debatt Postat 10 april 2009 Postat 10 april 2009 Go afton! När man ska registrera licenskoder så har vissa ovala tecken ett diagonalt streck medan andra till storleken exakt likadana ovala tecken saknar sådant streck - och då infinner sig frågan; vilka av dem är 0-or och vilka är O-n? Och om det bara finns endera sorten av dem - vad ska man anta att det är: Nollor eller Oon?? ☺️ //:debatt
Assar Postat 10 april 2009 Postat 10 april 2009 Ø = nolla O = Oooooooo Om det inte är norska eller danska förstås ... 🙂 Om det bara är ena sorten så brukar jag förutsätta att det är nollor. Det funkar vanligtvis, men man lär ju märka det annars.
debatt Postat 10 april 2009 Trådstartare Postat 10 april 2009 Jag är riktigt försiktig denna gången eftersom jag registrerade en pryl en gång för fem år sedan på en bautadator och där var alla ovala tecken utan diagonala streck. Det var bara det att när jag behövde kontakta dem vid ett supportärende via mail så skrev jag nollor på fel ställen och blandade ihop dessa med o-n. Saken var ju det att ALLA de djäkla ovala tecknen såg likadana ut enligt mig. Det blev en himla röra som slutade med att de inte trodde att jag var licensinnehavare iaf... Men jag lovar, det fanns inte en chans att se skillnad mellan nollor och o-n. Denna gången har alla de ovala tecknen diagonala streck, så jag går på nollor... Bara jag kommer ihåg att jag tänkt så sedan, om typ 2-3 år, om jag behöver kontakta dem igen... Steinberg alltså.
debatt Postat 10 april 2009 Trådstartare Postat 10 april 2009 Ø = nolla Ser inte riktigt ut så som du beskriver här, strecket går INTE utanför ovalen alls... Ändå nolla?
Assar Postat 10 april 2009 Postat 10 april 2009 Ser inte riktigt ut så som du beskriver här, strecket går INTE utanför ovalen alls... Ändå nolla? Ja, skitsamma om det går utanför eller inte. Man brukar skriva nollor med streck igenom just för att skilja dem från bokstaven O.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.