Gilbert Postat 14 april 2009 Postat 14 april 2009 Blir mellantinget 1032A?Eller rent av Mackie HR? Mackie HR824 mkII är faktiskt inte alls så dumma. Lät riktigt bra när jag hörde dem sist.
Mojje Cruncher Andersson Postat 14 april 2009 Postat 14 april 2009 (redigerat) Mackie HR824 mkII är faktiskt inte alls så dumma. Lät riktigt bra när jag hörde dem sist. Jupp. Benäms ofta och väl av amerikanarna som en über-monitor. Har inte hört dom men sett att M-Audio har ett liknande koncept. Tror deras serie heter EX66 samr deras nya kopia på Focal Twin, DSM3. Den sistnämnda tycker jag verkar något dyr dock!? Ha det gott! /Cruncha' EDIT: Missförstånd av modell från min sida! Jag syftade på MACKIE HR626 Gilbert! Antager att du känner till dom. Take care!!! Redigerat 14 april 2009 av Cruncher
Gilbert Postat 14 april 2009 Postat 14 april 2009 EDIT: Missförstånd av modell från min sida!Jag syftade på MACKIE HR626 Gilbert! Antager att du känner till dom. Take care!!! Jupp, är dock inte ett fan av sk. 2,5-vägs-högtalare: https://www.studio.se/index.php?s=&sh...st&p=859355
Pesek Postat 14 april 2009 Postat 14 april 2009 Jag har sedan en tid tillbaka ett par A7'or som jag kombinerat med en Samson resolv 120 sub och jag är helfrälst. De är otroligt avslöjande om jag jämför med mina gamla Tannoy reveal. Banddiskanten är helt rätt för mig i alla fall. Funkar den suben bra ihop med A7orna? Jag letar själv en sub och kommer troligtvis skaffa mig en sub8 som verkar vara riktigt bra. Prismässigt ligger resolven under halva priset mot sub8, men det vore trevligt om den funkade bra. Spelar den djupt och kontrollerat? Ser att enligt specen ligger den på 40 - 180hz, låter inte så djupt för att vara en sub. Men å andra sidan säger inte specen allt heller.
Pesek Postat 14 april 2009 Postat 14 april 2009 Om du lyssnar i en A5 på börsen, är det ju löjlig skillnad där mot vad du har hemma. Jag lyssnade på mina Adam P11 också där, lät ju förjävligt där, det är ju sånt room där så allt ljud bara försvinner, du får ju ingen botten eller nånting. Däremot när jag sen läste recension om mina Adam P11 så fick dom TOPPBETYG, och jag köpte dom av Claes här på forumet som även han sa att dom va grymma. Hemma sen här låter dom helt fantastiskt . Dom borde inreda mkt mkt bättre för att man ska få korrekt lyssning där, framförallt ska man inte stå 5 meter fårn högtalarna när det är närfältsmonitorer liksom. Dessutom står vissa högtalare typ 5 meter ifrån L&R ... illa Adam är grymt bra grejer! /Perrra Jag är förvånad att dom inte införskaffar riktiga lyssnings rum, det behöver inte kosta en j-a massa deg. Plus att det ser betydligt mer professionellt ut.
KaptenGnissel Postat 14 april 2009 Postat 14 april 2009 Funkar den suben bra ihop med A7orna? Jag letar själv en sub och kommer troligtvis skaffa mig en sub8 som verkar vara riktigt bra. Prismässigt ligger resolven under halva priset mot sub8, men det vore trevligt om den funkade bra. Spelar den djupt och kontrollerat? Ser att enligt specen ligger den på 40 - 180hz, låter inte så djupt för att vara en sub. Men å andra sidan säger inte specen allt heller. Efter lite skruvande låter den kanon i min setup i alla fall. Jag fick lite trassel med resolven när jag skulle koppla den ihop med A7'orna etftersom resolven har endast har obalanserade RCA ingångar för lågnivå. Detta brukar normalt sett inte vara ett större problem men jag fick brum in i systemet som jag inte lyckades bli av med trots diverse trix med ful-kopplingar (bal->obal). Troligtvis en jordslinga orsakat av nätfiltret i resolven. Lösningen blev en linjetransformator för att göra en korrekt omvandling samt att skilja de två systemen åt galvaniskt. Surret försvann totalt efter det. Bara välljud nu... 😳 Det finns ett par bilder att skåda om du är intresserad, kolla https://www.studio.se/index.php?showtopic=62837. Bild nr 6, sub'en skymtar under tangentbordet på rackmöbeln. //KG
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.