jockmic Postat 6 juli 2009 Trådstartare Dela Postat 6 juli 2009 äh...den här musiken måste ju upp....*bump* Man blir alltid lika glad när "Fan-klubben" är i farten! /J Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musicpanda88 Postat 21 juli 2009 Dela Postat 21 juli 2009 (redigerat) Liquid missa inte vår hemsida www.cathavdreams.se du får spamma lite där då och då ^^ Redigerat 21 juli 2009 av musicpanda88 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Liquid Diamond Postat 21 juli 2009 Dela Postat 21 juli 2009 Liquid missa inte vår hemsida cathavdreams.se du får spamma lite där då och då ^^ Den har jag nog missat:O men skall självklart genast ro över båten dit och kolla läget:) ...(04.01...ska man inte sova då?:/ .....). Peace /T Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musicpanda88 Postat 21 juli 2009 Dela Postat 21 juli 2009 Den har jag nog missat:O men skall självklart genast ro över båten dit och kolla läget:) ...(04.01...ska man inte sova då?:/ .....). Peace /T Sova är för kvinnor och barn! Eller vänta nu .. Zzzzz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jockmic Postat 23 juli 2009 Trådstartare Dela Postat 23 juli 2009 Är det inte dags för en ny låt snart - under den där "feta" rubriken? 🙂 /Jocke Uppdaterade första posten med en ny låt! /Jocke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jockmic Postat 5 augusti 2009 Trådstartare Dela Postat 5 augusti 2009 Sova är för kvinnor och barn! Eller vänta nu .. Zzzzz Sova är fär katter (som drömmer)! Håller på med ett långt (jäkla) epos - över 8 minuter! Det är så många olika stämmor, teman osv så man nästan skulle kunna få ut ett helt album om man jobbade vidare på det. Det är liksom en musikal i sammndrag. Arbetsnamnet är "Mill" men jag skulle kunna tänka mig att vi vid en enkel liten cermoni döper den till något annat tex: "The girl I knew". /Jocke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Liquid Diamond Postat 5 augusti 2009 Dela Postat 5 augusti 2009 *står och trampar otåligt och framseendemot* (jo, när man inte kommer på ordet direkt får man faktiskt hitta på egna:P ). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jockmic Postat 6 augusti 2009 Trådstartare Dela Postat 6 augusti 2009 Sova är fär katter (som drömmer)! ... /Jocke Speeki´n of sleepi´n ... /J 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jaske Postat 6 augusti 2009 Dela Postat 6 augusti 2009 Edit 090723. Skönt att det inte varit så varmt hela sommaren. Det har blivit lite tid för att göra låtar också! 😳 Märkligt ändå, när man bokar en dag för att "sätta" det sista i ett projekt så är inspelning det minsta man sysslar med. fast det är ju kul att sitta och snacka också! 😛 Well, well! En ny låt har sett dagens ljus och fick namnet "Don´t hang up!" vid en liten cermoni nyligen. Lyssna gärna! http://www.myspace.com/catshavedreams Vår hemsida har så smått börjat komma i ordning. Kika gärna in och lämna synpunkter! http://www.catshavedreams.se harmoni åt alla! /Jocke Edit 090525. Så har vi gjprt klart ännu en låt - "Cry" som ligger uppe på länken nedan. "Cry" är en lite märklig blandning mellan milt och intensivt med mycket sorg och vanmakt. En stillsam liten sak som eskalerar i skri från avgrunden med ylande gitarrer! ;-) Happy listening! /Jocke Cats have dreams är resultatet av ett samarbete som kom till här på Studios forum. Jag fick kontakt med Leo och vi har petat i en massa material och nu har vi kommit överens om att vi börjar bli färdiga med en del av det! När man får material färdigt så lyfter och bär det en och jag är särskilt glad idag när vi kan presentera den första låten! 🙂 http://www.myspace.com/catshavedreams Tipsa gärna dina vänner! /Jocke Hej! Musiken känns väldigt nära The Ark stundvis och det är ju inget negativt, det har ju gått ganska bra för dem! Ser fram emot att följa utvecklingen av ert samarbete! Kommer nyheter postas i denna tråden även i fortsättningen? /Jaske Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aROCKER Postat 6 augusti 2009 Dela Postat 6 augusti 2009 Edit 090723. Skönt att det inte varit så varmt hela sommaren. Det har blivit lite tid för att göra låtar också! 😳 Märkligt ändå, när man bokar en dag för att "sätta" det sista i ett projekt så är inspelning det minsta man sysslar med. fast det är ju kul att sitta och snacka också! 😛 Well, well! En ny låt har sett dagens ljus och fick namnet "Don´t hang up!" vid en liten cermoni nyligen. Lyssna gärna! http://www.myspace.com/catshavedreams Vår hemsida har så smått börjat komma i ordning. Kika gärna in och lämna synpunkter! http://www.catshavedreams.se harmoni åt alla! /Jocke Edit 090525. Så har vi gjprt klart ännu en låt - "Cry" som ligger uppe på länken nedan. "Cry" är en lite märklig blandning mellan milt och intensivt med mycket sorg och vanmakt. En stillsam liten sak som eskalerar i skri från avgrunden med ylande gitarrer! ;-) Happy listening! /Jocke Cats have dreams är resultatet av ett samarbete som kom till här på Studios forum. Jag fick kontakt med Leo och vi har petat i en massa material och nu har vi kommit överens om att vi börjar bli färdiga med en del av det! När man får material färdigt så lyfter och bär det en och jag är särskilt glad idag när vi kan presentera den första låten! 🙂 http://www.myspace.com/catshavedreams Tipsa gärna dina vänner! /Jocke Har snabblyssnat på låten "Don´t hang up" och den låter intressant, lite futuristisk 60-tal. Tycker trummorna låter lite för stifft, charmigt men lite mer sväng för min del hade gjort suden. Gitarrerna lite låga och sedan blir jag lite trött på "there´s no moore... frasen. Bra jobb och snygga ljud...lägg upp låtarna här istället eller har ni gjort det, hittar inte dit. /aROCKER Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jockmic Postat 13 augusti 2009 Trådstartare Dela Postat 13 augusti 2009 Har snabblyssnat på låten "Don´t hang up" och den låter intressant, lite futuristisk 60-tal.Tycker trummorna låter lite för stifft, charmigt men lite mer sväng för min del hade gjort suden. Gitarrerna lite låga och sedan blir jag lite trött på "there´s no moore... frasen. Bra jobb och snygga ljud...lägg upp låtarna här istället eller har ni gjort det, hittar inte dit. /aROCKER Kul med lite uppskattning - Tack! 😏 Som landet ligger för tillfället så gör vi låtar. Klart att man försöker få det att lira och låta ok. Tyvärr fick trummisen (en verklig begåvning) tyvärr en ledsjukdom för ett par år sedan och det hindrar honom att lira. "Don´t hang up" har ju ett seriöst budskap medans musiken bygger på en traditionell 12:a med en del variationer från det vanliga. Låna ditt öra år de andra låtarna ett ögonblick så är musiken inte alls lika traditionsbunden! VH/Jocke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aROCKER Postat 13 augusti 2009 Dela Postat 13 augusti 2009 Kul med lite uppskattning - Tack! 😉 Som landet ligger för tillfället så gör vi låtar. Klart att man försöker få det att lira och låta ok. Tyvärr fick trummisen (en verklig begåvning) tyvärr en ledsjukdom för ett par år sedan och det hindrar honom att lira. "Don´t hang up" har ju ett seriöst budskap medans musiken bygger på en traditionell 12:a med en del variationer från det vanliga. Låna ditt öra år de andra låtarna ett ögonblick så är musiken inte alls lika traditionsbunden! VH/Jocke Det ska jag absolut göra, tycker inte det är nåt fel att det låter lite traditionellt...tycker det finns mycket egen identitet i det ni gör på låten också. Ska lyssna framöver när tid finns. Ha det! /aROCKER Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jockmic Postat 19 augusti 2009 Trådstartare Dela Postat 19 augusti 2009 Det ska jag absolut göra, tycker inte det är nåt fel att det låter lite traditionellt...tycker det finns mycket egen identitet i det ni gör på låten också. Ska lyssna framöver när tid finns. Ha det! /aROCKER Kul att du upplever egen identitet i musiken - vi vill ju inte plagiera någon! Har du själv några låtar uppe man kan lyssna på? /Jocke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aROCKER Postat 19 augusti 2009 Dela Postat 19 augusti 2009 (redigerat) Kul att du upplever egen identitet i musiken - vi vill ju inte plagiera någon! Har du själv några låtar uppe man kan lyssna på? /Jocke jo, en hel drös, sök på namnet så bör det väl komma upp antar jag. Ligger nytt som jag fått producerat av en kompis/producent. Nytt som jag själv producerar, dom grejorna går under namnet aROCKER Sedan finns mina tidigare satsningar, både seriösa och oseriösa. Grand Superplant Cockroach Purepaindefined Edit: sedan lirar jag på dom flesta grejor som Slejnard har lagt ut här ska lägga ut mer inom kort utav mina gamla grejor. Ha det bra. /aROCKER Redigerat 19 augusti 2009 av aROCKER Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jockmic Postat 25 augusti 2009 Trådstartare Dela Postat 25 augusti 2009 Hej! Musiken känns väldigt nära The Ark stundvis och det är ju inget negativt, det har ju gått ganska bra för dem! Ser fram emot att följa utvecklingen av ert samarbete! Kommer nyheter postas i denna tråden även i fortsättningen? /Jaske Det är alltid trevligt med uppskattning! 🤪 The Ark är Leos favoriter och jag har heller ingenting emot dem. 🙂 Skulle vilja gå så långt att våga påstå att "It takes a fool to remain sane" redan är en klassiker! Det jag skulle berätta var egentligen att 1:a posten är uppdaterad med en ny låt och i antal minuter i sträck får nog The Ark erkänna sig besegrade denna gång! ;-) /Jocke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.