Jump to content
Annons

Recommended Posts

Jepplen (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

jag håller på med en låt och vill sänka tempot efter sticket innan slutrefrängen från 100% till 0% på ett par sekunder så det blir som att man med handen långsamt stannar an LP skiva, ungefär som, Beeeeeeiiiuuuuuuuuuuööööp, där "Beee" är 100% tempo och "öööp" är nästan nere på 0% för att sedan stanna helt.

Sen ska den börja på 100% igen när slutrefrängen börjar för en liten extra effekt. 🙂

Det är jättesvårt att förklara men jag hoppas ni förstår. 🙂

Kan man automatisera detta?

När jag testar tempo ritning så är det bara Midi som ger ett långsammare tempo, och utan att pitchen blir lägre medans Wave filerna lämnas oberörda.

Någon som har nån idé?

Jesper

ps. glömde skriva att jag använder Pro Tools LE 8, PC

Redigerat av Gäst
Annons
Postat

En sån sak skulle jag vänta med till precis före mastering, så att allting verkligen synkar. Det finns många pluggar som gör själva effekten, exakt vad som funkar till Pro Tools vet jag däremot inte...

Jepplen (oregistrerad)
Postat (redigerat)

hihihi jag är "Lite" ringrostig, glömde bort hela masteringsrpocessen, hehe.

Tack för svaret!

Vad finns det för plugins som fixar en sån här saftig biff?

Redigerat av Jepplen
Postat

Du behöver FXpansions vst to rtas

sedan använder du t.ex en vst plug: http://www.kvraudio.com/get/826.html

Tape stop heter den, bara för windows :-( och GRATIS :-)

Jepplen (oregistrerad)
Postat

Grymt stort tack pågar!! 653.gif

Detta blir perfekt!

Postat

Har du provat att aktivera "elastic audio" på ljudpåren? Då hänger även dom med i tempoändringen..

Hej!

jag håller på med en låt och vill sänka tempot efter sticket innan slutrefrängen från 100% till 0% på ett par sekunder s

När jag testar tempo ritning så är det bara Midi som ger ett långsammare tempo, och utan att pitchen blir lägre medans Wave filerna lämnas oberörda.

Någon som har nån idé?

ps. glömde skriva att jag använder Pro Tools LE 8, PC

Jepplen (oregistrerad)
Postat
Har du provat att aktivera "elastic audio" på ljudpåren? Då hänger även dom med i tempoändringen..

Nä, jag är fortfarande väldigt grön på PT och dess funktioner, det där ska jag verkligen testa!! 😉

Det var faktiskt exakt det jag letade efter, men tänkte att det kanske inte gick innan masteringen.

Tack!!

Postat

vari fi följer väll med pro tools 8 om jag inte minns fel. Finns i så fall som audiosuite plug in. Funkar kanon! Behöver inte slaffa wrapper eller köpa någon plugg. (det medföljde pro tools 8 iaf, har ju inte testat LE 8 så det är därför jag inte vet, men det bör vara samma)

MVH

Anders

Jepplen (oregistrerad)
Postat
vari fi följer väll med pro tools 8 om jag inte minns fel. Finns i så fall som audiosuite plug in. Funkar kanon! Behöver inte slaffa wrapper eller köpa någon plugg. (det medföljde pro tools 8 iaf, har ju inte testat LE 8 så det är därför jag inte vet, men det bör vara samma)

MVH

Anders

Tack! 😳

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.