Jump to content
Annons

vad tycks?  

11 röster

1. 1. vad tycks?

• 5. Mycket bra
      1
    • 4. Bra
      4
    • 3. Inget särsklilt
      1
    • 2. Dåligt
      1
    • 1. Mycket dåligt
      0

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Shaded

ARTIST/GRUPP: Kringlan

GENRE: Fruktansvärd Musik

LÅTLÄNGD: 3.10

KOMPOSITÖR: Kringlan

PRODUCENT: Kringlan

EV. MEDVERKANDE: Kringlan

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 3

STATUS: Grunden är klar, lite småpul kvar kanske. Vore bra med lite tips.

LÅTLÄNK:

så, nu har jag nästan avslutat låten, och mitt första riktiga projekt när allting funkar. Såhär blev den.

Den hårda delen försvann efter en tids pul och blev... ja.. jag vet inte delen som är där nu bara pockade på å få komma ut och jag kunde inte hålla den tillbaka. Tyvärr kan jag inte lägga in midispår i mina audiofiler på ett bra sätt och därför får ni inga häftiga trumpeter i den... nya... delen. Men tänk er dom i stället...

Vrid upp volymen ordentligt så ni inte missar de låga ljuden 😛

Redigerat av Kringlan
Annons
Postat

kul med feedback annars....

Jag vågar slå vad om att ifall en tongivande figur här på forumet tycker detta är bra eller dåligt så kommer resten tycka det. Soooo just hit it, tongivande figurer. Get an opinion, och låt resten av folket "följa er" som de gör. I don't care. Fast lite halvkonstruktiv feedback vore ju kul...

Från nån.

Men skitsamma, förresten. Hälften av er är ju endå bara misslyckade figurer som skyddar er egen musik bakom väggar av "det är ju det som är meningen med musiken-argument".

Oh, blev ni arga nu?

Ska ni säga hur dålig musik jag gör nu?

gör det då.

Eller ska ni säga att den var bra eftersom det verkar lite idiotiskt att säga den var dålig eftersom jag uppenbarligen påpekade argumenten för att påpeka något sådant?

Nu har ni inget val längre, om ni inte vill verka som ni tar någon sida.

Det borde göra det hela intressant ur ett psykologiskt perspektiv. Det spelar ju nu inte längre någon roll om ni tycker något ur helt egen synvinkel, det kan fortfarande passa in i någon av dessa kategorier. Förutsatt att ni inte tycker någonting, elller mittemellan. Vilket i sig bara betyder att ni egentligen inte har en egen åsikt, och ni vill väll ändå ha en egen åsikt eller?

Egen åsikt är förövrigt bara en stor inbillning.

Jag tror till skillnad från många idioter här att jag inte har nån. För det har man inte.

Stöter det dig att det kan vara just du jag kallar för idiot. Eller räknar du undan digsjälv från det påsåendet. Och i så fall på vilka grunder gör du det?

Skit i den frågan förresten, den bär ingen relevans till ämnet och jag vill inte ha den besvarad.

Stöter det kanske dig att jag påpekar att man överhuvudtaget inte kan ha en egen åsikt. Nå det är sant. oavsett om du håller med mig eller inte är det antagligen mycket fler än dig som antingen håller med mig eller emot mig och då är tesen bevisad.

Det finns helt enkelt inte tillräckligt många frågor för att du ska kunna vara unik. Och om det fanns det skulle det ändå inte spela någon roll.

SÅ gräv fram din åsikt, utryck den. Och låt resten av flocken följa dig, eller låt dig själv följa resten av flocken.

Om du är riktigt smart väljer du naturligtvis att kritisera någon av de haltande filosofiska resonemangen i denna text i stället för musiken. Men nu när jag har påpekat det verkar det väl knappast lika lockande? Eller? Kan du ens se det?

Min hjärna rymmer en evighet av funderingar vad rymmer din?

Om vi nu tömt möjligheten att helt fristående kritisera musiken(eller har vi det?) Så varför inte kritisera detta allmäna personangrepp. Det börde väl ligga i allas era intressen?

Fast man kan ju konstatera att dom som helt kritiskt svarar känner sig mycket träffande av ovanstående resonemang. Därför borde kanske deras åsikt tas med försiktighet. Eller?

Skillnaden mellan att vara fruktansvärt smart eller galen är hårfin.

Skillnaden mellan att vara full och nykter är för min del 10 starköl.

Jag är full.

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

Jag vågar slå vad om att ifall en tongivande figur här på forumet tycker detta är bra eller dåligt så kommer resten tycka det. Soooo just hit it, tongivande figurer. Get an opinion, och låt resten av folket "följa er" som de gör. I don't care. Fast lite halvkonstruktiv feedback vore ju kul...

Från nån.

Men skitsamma, förresten. Hälften av er är ju endå bara misslyckade figurer som skyddar er egen musik bakom väggar av "det är ju det som är meningen med musiken-argument".

Oh, blev ni arga nu?

gör det då.

Eller ska ni säga att den var bra eftersom det verkar lite idiotiskt att säga den var dålig eftersom jag uppenbarligen påpekade argumenten för att påpeka något sådant?

Det borde göra det hela intressant ur ett psykologiskt perspektiv. Det spelar ju nu inte längre någon roll om ni tycker något ur helt egen synvinkel, det kan fortfarande passa in i någon av dessa kategorier. Förutsatt att ni inte tycker någonting, elller mittemellan. Vilket i sig bara betyder att ni egentligen inte har en egen åsikt, och ni vill väll ändå ha en egen åsikt eller?

Jag tror till skillnad från många idioter här att jag inte har nån. För det har man inte.

Stöter det dig att det kan vara just du jag kallar för idiot. Eller räknar du undan digsjälv från det påsåendet. Och i så fall på vilka grunder gör du det?

Skit i den frågan förresten, den bär ingen relevans till ämnet och jag vill inte ha den besvarad.

Stöter det kanske dig att jag påpekar att man överhuvudtaget inte kan ha en egen åsikt. Nå det är sant. oavsett om du håller med mig eller inte är det antagligen mycket fler än dig som antingen håller med mig eller emot mig och då är tesen bevisad.

Det finns helt enkelt inte tillräckligt många frågor för att du ska kunna vara unik. Och om det fanns det skulle det ändå inte spela någon roll.

SÅ gräv fram din åsikt, utryck den. Och låt resten av flocken följa dig, eller låt dig själv följa resten av flocken.

Om du är riktigt smart väljer du naturligtvis att kritisera någon av de haltande filosofiska resonemangen i denna text i stället för musiken. Men nu när jag har påpekat det verkar det väl knappast lika lockande? Eller? Kan du ens se det?

Om vi nu tömt möjligheten att helt fristående kritisera musiken(eller har vi det?) Så varför inte kritisera detta allmäna personangrepp. Det börde väl ligga i allas era intressen?

Fast man kan ju konstatera att dom som helt kritiskt svarar känner sig mycket träffande av ovanstående resonemang. Därför borde kanske deras åsikt tas med försiktighet. Eller?

Jag är full.

Du verkar vara helt dum i huvudet.

Postat

Seså, ingen bitterhet nu. Fyllepostningar blir sällan bra.

För att återgå till topic:

Det känns som två olika låtar. Inledning och avslutning tilltalar mig inte riktigt, men mittenpartiet svänger rätt bra. Jag skulle koncentrera mig på den avdelningen och ta bort det andra. Personligen saknar jag definitivt inte trumpeter, men däremot kanske klaviatur av något slag. Ett plonkande Wurlitzer eller liknande. Lite vildare trummor och en tamburin skulle platsa också.

Postat

Mig tilltalar början och slutet. Mitten blir som någon jam-session som visserligen "svänger" men man kan få ut så mycket mer än så av musik.

2:42 -> Övergången där är iaf godiset i den här låten för mig.

Ljudmässigt så låter det lite instängt. Pröva mer diskanter och panorering.

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det här låter väldigt bra, bitvis det bästa jag hört på forumet.

en femma från mig, utan tvekan.

Ska bli kul att höra dina följande.

din monolog tycker jag däremot är överflödig.

EDIT: lite snällare

Redigerat av maxmaxmax
Postat

Tyckte om låten!

Rent behaviouristiskt (kan man säga så?) så borde jag inte kunna ha egna åsikter, utan borde om jag är rätt betingad tycka mainstream. Annars är jag ju felprogrammerad och borde programmeras om. 🙂

MVH

Håkan

Postat

Från nån.

Oh, blev ni arga nu?

gör det då.

Fast man kan ju konstatera att dom som helt kritiskt svarar känner sig mycket träffande av ovanstående resonemang. Därför borde kanske deras åsikt tas med försiktighet.  Eller?

Jag är full.

Du verkar vara helt dum i huvudet.

hihi, jag tycker den är skitrolig nu när jag nyktrat till.

Postat (redigerat)
Det här låter väldigt bra, bitvis det bästa jag hört på forumet.

en femma från mig, utan tvekan.

Ska bli kul att höra dina följande.

din monolog tycker jag däremot är överflödig.

EDIT: lite snällare

Tack så mycket.. jao, skit i monologen. jag tycker som sagt i efterhand att den är rätt rolig. Fast ... tar väl och stryker den.

[edit] nej jag stryker den inte alls förresten... låter den vara kvar som en påminellse om vad man kan åstakomma när man är full och tänker posta på forum

Redigerat av Kringlan
Postat (redigerat)
Tyckte om låten!

Rent behaviouristiskt (kan man säga så?) så borde jag inte kunna ha egna åsikter, utan borde om jag är rätt betingad tycka mainstream. Annars är jag ju felprogrammerad och borde programmeras om.  🙂

MVH

Håkan

Nja man kan mena att man inte kan ha några egna åsikter ur flera perspektiv. Ett skulle väl vara att vi inte kan ha EGNA åsikter, att andra redan har tänkt så.

det är väl dessutom omöjligt att ha en egentlig egen påsikt när vi bara är produkter av vår omgivning. Sen kan man ju fråga sig vad en åsikt egentligen innebär. Kan man ha en åsikt alls, och om man kan det, kan man förutsätta att andra skulle kunna ha det?

Bäh.. skitsamma,

[edit] tack bonzo och unbo för kritiken 😆..

Redigerat av Kringlan
Postat

Plus: Mycket bra låt! Coolt slamrigt retro-komp och rätt bra soul i refrängerna.... Ibland känns det nästan som du konstruerar taktbyten och ups & downs i låtarna bara för sakens egen skull, men här funkar det nästan perfekt. Skulle gärna höra mer refrängpartier bara....

Minus: Kringlan - du verkar ha musikalisk talang, varför snackar du så mycket skit? Risken är att folk inte orkar lyssna på vare sig musik eller snack! 😛

Postat (redigerat)
Plus: Mycket bra låt! Coolt slamrigt retro-komp och rätt bra soul i refrängerna....  Ibland känns det nästan som du konstruerar taktbyten och ups & downs i låtarna bara för sakens egen skull, men här funkar det nästan perfekt. Skulle gärna höra mer refrängpartier bara....

Minus: Kringlan - du verkar ha musikalisk talang, varför snackar du så mycket skit? Risken är att folk inte orkar lyssna på vare sig musik eller snack!  😛

Vad menar du med refrengpartier. Mer av rösterna i soul delen?

Ska försöka posta lite mindre skit.

[edit] Jag vore tacksam för lite tips angående hur jag ska mixa låten. Som nu är inget utom vissa efekter pålagda här och var.

Redigerat av Kringlan
Stinkey (oregistrerad)
Postat

Sprit och tangentbord hör kanske inte ihop? 😛

Postat

Hade varit kul om jag varit pigg nog att a) begrunda din monolog, och b ) lyssna noga på texten och begrunda om den är lika filosofisk. Är den?

Bra låt oavsett. Gillar ditt omväxlande stuk. Totalt platt ljudbild dock.

Postat
Hade varit kul om jag varit pigg nog att a) begrunda din monolog, och b ) lyssna noga på texten och begrunda om den är lika filosofisk. Är den?

Bra låt oavsett. Gillar ditt omväxlande stuk. Totalt platt ljudbild dock.

Just denna text är nog mer ironisk än filosofisk...

Har du nåt tips om hur jag ska göra för att få ljudbilden lite mera... fyllig?

Postat (redigerat)

Gillade början skarpt. Kändes som att det efter "wish I could be more like you..." vid ~0:56 skulle trappas upp till nåt coolt svängigt rått Nine Inch Nails/Radiohead-liknande, men istället blev det bossa(??)... 😠

Edit: Versen får en 5:a, resten en 3:a.

Redigerat av android
Postat

Härligt retro!

Rensa bort lite i mitten och få fram koncentratet!

Diggar! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.