Björn Olsberg Postat 8 april 2009 Postat 8 april 2009 Ett litet påskägg till alla sköna forumiter: Vi är i full gång med att beta-testa en uppgradering av Studio forum som kommer innebära flera fördelar. Tre av dem berättar vi om redan här och nu: Mycket som idag är otydligt och "utspritt" vad gäller Kontrollpanelen och den egna profilen, samlas och grupperas mer logiskt än idag. Privata Meddelanden (PM) kommer bli konversationer - som kan inbegripa flera personer. Märker man efter ett tag in i konversationen att någon annan medlem borde delta så är det bara att bjuda in fler. Sökfunktionen har fått sig en översyn och kommer omfatta både forumet och uppladdade filer. Något datum för uppgraderingen är inte satt, och vi vill inte säga något om det förrän det är klart. Så det spelar ingen roll hur många gånger den frågan ställs - vi uppgraderar när det är klart och inte innan dess. 😄 Men det ligger en bit framåt är min bedömning. Uppgraderingen gäller samma plattform som vi använder idag. Glad påsk, alla!
Memphis Postat 8 april 2009 Postat 8 april 2009 (redigerat) Låter jättebra med förbättringar Olsberg. Kommer det även göras något med Demodelen måhända? Glad påsk! Redigerat 8 april 2009 av Memphis
pme (oregistrerad) Postat 8 april 2009 Postat 8 april 2009 Synd. Det är fel väg. Det är bra kunna skicka PM. Men det finns en risk att diskussioner hamnar utanför rätt forum och varken sparas eller är öppet för alla.
Memphis Postat 8 april 2009 Postat 8 april 2009 Synd. Det är fel väg. Det är bra kunna skicka PM. Men det finns en risk att diskussioner hamnar utanför rätt forum och varken sparaseller är öppet för alla. Hm.. man kommer väl fortfarande kunna skicka PM? Fast det kallas "Konversationer" och kan innefatta flera personer? Eller fattade jag fel?
Björn Olsberg Postat 8 april 2009 Trådstartare Postat 8 april 2009 Hm.. man kommer väl fortfarande kunna skicka PM? Fast det kallas "Konversationer" och kan innefatta flera personer? Eller fattade jag fel? Närå, du har fattat det rätt. Lite mer förklaring... Det går redan idag att skicka PM till flera personer, men den nya är förbättrad framförallt visuellt och pedagogiskt så att man kan få in fler i en diskussion. Tekniskt sett är det alltså ingen avgörande skillnad, främst pedagogiskt. Man kan säga att pedagogiken och tydligheten överlag har varit ett viktigt fokus i uppgraderingen.
ThomasJ Postat 8 april 2009 Postat 8 april 2009 "Privata Meddelanden (PM) kommer bli konversationer - som kan inbegripa flera personer. Märker man efter ett tag in i konversationen att någon annan medlem borde delta så är det bara att bjuda in fler." Grymt! Kommer säkert leda till mer samarbeten på forumet. En sak som skulle varit coolt vorre om det gick att bifoga filer som gemensamt kan användas i en grupp. Bara en tanke...
Björn Olsberg Postat 8 april 2009 Trådstartare Postat 8 april 2009 En sak som skulle varit coolt vorre om det gick att bifoga filer som gemensamt kan användas i en grupp.Bara en tanke... Vågar inte lova något här, men jag ska titta på det. Det bli i så fall en enkel lösning där man bifogar filer i ett meddelande, precis som när man bifogar filer i forumets övriga inlägg. Samtidigt tycker jag att har pme en poäng ovan. Vi får inte göra konversationerna "för bra", eftersom avsikten med forumet är att man ska kunna samarbeta och prata öppet så att alla kan lära sig av varandra. En konversation är sluten till de som deltar i den (som nuvarande PM också är). Mvh,
Emulator Postat 9 april 2009 Postat 9 april 2009 Vågar inte lova något här, men jag ska titta på det. Det bli i så fall en enkel lösning där man bifogar filer i ett meddelande, precis som när man bifogar filer i forumets övriga inlägg. Samtidigt tycker jag att har pme en poäng ovan. Vi får inte göra konversationerna "för bra", eftersom avsikten med forumet är att man ska kunna samarbeta och prata öppet så att alla kan lära sig av varandra. En konversation är sluten till de som deltar i den (som nuvarande PM också är). Mvh, Jag tycker inte ni skall införa konversationer. Det finns andra sätt för det, och, tja, jag tror helt enkelt inte på det.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.