Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

ÄNTLIGEN !

Jag kan bli ordförande.

Vårt valspråk:

Veni, vidi puckalia

Jag kom, jag såg, jag är ett pucko!

Eller om vi ska vara lite stolta och positiva:

In puckalia veritas

"I puckot finns sanningen"

Det finns ju så många talanglösa puckon som ännu inte fattat att de är puckon, utan tror att de är häftiga. Genom att höja puckots status så kan vi få många fler medellemmar, ja eller medlemmar då.

Man kanske kan få lite rabatt på tandläkarräkningarna då? (fatta'ru? blink blink)

Säg nu efter mig:

- jag är ett talanglöst och stolt pucko!

Bra.

/R

Postat

Nog för att jag är genomrutten och totalt talanglös, men jag vill hellre vara med i nån form av prestationsfritt sammanhang. Blir så lätt fel i klubbar där man måste vara social och anpassa sig. 😐

Postat
Nog för att jag är genomrutten och totalt talanglös, men jag vill hellre vara med i nån form av prestationsfritt sammanhang. Blir så lätt fel i klubbar där man måste vara social och anpassa sig. 😄

Men fatta då! Vad du än gör för asocialt på årsmötena så kommer det att finnas dom som är värre.

Ta tillexempel han som står i ett hörn och kammar sig med en osthyvel och blir mindre och mindre, hur puckat är inte det?

Grejen med att vara talanglös är ju att det är helt prestationsfritt. Och om du någongång skulle med höger pekfinger plinka Blinka Lilla på det obligatoriska pianot så överträffar du ju samtligas förväntningar. De kommer att säga typ:

- men tänk, Emulator, som alla säger är så talanglös, han plinkade Blinka Lilla nästan felfritt. Låt oss utesluta honom ur Puckoklubben med omedelbar verkan. På det sättet kan du jobba dig upp i hierarkierna tills du står på en liten scen i Täby Centrum med Tomas Ledin och vrålar VI E PÅ GÅNG !

Whooa, vilka framtidsutsikter.

Själv stannar jag i klubben, här träffas och trivs man bland likar. Näe, nu ska jag gå och slita av några strängar på guran med min framtand!

Postat
Jag kanske ändrar mig...

HEAR HEAR! Puckot ändrar sig. Vilket också är vad som kännetecknar ett riktigt ärkepucko. Typ:

- eh, jag vill inte vara med eran klubb....eh...tror jag...eller? Jamen okej, jag är med. Iallafall ett litet tag. Eller kanske inte ändå. öh, vänta, jo, va? Eller?

Själv har jag ändrat mig, analogt med ärkepuckots signum. Jag ska starta en egen klubb. En underklubb till puckoklubben som heter "Puckon med vita ben".

En sedan länge missförstådd och föraktad grupp. Jag vet inte hur många gånger jag blivit kränkt, KRÄNKT, på badstränder runt om i Sverige, där det har viskats och pekats på mina magnecylfärgade ben. Hur många gånger har jag inte fått höra av föraktfulla arbetskamrater efter semestern:

- Har du solat i BLEKINGE HA ha ha ha...ditt jävla pucko!

Men nu kommer vi vitbenade puckon att slå tillbaka! Vi kommer förmodligen att kapa någonting, kanske en massa cyklister i Uppsala, och kräva grym respekt av er andra puckon! Och alla andra också!

Som ni kanske hör är jag rejält upprörd, men är det så konstigt när man blir KRÄNKT hela dagarna av ickepuckon, som tror de vet allt? Det kan vara tillexempel någon som kan köra buss, som bara därför tror att han vet allt. Vaddå köra buss, det kan väl typ vemsomhelst? Det är som en jävla skitbil med värsta fetman! Det finns väl förfaan ratt i bussarna också? Varför ska det plötsligt vara så märkvärdigt? Inte en jävla busschaufför (dessutom stavas yrket med värsta jävla miffostavningen, B u s s c h a u f f ö r, det är som att de haatar dyslektiker!) kommer att få vara med i "puckon med vita ben", sen spelar det ingen roll om de krockar vare dag och har snövita vader, de kommer helt enkelt inte in i klubben! PUNKT!

Ha! Köra buss? Blinka höger, sväng höger, seriöst, hur svårt kan det vara?

Jag kommer också att inom EUs lagstiftning verka för att v-ordet blir förbjudet! (vitben) Dessutom kommer alla hånskrattare på arbetsplatserna runt om i Sverige bli fällda för "hets mot vafansomhelst" om de flabbar efter semestrarna.

Näe, välkommen i min klubb, vi kommer att gå runt i shorts på årsmötet. Om du inte har vita ben, så kan du begära dipens, det krävs dock att du mentalt har vita ben. Du blir då en vvb:are, "virtuella vita ben", vilket har samma status eller till och med högre, eftersom puckosarna i klubben tror att fler bokstäver är finare. Gäller dock inte B u s s c h a u f f ö r, som är jättelångt men opuckat.

Eftersom det mest är puckon i klubben kommer medlemsavgiften vara ganska hög, och den ska gå oavkortat till mig och mitt syndiga leverne. Vad jag köper för era surt förvärvade slantar ska ni bara skita i! Om media synar mig kommer jag att blåneka först, och sedan säga att jag inte förstod. Så det är lika bra att du lägger ner alla sådana tankar. Ge mig pengarna bara så ska du se att det blir bra! Jag kommer verkligen att jobba för alla vitbenade puckons bästa, även om mina vägar kan te sig outgrundliga ibland för era begränsade hjärnor. Men räkna med att du gör en insats för svältande barn, isbjörnar, regnskogen, hemlösa, tjälskott på norrlandsvägarna, sommarkatter, alkoholister och fattigpensionärerna eller vad du nu brinner för!

Tyvärr är trycket ganska stort på medlemskap i klubben, och vi kan inte garantera alla plats. Slå till redan i dag, och försäkra dig om ett medlemskap i denna exklusiva klubb. De 600 första ansökningarna får dessutom en penna, i förnicklat guld, med gravyren PMVB. Tveka inte, redan nästa måndag kan det bli DU som dyker upp på jobbet, eller arbetsförmedlingen, med en PMVB-penna fullt synlig i kavajfickan.

(det kommer dessutom vara en hemlig utlottning bland medlemmarna om biljetter till Bruce Springsteens konsert i juni, ska DU bli den lycklige som får gå med mig och Petra Mede på middag och konsert?)

Varmt välkommen

Rolf

Styrelseordförande PMVB

Postat
...Grejen med att vara talanglös är ju att det är helt prestationsfritt....

är inte det en prestation i sig...?

vilket ord föresten... pre station

innan station; nån slags talang på räls...?

Postat
När hände detta? 🙂

Vet inte men jag satt och slentrianspelade nånting utan någon som helst lust och med en dålig smak i munnen & kände instrumenten torna upp sig runtomkring mig. Som att snusa för mycket men ändå fortsätta. Kändes som att jag har för jäkla mycket instrument och att jag inte får en paus från det, ens i mitt eget hem.

Dags för paus och kanske sälja av eller stuva undan lite. Nån som känner igen sig?

Postat
Vet inte men jag satt och slentrianspelade nånting utan någon som helst lust och med en dålig smak i munnen & kände instrumenten torna upp sig runtomkring mig. Som att snusa för mycket men ändå fortsätta. Kändes som att jag har för jäkla mycket instrument och att jag inte får en paus från det, ens i mitt eget hem.

Dags för paus och kanske sälja av eller stuva undan lite. Nån som känner igen sig?

Absolut, känner igen mig mycket väl! Men det blir ett problem först när man analyserar det för mycket, eller om man redan har en bild av sig själv som yrkesmusiker. För mig som hobbypulare behöver det aldrig bli något problem, eftersom det bara är att byta tidsfördriv ett tag. Motivationen kommer tillbaks, förr eller senare.

Nu har jag glömt om laxen är pro-musiker iofs... men det finns säkert nåt fiffigt bot då också 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.