingen öppnar man manualen på typ sida 1 eller så skriver man här och väntar i några dygn tills någon bitter jävel behagar sig svara att " det är bara att köra installationsprogramet till dina AUDIO UNITS alternativt flytta .component-filen till bibliotek/audio/plugins/components".

Postat (redigerat)

Tack, jag vet att man inte får fråga sånt, men jag är verkligen kass på manualer, datorer och engelska. Jag har installerat dem, men vet inte var jag hittar dem i logic? Ska de komma upp av sig själv i Library? Och vilken är .component-filen?

Redigerat av Kossa
Postat (redigerat)

.component-filen är själva pluginfilen. (motsvarande .dll-filen på pc när det gäller vst) Egentligen är det inget man behöver bry sig om då nästan alla plugin kommer med någon form av installationsguide.

VAR i logic du hittar pluginen beror på vad det är för sorts plugin:

-är det en effekt (typ eq, reverb) så kan man öppna den som en "insert" på valfri kanal i mixern (som du hittar genom att trycka på X i logic 8)

-är det ett mjukvaru-instrument (te.x synth, trummaskin) så måste du först skapa ett MIDI-spår (genom att trycka på ALT + COMMAND + N) och välja "software instrument" från menyn som kommer upp. Sedan i mixen klickar du på den tomma rutan precis under "I/O" på kanalstripen och får upp en meny där du kan bläddra fram till dina plugins (som då ligger under alternativet "AU Instruments" näst längst ner).

EDIT: Library-fliken används för att navigera runt presets och presetsen ifråga kan gälla allt från syntpresets, kompressorpresets till hela chanellstrip-presets beroende på vad du klickar på. men du kan ej ladda en midikanal med en synth därifrån.

Redigerat av iGnu

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.