Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja,

Jag var inne på forumet och kollade runt i lite topics, så kom jag över denna länk - http://meadows.se/. Nån här på forumet som är artisten, dock vet jag inte vem. Aja, hursomhelst ville jag bara säga att det är helt jävla otrolig musik! Tack!<3

Oliver

Annons
Postat

Kul!

Det är jag och en kompis som är skyldiga.

Tack för uppmuntran... platta ska släppas i höst, om allt går som vi vill.

Postat
Kul!

Det är jag och en kompis som är skyldiga.

Tack för uppmuntran... platta ska släppas i höst, om allt går som vi vill.

Najs. Jag tycker det låter riktigt smooth. Lägg gärna in nåt inlägg forum när den är ute.

Låten som finns på meadows.se, hur har ni gjort den egentligen?😛

Postat (redigerat)

Kul att du gillar det!

Låten på hemsidan är nåt slags embryo till en låt som troligtvis endast kommer finnas på webben...

Jag spelade först in Rhodes-pianot (Har ett härligt Mark II som står och glänser bredvid mig)

Det brusiga soundet är från en gammal Juno-60, en analog Roland-synt.

Drog ner oscillatorerna och kör nästan bara brus genom arpeggiatorn (som går snabbt upp och ner i tre oktaver), då uppstod en svepande ton. Sedan styr jag ett VCF-filter med mod-spaken.

Synten är gammal och skrapig så man kan få fram riktigt sköna ljud när man kör pressar den lite.

Tror det ligger lite halvprogrammerade trummor med...

Det är verkligen otroligt härligt att spela på riktiga gamla grejer, även om det säkert finns pluggar som låter snyggare än vårt gamla Rhodes.

Men basen på detta pianot går inte av för hackor! Har inga effekter på, bara rakt in i ljudkortet.

Redigerat av Tophe
  • 5 månader senare...
Postat (redigerat)

Hey Tophe!

Nu är kanske min musiksmak inte den mest kommersiella (och väldigt blandad!) men lite fler lyssningar borde ni väl ändå ha på youtube!

Är det bara jag som tycker det är jäkligt bra?

Gillade Archer och arret på

från Jam i Örebro var ju döskönt! Hoppas ni spelar in något liknande på plattan eller på nån "extended" release.

Och vi borde få lite fler länkar här! Säg till när det är på gång.

😊

mvh

edit: Ibland gör ett glömt inte all skillnad ..... klura på den

Redigerat av cborg
  • 3 månader senare...
Postat
Hey Tophe!

Nu är kanske min musiksmak inte den mest kommersiella (och väldigt blandad!) men lite fler lyssningar borde ni väl ändå ha på youtube!

Är det bara jag som tycker det är jäkligt bra?

Gillade Archer och arret på

från Jam i Örebro var ju döskönt! Hoppas ni spelar in något liknande på plattan eller på nån "extended" release.

Och vi borde få lite fler länkar här! Säg till när det är på gång.

😄

mvh

edit: Ibland gör ett glömt inte all skillnad ..... klura på den

Oj, har missat ditt inlägg totalt! Är ju flera månader sedan. Känns ju grymt nonchigt att jag inte har svarat.

Tack så mycket för de vänliga orden!

Vi lägger det sista på en EP nu. Den släpps i början av Mars.

Bland annat kommer Water med på den, i samma arr som vi spelade på Jam fast ganska mycket större... med stråkkvartett och lite bleckblås.

Den kommer med på albumet också men i en annan längre version.

Klurade på din edit... men jag klurar inte ut det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.