debatt Postat 9 april 2009 Postat 9 april 2009 Alla ni som har kammen som ert huvudinstrument, vilka rengöringsmedel rekommenderar ni efter en kraftig jam session?? Man vill ju inte att det ska slita på finishen och matta ned densamma. Inte heller får det förändra ljudkaraktären på instrumentet. 😛
jazzdoktorn Postat 9 april 2009 Postat 9 april 2009 (redigerat) Jag brukar vaxa min kam med bivax. Egentligen gör jag det mest för doften. Sedan lackar jag allt med Stoppoväx för att få den rätta finishen och för att motivera mig till att lära mig spela ett riktigt instrument... 😄 Redigerat 9 april 2009 av jazzdoktorn
hegobald Postat 9 april 2009 Postat 9 april 2009 Stark Whiskey under sessionen.. Då behövs ingen efterföljande rengöring 😄
jazzdoktorn Postat 9 april 2009 Postat 9 april 2009 Stark Whiskey under sessionen.. Då behövs ingen efterföljande rengöring 😄 Risken med det är väl att andra människor vill börja suga på ens kam. Man vet ju aldrig vart folk har haft sina munnar......
DieHard (oregistrerad) Postat 9 april 2009 Postat 9 april 2009 Man vet ju aldrig vart folk har haft sina munnar...... Nej och inte fingrarna heller för den delen. 😄
slejnard Postat 9 april 2009 Postat 9 april 2009 Thinner! Tar bort allt! Hår, hjärnceller, löss, felspel och snedkammade benor... 😄
brille Postat 16 juni 2009 Postat 16 juni 2009 Någon som kan förklara hur man spelar på en kam 🙂? Har alltid velat kunna 🙂!
Hellpig Postat 16 juni 2009 Postat 16 juni 2009 Någon som kan förklara hur man spelar på en kam 🙂? Har alltid velat kunna 🙂! Vik ett smörpapper över en kam och humma din melodi, svårare än så är det inte. Och i den här tråden har du allt för att rengöra den efteråt.
laxlaxlax Postat 16 juni 2009 Postat 16 juni 2009 Och spela gärna in i stereo med m/s - så ni får kamfiltereffekt.
brille Postat 16 juni 2009 Postat 16 juni 2009 Vik ett smörpapper över en kam och humma din melodi, svårare än så är det inte. Och i den här tråden har du allt för att rengöra den efteråt. Aah. Ok ok ^^. Man tackar. Skall provas 😆 .
debatt Postat 16 juni 2009 Trådstartare Postat 16 juni 2009 Eller så kan man göra soim jag tänkte. Använda den som en güiro.
debatt Postat 16 juni 2009 Trådstartare Postat 16 juni 2009 Eller så kan man göra som jag tänkte, använda den som en güiro.
SadamJR Postat 16 juni 2009 Postat 16 juni 2009 Har själv bildat en orkester för kammusiker. Vi har alla sorters kammar i orkestern, allt ifrån halvmeterlånga kammar för basstämmorna till små mustaschkammar för den högsta diskanten. Musikstilen kallar vi kammarmusik.
laxlaxlax Postat 16 juni 2009 Postat 16 juni 2009 Schysst, Sadam. Har ni kammat hem några schyssta priser då?
SadamJR Postat 17 juni 2009 Postat 17 juni 2009 Vi fick utmärkelsen Stålkammen vid kammusikfestivalen i kamberra för vårt framförande av We Shall Overkam. Nämnda stycke uppfördes senare också på Riksförbundet för Flintskalligas årskongress.
vortex Postat 17 juni 2009 Postat 17 juni 2009 Alla ni som har kammen som ert huvudinstrument, vilka rengöringsmedel rekommenderar ni efter en kraftig jam session?? Du menar KAM session? 😛
Demonproducenten Postat 17 juni 2009 Postat 17 juni 2009 (redigerat) Du menar KAM session? 😛 helvete 5 min sen men jag stavade iaf rätt 🙂 Redigerat 17 juni 2009 av Demonproducenten
Demonproducenten Postat 17 juni 2009 Postat 17 juni 2009 Vi fick utmärkelsen Stålkammen vid kammusikfestivalen i kamberra för vårtframförande av We Shall Overkam. Nämnda stycke uppfördes senare också på Riksförbundet för Flintskalligas årskongress. var det där titiyo framförde "kamma lång lugg"?
laxlaxlax Postat 17 juni 2009 Postat 17 juni 2009 var det där titiyo framförde "kamma lång lugg"? Titiyo! Hon har alltid varit en kameleont när det handlar om vart vindarna blåser.
SadamJR Postat 17 juni 2009 Postat 17 juni 2009 Har just fått ett tråkigt besked av min läkare. Har drabbats av en förslitningsskada, sk kamaxel till följd av mitt idoga musicerande och måste lägga kammen på hyllan.
laxlaxlax Postat 17 juni 2009 Postat 17 juni 2009 (redigerat) Annars kan du köra elförstärkt: elkam, som drivs av kamel. Betraktelse: Såna här trådar verkar komma då och då. Och så fylls dom på med vitserier tills nån moderator flyttar allt. Senast var det analogfreaks ormtråd:. Redigerat 17 juni 2009 av laxlaxlax
debatt Postat 17 juni 2009 Trådstartare Postat 17 juni 2009 Annars kan du köra elförstärkt: elkam, som drivs av kamel. Betraktelse: Såna här trådar verkar komma då och då. Och så fylls dom på med vitserier tills nån moderator flyttar allt. Senast var det analogfreaks ormtråd:. Ja, det är djävligt synd! Den var ämnad att vara seriös.
laxlaxlax Postat 17 juni 2009 Postat 17 juni 2009 Den var ämnad att vara seriös. Då får du ursäkta, jag trodde du skämtade. Spelar du mycket kam, alltså?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.