ADM1993 Postat 11 april 2009 Postat 11 april 2009 Tjena. Har precis börjat fixa till min hemma studio. Men ett problem har dykt upp ... đ NĂ€r jag spelar in min akustiska gitarr sĂ„ blir volymen pĂ„ inspelningen vĂ€ldigt vĂ€ldigt lĂ„g. Helt okej nĂ€r man ska sjunga i micken, men ingen vidare nĂ€r man spelar inte gitarren. Vad kan problemet vara? Tack!
hwasser Postat 14 april 2009 Postat 14 april 2009 Tjena. Har precis börjat fixa till min hemma studio. Men ett problem har dykt upp ... NĂ€r jag spelar in min akustiska gitarr sĂ„ blir volymen pĂ„ inspelningen vĂ€ldigt vĂ€ldigt lĂ„g. Helt okej nĂ€r man ska sjunga i micken, men ingen vidare nĂ€r man spelar inte gitarren. Vad kan problemet vara? Tack! Vad har du för mikrofon? Ăr det en dynamisk mik eller kondensator mik?
ADM1993 Postat 14 april 2009 TrĂ„dstartare Postat 14 april 2009 Vad har du för mikrofon? Ăr det en dynamisk mik eller kondensator mik? dynamisk
laxlaxlax Postat 14 april 2009 Postat 14 april 2009 BerÀtta hur du kopplat allt sÄ ska vi nog kunna hjÀlpa dig.
DivineCo Postat 14 april 2009 Postat 14 april 2009 Dynamiska mikrofoner krÀver som regel mer krÀm för svaga ljudkÀllor Àn tex en kondensator mick. SÄ du skulle antagligen behöva en preamp som har input 60dB och högre. Eller sÄ införskaffar du en kondensatormick.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.