perrock Postat 10 april 2009 Dela Postat 10 april 2009 (redigerat) Eye guitar Skrivarens kommentar:Ser det ut som att den har ett öga đ . Gibsons nya gitarr ''eye guitar'' frĂ„n deras serie ''Limited run 2009'' MIckarna Ă€r en 490R pĂ„ halsen och en 498T pĂ„ bryggan. Gibson USA 2009 Limited Run Series Eye Guitar Specs: Made In: Nashville, TN USA Body Wood: Mahogany Neck Wood: Mahogany Nut: Corian Neck Joint: Set; Glued-in Fingerboard: Ebony, no dots Scale Length: 24-3/4" Fingerboard Radius: 12" Frets: 24 Machine Heads: Grover kidney button Hardware: Chrome Pickups: 490R neck, 498T bridge, with red powder-coated covers Controls: One volume, one tone, three-way switch Bridge: Tune-o-matic Tailpiece: Stop bar Includes: Hardshell case and 2009 Limited Run Series certificate of authenticity Den nya Gibson ''Eye guitar'' kommer dock bara bli 350st LĂS MER Redigerat 10 april 2009 av perrock Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 10 april 2009 Dela Postat 10 april 2009 Ăr det nĂ„t slags AprilskĂ€mt frĂ„n deras sida? Denna gitarr har ju inget gemensamt med resten av Gibsons lineup. VĂ€ldigt mĂ€rkligt men den finns med pĂ„ Gibsons hemsida fortfarande sĂ„ dĂ„ borde det ju inte vara ett AprilskĂ€mt? Hmmm nu blev jag brydd hĂ€r đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 10 april 2009 Dela Postat 10 april 2009 Det var den andra skitfula Gibsonguran jag sett hÀr pÄ kort tid. Skulle inte betala ett öre för dessa fula modeller. Vem fan Àr det som tar fram dessa skitfula modeller? Dags att nÄgon fÄr sparken. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Tophe Postat 10 april 2009 Dela Postat 10 april 2009 Den var inget vidare... Precis som den dÀr perforerade explorern. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
perrock Postat 10 april 2009 TrĂ„dstartare Dela Postat 10 april 2009 HĂ„ller med er en andra gĂ„ng, men det finns nog nĂ„n upp blĂ„st person đ . Men man mĂ„ste ju visa alla ''Nyheter'' đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
SoloNo1 Postat 10 april 2009 Dela Postat 10 april 2009 Och nÀr fan gör designers snygga saker som passar ordinÀra mÀnniskor? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 10 april 2009 Dela Postat 10 april 2009 JadĂ„ alla nyheter Ă€r av intresse, bĂ„de de dĂ„liga och bra och de snygga och de fula. âșïž Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 10 april 2009 Dela Postat 10 april 2009 Jag gĂ„r emot strömmen Ă„ tycker att den Ă€r snygg! En gitarr som kunde passa till min (egenmĂ„lade) avatarfilur mĂ„nne. âșïž SkĂ„l! Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
SoloNo1 Postat 10 april 2009 Dela Postat 10 april 2009 Jag gĂ„r emot strömmen Ă„ tycker att den Ă€r snygg! En gitarr som kunde passa till min (egenmĂ„lade) avatarfilur mĂ„nne. âșïž SkĂ„l! Det skĂ„lar jag pĂ„! SkĂ„l Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 10 april 2009 Dela Postat 10 april 2009 Och nÀr fan gör designers snygga saker som passar ordinÀra mÀnniskor? Tja... det finns ju "god" design, som Àr bÄde snygg och anvÀndbar pÄ samma gÄng. Gibson har ju en hel del sÄdan i sin backlog. Dock inte denna inte heller den perforerade Explorern. Brrr... Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
YogSothoth Postat 10 april 2009 Dela Postat 10 april 2009 Om man bortser frÄn fÀrgen tycker jag den var ganska snygg, speciellt plektrumskyddet. /Andreas Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
IDF Postat 11 april 2009 Dela Postat 11 april 2009 Och nÀr fan gör designers snygga saker som passar ordinÀra mÀnniskor? vilket pÄstÄende! Alla instrument Àr ju för tusan designade. De har ju inte kommit fram ur en direkt slump som tex. ur ett blixtnedslag. Visst, det kanske finns en nÀve av de som kommit till ur en slump. Jag tyckte den var snygg. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
aROCKER Postat 11 april 2009 Dela Postat 11 april 2009 SÄ jÀvla cool! Mycket SLADE och GLAM! Kisa pÄ dig Diehard! ....allt Àr en smakfrÄga...visst sÄg den plastig ut!? Heheh!! /aROCKER Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Riffraff Postat 11 april 2009 Dela Postat 11 april 2009 Tycker den ser skön ut att spela pÄ. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
tAUG Postat 11 april 2009 Dela Postat 11 april 2009 den ser lite ibanezig ut, pĂ„ gott och ont. Jag hĂ„ller mig till les paul đł Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 11 april 2009 Dela Postat 11 april 2009 SĂ„ jĂ€vla cool!Mycket SLADE och GLAM! Kisa pĂ„ dig Diehard! ....allt Ă€r en smakfrĂ„ga...visst sĂ„g den plastig ut!? Heheh!! /aROCKER FĂ„r jag bara lite öl i kroppen sĂ„ underlĂ€ttar det. đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Valle Postat 11 april 2009 Dela Postat 11 april 2009 Jag hÄller nog med om att det Àr en ful skit! Rakt igenom! Fast det tycker jag att Àven Gold Top:en Àr, den med P-90-mickarna alltsÄ! Riktigt enerverande ful! SÄ vi fÄr vÀl se... om en si sÄdÀr 50 Är kanske, sÄ har vÀl Àven "Eye Guitar" blivit lika eftertraktad som Crap Top Àr idag. F'lÄt, Gold Top. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
YogSothoth Postat 11 april 2009 Dela Postat 11 april 2009 Ja lite för ibanezig Ă€r den ju, lite en korsning mellan de de dĂ€r hemska gambale-ibanezerna, en SG och en guitar hero-gura. Fulsnygg helt enkelt. Men jag gillar ju de skumma gibsonmodellerna frĂ„n 70-talet đ. Har en S-1:a (besudlad med humbucker i stallposition) som jag Ă€lskar. Ful i lacken och risig Ă€r den, men den har fan pesonlighet. Tycker det Ă€r bra att dom satsar pĂ„ lite nya designer, de vanliga kroppsformerna dom kör med har ju alla 30-50 Ă„r pĂ„ nacken. Inget ont om dom iofs, men det Ă€r ju kul med lite alternativ sĂ„ inte varenda mĂ€nniska kör med LP eller stratta. /Andreas Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
aROCKER Postat 11 april 2009 Dela Postat 11 april 2009 FĂ„r jag bara lite öl i kroppen sĂ„ underlĂ€ttar det. đ Hehe, precis, jag var rejĂ€lt dopad igĂ„r...fast jag har rejĂ€lt taskig smak vad det gĂ€ller guror, det har alla mina gitarrkompisar sagt till mig. T.ex: jag fĂ„r stĂ„nd av Björn Ulvaeus stjĂ€rngitarr, grymt cool! /aROCKER Vad tycker du om mina trummor dĂ„, din rackarns mĂ€sterkapare, hehe!? % 1000 x 650 (618.33Kb)// Reduced 53% 1000 x 650 (532.03Kb)// Reduced 53% Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
perrock Postat 11 april 2009 TrĂ„dstartare Dela Postat 11 april 2009 (redigerat) Det jag hatar pĂ„ den Ă€r mickarna đ Det jag gillar Ă€r bara plektrumskyddet. Skulle vara kul att se det plektrumskyddet pĂ„ en les paul, hehe. Redigerat 11 april 2009 av perrock Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Tophe Postat 11 april 2009 Dela Postat 11 april 2009 Ja, Gibson har ju faktiskt gjort en del gitarrer som Àr rejÀlt fula. Denna var nog inte vÀrst dock... Den förra var vÀrre, och jag hÄller med det som nÄgon skrev tidigare att Goldtop med p90 Àr verkligen inte snygg. KÀnns som en reklamgitarr för nÄn slags nougat... Men det mesta de gjort diggar jag verkligen, en vanlig gammal hederlig Les Paul Standard Àr ju hiskeligt snygg! Vad blir nÀsta? En hudfÀrgad klotrund gitarr? HudfÀrg Àr vÀl ÀndÄ underskattat? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 11 april 2009 Dela Postat 11 april 2009 SĂ„ sjukt snygg studio aROCKER! Jag kommer sĂ„ fĂ„r vi göra om lĂ„tarna fast "LIVE" nĂ„n gĂ„ng... Ja Gibson Les Paul standard Ă€r vacker. Vet ni förresten varför Ace slutade i KISS?! Han blev less Paul! đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 12 april 2009 Dela Postat 12 april 2009 đ Ja den va bra! Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Matthew L Postat 16 april 2009 Dela Postat 16 april 2009 Vet ni förresten varför Ace slutade i KISS?! Han blev less Paul! đ đ Jag Ă€r inte sĂ„ ordinĂ€r eftersom jag tyckte den var snygg! Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
ONSatan Postat 16 april 2009 Dela Postat 16 april 2009 Eye guitar Skrivarens kommentar:Ser det ut som att den har ett öga đ . Hm, hur ska man kolla för att se ögat? Jag ser det inte... OCH, ser det inte ut som om stallmicken sitetr vĂ€ldigt högt (ser ju ut som om strĂ€ngarna gĂ„r emot kĂ„pan)? Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
perrock Postat 16 april 2009 TrĂ„dstartare Dela Postat 16 april 2009 Hm, hur ska man kolla för att se ögat? Jag ser det inte...OCH, ser det inte ut som om stallmicken sitetr vĂ€ldigt högt (ser ju ut som om strĂ€ngarna gĂ„r emot kĂ„pan)? AngĂ„enda micken tror det ska va mening för det Ă€r likadant pĂ„ min SG special faded. PĂ„ den blev det mer dist om man hade det sĂ„ đ€Ș (enligt mej) Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.