Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

<ego-booster>

Tja, har anvĂ€nt detta programmet i nĂ„gra Ă„r nu, och byggt upp min lilla studio. 🙂 Nu tycker jag det börjar rulla pĂ„ rĂ€tt bra, jag vet hur jag fĂ„r mjuk- och hĂ„rdvaran att göra som jag vill, och inte tvĂ€rt om som det gĂ€rna blev i början. 🙂

Mina senaste verk finns att lyssna pĂ„ hĂ€r, de tvĂ„ översta lĂ„tarna Ă€r tvĂ„ remixer som snart kommer ut pĂ„ Bonzai Records. TrĂ€ffade pĂ„ en norrman för ett halvĂ„r sen, och vi kom överens vĂ€ldigt bra. Det resulterade i hans debutslĂ€pp pĂ„ en rĂ€tt sĂ„ stor label inom trance, en remix av mig, en samarbetsremix mellan oss och en mumsig progressiv mix av Solveig Skoglund (Sovve). Kritik pĂ„ Warpfuz Digital Cloud Remix och Serafim & Sonnergard Remix (dem som ligger överst i spelaren) Ă€r vĂ€lkommet. 🙂

Sen 2007 har jag försökt knĂ„pa ihop mitt lilla album, har gĂ„tt lite si och sĂ„. 😄 Skall i Ă„r försöka jobba mer pĂ„ det, och förhoppningsvis ha det klart till sommaren nĂ€sta Ă„r.

</ego-booster>

Redigerat av Warpfuz
Annons
Postat
Fan vad king lÄten högst upp Àr! Inspererande.

Addar dig! đŸ€Ș

HĂ„ller med! Riktigt tung. Älskar hur du fĂ„tt ljudbilden. Passar perfekt in pĂ„ genren! 🙂

FÄr jag frÄga vad du kör med för monitorer?

/philm

Postat
HĂ„ller med! Riktigt tung. Älskar hur du fĂ„tt ljudbilden. Passar perfekt in pĂ„ genren! 🙂

FÄr jag frÄga vad du kör med för monitorer?

/philm

Tack sĂ„ mycket. 🙂

Jag anvÀnder mig av ESI nEar 05 eXperience. SmÄ och prisvÀrda monitorer (ungefÀr 2500 SEK pÄ thomann.de). Köpte dem pÄ inrÄdan frÄn en producentvÀn, som hÄllit pÄ nÄgra Är fler Àn jag. Han kör med Behringer B2031A Truth, som jag tÀnkte köpa först. Ligger pÄ ungefÀr 3400 SEK (hos thomann.de). Dock hade Jam i Gbg slut pÄ dem nÀr jag var nere, och jag orkade inte vÀnta. SÄ dÄ köpte jag ESI, som han hade haft förut och rekommenderade.

Ska nog uppgradera till ett par Behringer om nĂ„gra Ă„r, men rekommenderar helt klart dem jag har. 🙂

Postat
Tack sĂ„ mycket. 🙂

Jag anvÀnder mig av ESI nEar 05 eXperience. SmÄ och prisvÀrda monitorer (ungefÀr 2500 SEK pÄ thomann.de). Köpte dem pÄ inrÄdan frÄn en producentvÀn, som hÄllit pÄ nÄgra Är fler Àn jag. Han kör med Behringer B2031A Truth, som jag tÀnkte köpa först. Ligger pÄ ungefÀr 3400 SEK (hos thomann.de). Dock hade Jam i Gbg slut pÄ dem nÀr jag var nere, och jag orkade inte vÀnta. SÄ dÄ köpte jag ESI, som han hade haft förut och rekommenderade.

Ska nog uppgradera till ett par Behringer om nĂ„gra Ă„r, men rekommenderar helt klart dem jag har. 🙂

JasĂ„ jasĂ„. SjĂ€lv funderar jag pĂ„ att köpa ett par nya jag. Just nu har jag ett par gamla Absolute Spirit 2. Funkar helt okej. Men ja, man tröttnar ju 🙂 Dom du har nu har jag faktiskt kikat in. Dom verkar riktigt smaskiga! Har ocksĂ„ kikat in dom din polare har. Dom verkar med jĂ€kligt smarriga. Synd att man inte hade en stadig inkomst. DĂ„ hade jag lĂ€tt köpt ett par redan imorgon!

Har ocksĂ„ kikat pĂ„ PRODIPE PRO 8 och KRK Vxt'orna. NĂ„got du vet om dom? 🙂

Postat
Har ocksĂ„ kikat pĂ„ PRODIPE PRO 8 och KRK Vxt'orna. NĂ„got du vet om dom? 🙂

Nej, Ă€r inte jĂ€tteinsatt i hĂ„rdvara inom musikproduktion faktiskt. 😳 Vet dock att KRK Ă€r populĂ€r, anvĂ€nds av mĂ„nga (Deadmau5 bl a om jag inte Ă€r helt ute och cyklar). 🙂

pikzel: Tack sĂ„ mycket! 🙂 RĂ€tt gammal lĂ„t nu, snart 2 Ă„r. Bolaget var lite segt med att fĂ„ ut den, skönt att den Ă€r ute nu. 🙂

Postat

Snygga lĂ„tar och sköna ljud, drömskt och vackert. Riktigt bra jobbat. Ser fram emot att höra mer framöver 😳

Postat
Nej, Ă€r inte jĂ€tteinsatt i hĂ„rdvara inom musikproduktion faktiskt. 🙂 Vet dock att KRK Ă€r populĂ€r, anvĂ€nds av mĂ„nga (Deadmau5 bl a om jag inte Ă€r helt ute och cyklar). 🙂

NĂ€ inte jag heller. Kan vĂ€l dom dĂ€r s.k. "kĂ€ndaste mĂ€rkena". Jo precis KRK Ă€r jĂ€kligt populĂ€ra, rent ljud och perfekta för mixning har jag hört. LĂ„ter helt perffa 🙂

FĂ„r man passa pĂ„ o frĂ„ga vad du kör för synthar? Skruvar du eget eller har du en smaskig och dyr synth hemma du leker med? 😄

• 4 veckor senare...
Postat
NĂ€ inte jag heller. Kan vĂ€l dom dĂ€r s.k. "kĂ€ndaste mĂ€rkena". Jo precis KRK Ă€r jĂ€kligt populĂ€ra, rent ljud och perfekta för mixning har jag hört. LĂ„ter helt perffa 🙂

FĂ„r man passa pĂ„ o frĂ„ga vad du kör för synthar? Skruvar du eget eller har du en smaskig och dyr synth hemma du leker med? 😄

Sorry, har totalt missat ditt svar. 🙂

Tja, mest kör jag med mjukvarusyntar av olika slag, men investerade nyligen i en gammal klassiker som jag köpte av en producerande kompis i Kista. En Roland JP-8000. Den Ă€r helt underbar. 🙂

Postat
Sorry, har totalt missat ditt svar. 🙂

Tja, mest kör jag med mjukvarusyntar av olika slag, men investerade nyligen i en gammal klassiker som jag köpte av en producerande kompis i Kista. En Roland JP-8000. Den Ă€r helt underbar. 🙂

Grymt!!! Har funderat starkt pĂ„ köpa den sjĂ€lv. SĂ„ du kan rekomendera den?🙂

Postat
Grymt!!! Har funderat starkt pĂ„ köpa den sjĂ€lv. SĂ„ du kan rekomendera den?🙂

Det gör jag varmt. 🙂 Är man ute efter en förstasynth som Ă€r en gammal respekterad klassiker sĂ„ skall man skaffa JP-8000.

Postat

nice att du fÄtt ordning pÄ bitarna, lÄten lÄter fint. KÀmpar fortfarande med att fÄ ordning pÄ allt men den vÀrsta biten e över allt e möjligt men man mÄste ge det tid

HÀftigare att anvÀnda monitorer ifrÄn Ählens som kostar 99 kr

• 1 mĂ„nad senare...
Postat
Du det dÀr lÀt ju riktigt vackert!

Tummen upp, helt klart 🙂

Än en gĂ„ng fĂ„r jag ingen notification i mailen... 😏

Tack sĂ„ mycket! 🙂

Postat
Det gör jag varmt. 🙂 Är man ute efter en förstasynth som Ă€r en gammal respekterad klassiker sĂ„ skall man skaffa JP-8000.

Kul kul! Jag har sjalv just nu en cool micro korg, ska dock salja den och kopa nagot billigt liknande som JP-800! Om jag inte nu far jobb sa blir det sa klart en virus! 🙂

Postat

Riktigt skön musik du gör! Jag addar dig 😉 lyssna gĂ€rna pĂ„ min musik www.myspace.com/turnhouse. Inte riktigt samma stil men vafan, mĂ„ste ju göra lite reklam ibland haha.

Postat
Riktigt skön musik du gör! Jag addar dig đŸ€Ș lyssna gĂ€rna pĂ„ min musik www.myspace.com/turnhouse. Inte riktigt samma stil men vafan, mĂ„ste ju göra lite reklam ibland haha.

Tack sÄ mycket. =) Ja, jag var inne och lyssnade pÄ din musik, lÄter som att det kan bli nÄgot bra inom en snar framtid.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.