Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena.

Har precis börjat fixa till min hemma studio. Men ett problem har dykt upp ... 🙂 NĂ€r jag spelar in min akustiska gitarr sĂ„ blir volymen pĂ„ inspelningen vĂ€ldigt vĂ€ldigt lĂ„g. Helt okej nĂ€r man ska sjunga i micken, men ingen vidare nĂ€r man spelar inte gitarren.

Vad kan problemet vara?

Tack!

Annons
Postat
Tjena.

Har precis börjat fixa till min hemma studio. Men ett problem har dykt upp ... :rolleyes: NÀr jag spelar in min akustiska gitarr sÄ blir volymen pÄ inspelningen vÀldigt vÀldigt lÄg. Helt okej nÀr man ska sjunga i micken, men ingen vidare nÀr man spelar inte gitarren.

Vad kan problemet vara?

Tack!

Vad har du för mikrofon? Är det en dynamisk mik eller kondensator mik?

Postat

Dynamiska mikrofoner krÀver som regel mer krÀm för svaga ljudkÀllor Àn tex en kondensator mick. SÄ du skulle antagligen behöva en preamp som har input 60dB och högre. Eller sÄ införskaffar du en kondensatormick.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.