herwhisper Postat 4 december 2004 Dela Postat 4 december 2004 (redigerat) LÅTNAMN:? ARTIST/GRUPP:Her Whisper GENRE:Metal LÅTLÄNGD:1:53 KOMPOSITÖR:Her Whisper PRODUCENT:Hwe Whisper INSPELNINGSÅR:04 FORMAT:Mp3 STORLEK: 1,3Mb STATUS: Skiss LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Vi har spelat in lite nytt material med gruppen. Jag släpade med mig mina grejor till replokalen (som ligger 22mil bort) och började spela in två låtar. Dessa hade ingen sång när vi spelade in, så jag får sitta hemma nu och försöka komma på sång slingor. Su nu skulle jag vilja höra lite kommentarer angående inspelning, mixning....vad som helst. Solot improviserade jag bara, så det är inget att haka upp sig på att det låter kasst. Det skall spelas in ett nytt, jag bara spelade in det så att jag skulle ha ett hum om hur det kommer att låta 😛 Redigerat 4 december 2004 av herwhisper Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PzYkBrYt Postat 4 december 2004 Dela Postat 4 december 2004 det låter bra rent produktionsmässigt. just denna gren av metal är inte min bag. jag vill ha vrål & ångest! 😛 hehe vad har du använt för prylar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
herwhisper Postat 4 december 2004 Trådstartare Dela Postat 4 december 2004 det låter bra rent produktionsmässigt. just denna gren av metal är inte min bag. jag vill ha vrål & ångest! 😛 hehe vad har du använt för prylar? Trummorna har jag mickat upp med skit mickar, för att sedan trigga dom med lite roligare ljud. Har använt lite olika kompressorer och eq, även sonic maximizer på bas kaggen för att få till det. Basen körde jag genom en dbx kompressor och sedan rätt in i mitt ljudkort (motu 828mkII). Sedan har jag kört den genom ytterligare en kompressor (TC triple c), och genom vintage warmer. Och lite eq för att få fram det ljud jag vill ha. Gitarrerna är körda i en POD xt och sedan genom en alto kompressor. Även synten har fått sig en släng av vintage warmer. Sedan eq:ade jag den för att det inte ska krocka med dom andra instrumenten. Sången sjöngs in i en Röde mick och en Focusrite mick preamp. sedan har den gått genom diverse kompressorer och sonic maximizern för att få till det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Newsec Postat 4 december 2004 Dela Postat 4 december 2004 * Jag saknar det där lilla extra i sången. * Kanske lite falsett skrik skulle sitta på sin plats 😛 ? * Coolt sound på trummorna * Gillar inte gitarrljudet,låter väldigt grötigt. (Sololjudet låter ok) Bra låt annars för övrigt! Bara att jobba vidare på den. Good luck! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PzYkBrYt Postat 4 december 2004 Dela Postat 4 december 2004 Trummorna har jag mickat upp med skit mickar, för att sedan trigga dom med lite roligare ljud. Har använt lite olika kompressorer och eq, även sonic maximizer på bas kaggen för att få till det. Hur triggade du dem? Med Drumagog? Skulle vara intressant att veta då jag ska prova att spela in med bandet. Hur många kanaler använde du till drumsen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
herwhisper Postat 4 december 2004 Trådstartare Dela Postat 4 december 2004 Trummorna har jag mickat upp med skit mickar, för att sedan trigga dom med lite roligare ljud. Har använt lite olika kompressorer och eq, även sonic maximizer på bas kaggen för att få till det. Hur triggade du dem? Med Drumagog? Skulle vara intressant att veta då jag ska prova att spela in med bandet. Hur många kanaler använde du till drumsen? Japp, jag använde Drumagog. Ett grymt bra och enkelt program! Jag använde en mic/kanal till varje trumma. Så det blev 8 kanaler. Plus överhäng, som jag inte triggade utan använde mig av originalljudet för att få med lite av rummet. Sedan använde jag mig av DFH trummor, men bara close mickningen. För när jag slängde på rumsmickarna så blev det lite kaka på kaka, i och med att jag körde med överhäng. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PzYkBrYt Postat 4 december 2004 Dela Postat 4 december 2004 Trummorna har jag mickat upp med skit mickar, för att sedan trigga dom med lite roligare ljud. Har använt lite olika kompressorer och eq, även sonic maximizer på bas kaggen för att få till det. Hur triggade du dem? Med Drumagog? Skulle vara intressant att veta då jag ska prova att spela in med bandet. Hur många kanaler använde du till drumsen? Japp, jag använde Drumagog. Ett grymt bra och enkelt program! Jag använde en mic/kanal till varje trumma. Så det blev 8 kanaler. Plus överhäng, som jag inte triggade utan använde mig av originalljudet för att få med lite av rummet. Sedan använde jag mig av DFH trummor, men bara close mickningen. För när jag slängde på rumsmickarna så blev det lite kaka på kaka, i och med att jag körde med överhäng. Ok, gött! 😛 Ska definitivt testas. Tack för infon! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tryff Postat 4 december 2004 Dela Postat 4 december 2004 Det svänger som fan..ni funkar säkert jättebra live...fast låten kanske inte är så stark.... Sen är jag gammal hårdrockare som växte upp med deep purple, acdc och annan 70-tals hårdrock...jag har lite svårt för alla tempobyten..jo jag vet att det skall vara så nu för tiden 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jesp Postat 4 december 2004 Dela Postat 4 december 2004 Det låter rätt bra...gillar musiken men sången tycker jag är lite trist. Jag blir att tänka på Vansbro/ Björbo Hårdrock från 87....hehe... 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.