Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

En fundering.

Jag har länge spelat in låtidéer med en M-audio "mbox fast track pro" och en kondingmik rätt in i den, och då således använt mig av den integrerade preampen. Nu har jag under en period uppgraderat min inspelningsutrustning med en större mikpark och separata mikförstärkare.

Nu till frågan, är det någon nackdel att köra min separata mikförstärkare igenom Mboxens mikförstärkare, blir lite "kaka på kaka".

Jag är oavsett i färd med att köpa ett ljudinterface med fler ingånga då jag ofta vill ha tre-fyra mikar simultant när jag spelar in. Vad ska jag köpa?

Ett ljudinterface med mikförstärkare eller ett utan och i så fall vilket. När jag sen kör min (mina) mikförstärkare via ljudinterfacet, spelar det då någon roll om jag ex skulle använda en teleingång istället för de xlr ingångar som är avsedda för mikar.

Kort och gott, det är länken mellan datorn och mina mikförstärkare som är problemet.

Jag använder mig av nya Ibooken, som saknar firewire så där är jag begränsad till usb. Den mikförstärkare jag använder mest frekvent är en ART mpa gold.

Tacksam för hjälp.

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.