Jepplen (oregistrerad) Postat 3 april 2009 Postat 3 april 2009 (redigerat) Hej! jag håller på med en låt och vill sänka tempot efter sticket innan slutrefrängen från 100% till 0% på ett par sekunder så det blir som att man med handen långsamt stannar an LP skiva, ungefär som, Beeeeeeiiiuuuuuuuuuuööööp, där "Beee" är 100% tempo och "öööp" är nästan nere på 0% för att sedan stanna helt. Sen ska den börja på 100% igen när slutrefrängen börjar för en liten extra effekt. 🙂 Det är jättesvårt att förklara men jag hoppas ni förstår. 🙂 Kan man automatisera detta? När jag testar tempo ritning så är det bara Midi som ger ett långsammare tempo, och utan att pitchen blir lägre medans Wave filerna lämnas oberörda. Någon som har nån idé? Jesper ps. glömde skriva att jag använder Pro Tools LE 8, PC Redigerat 3 april 2009 av Gäst
tbruce Postat 3 april 2009 Postat 3 april 2009 En sån sak skulle jag vänta med till precis före mastering, så att allting verkligen synkar. Det finns många pluggar som gör själva effekten, exakt vad som funkar till Pro Tools vet jag däremot inte...
Jepplen (oregistrerad) Postat 3 april 2009 Postat 3 april 2009 (redigerat) hihihi jag är "Lite" ringrostig, glömde bort hela masteringsrpocessen, hehe. Tack för svaret! Vad finns det för plugins som fixar en sån här saftig biff? Redigerat 3 april 2009 av Jepplen
chrisB Postat 3 april 2009 Postat 3 april 2009 Du behöver FXpansions vst to rtas sedan använder du t.ex en vst plug: http://www.kvraudio.com/get/826.html Tape stop heter den, bara för windows :-( och GRATIS :-)
mattebalja Postat 3 april 2009 Postat 3 april 2009 D-fi paketet http://www.digidesign.com/index.cfm?langid...amp;itemid=1009 använd vari fi - audiosuite simulerar band som stannar/startar... kanske kan vara ngt
Jepplen (oregistrerad) Postat 3 april 2009 Postat 3 april 2009 Grymt stort tack pågar!! Detta blir perfekt!
aolsson Postat 3 april 2009 Postat 3 april 2009 Har du provat att aktivera "elastic audio" på ljudpåren? Då hänger även dom med i tempoändringen.. Hej! jag håller på med en låt och vill sänka tempot efter sticket innan slutrefrängen från 100% till 0% på ett par sekunder s När jag testar tempo ritning så är det bara Midi som ger ett långsammare tempo, och utan att pitchen blir lägre medans Wave filerna lämnas oberörda. Någon som har nån idé? ps. glömde skriva att jag använder Pro Tools LE 8, PC
Jepplen (oregistrerad) Postat 3 april 2009 Postat 3 april 2009 Har du provat att aktivera "elastic audio" på ljudpåren? Då hänger även dom med i tempoändringen.. Nä, jag är fortfarande väldigt grön på PT och dess funktioner, det där ska jag verkligen testa!! 😉 Det var faktiskt exakt det jag letade efter, men tänkte att det kanske inte gick innan masteringen. Tack!!
Anders F Postat 3 april 2009 Postat 3 april 2009 vari fi följer väll med pro tools 8 om jag inte minns fel. Finns i så fall som audiosuite plug in. Funkar kanon! Behöver inte slaffa wrapper eller köpa någon plugg. (det medföljde pro tools 8 iaf, har ju inte testat LE 8 så det är därför jag inte vet, men det bör vara samma) MVH Anders
Jepplen (oregistrerad) Postat 3 april 2009 Postat 3 april 2009 vari fi följer väll med pro tools 8 om jag inte minns fel. Finns i så fall som audiosuite plug in. Funkar kanon! Behöver inte slaffa wrapper eller köpa någon plugg. (det medföljde pro tools 8 iaf, har ju inte testat LE 8 så det är därför jag inte vet, men det bör vara samma) MVH Anders Tack! 😳
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.