Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag har installerat LinPlug RM IV och där fanns med en mapp "RM IV Grooves" som i sin tur innehåller över 2500 filer av olika beats. Problemet är att alla är i filformatet "mi4" och inte går att öppna med pluggen! Vet någon därute vad detta är för filformat och hur jag öppnar dem? Jag hade tänkt att använda dessa "beats" i Ableton Live, men förstår inte hur det ska gå till.

Tacksam för svar,

Pelleman

Annons
Postat
Hej,

Jag har installerat LinPlug RM IV och där fanns med en mapp "RM IV Grooves" som i sin tur innehåller över 2500 filer av olika beats. Problemet är att alla är i filformatet "mi4" och inte går att öppna med pluggen! Vet någon därute vad detta är för filformat och hur jag öppnar dem? Jag hade tänkt att använda dessa "beats" i Ableton Live, men förstår inte hur det ska gå till.

Tacksam för svar,

Pelleman

har ingen kännedom om saken i fråga, men det låter logiskt att dom har ett eget format för att du ska använda pluggen! inte några andras prylar =) spela upp dom och bounca ner dom du vill ha!

Postat
har ingen kännedom om saken i fråga, men det låter logiskt att dom har ett eget format för att du ska använda pluggen! inte några andras prylar =) spela upp dom och bounca ner dom du vill ha!

Jag använder ju pluggen i Ableton Live! Live är ju ett inspelningsprogram där man använder sig av VST-pluggar, och det är där jag ska använda RM IV och beatsen jag nämnde.

Postat

Det kan inte vara så att du letar i fel meny då? Typ att du försöker ladda in mi4-filer i en meny för att ladda in wav-samplingar?

Postat
Det kan inte vara så att du letar i fel meny då? Typ att du försöker ladda in mi4-filer i en meny för att ladda in wav-samplingar?

Vet du hur/var man laddar in mi4-filerna i RM IV? Jag hittar ingen annan väg än där man laddar Wav-filer, men jag fattar om det är fel.

Postat
Vet du hur/var man laddar in mi4-filerna i RM IV? Jag hittar ingen annan väg än där man laddar Wav-filer, men jag fattar om det är fel.

Tyvärr, jag har aldrig använt programmet. Det tråkiga svaret är väl att det lär stå i manualen 😄

Postat (redigerat)
Tyvärr, jag har aldrig använt programmet. Det tråkiga svaret är väl att det lär stå i manualen :rolleyes:

Tro mig, allt står i manualen men inte detta! Där står hur man importerar wav-filer, midi-filer mm., men inget om mi4-filer!

Rättelse: Det står hur och var man installerar mappen med mi4-filerna, men inte hur man öppnar dem i programmet!

Redigerat av Pelleman
Postat
Tro mig, allt står i manualen men inte detta! Där står hur man importerar wav-filer, midi-filer mm., men inget om mi4-filer!

Rättelse: Det står hur och var man installerar mappen med mi4-filerna, men inte hur man öppnar dem i programmet!

I den här videon tycker jag det ser ut som att han öppnar en meny med något som skulle kunna vara RMVs medföljande bibliotek:

http://www.youtube.com/watch?v=mcGjztKPrGU...feature=related

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.