Jump to content
Annons

Busschaufförer som kör dig åt helvete!


debatt

Recommended Posts

Har ni råkat ut för det? Tre av de fyra senaste gångerna som jag åkt från Marklandsgatan (Gbg), så har bussen tydligen skyltat om nummer efter ett tag på resan och kört någon helt annanstans än det var meningen. Åt helvete m.a.o. Detta trots att bussen gått på den tid som den buss jag skulle ha åkt med skulle ha gått. Inget djävla meddelande om ändringen. För er som inte vet, redan efter en enda hållplats/busstation senare så är man åt helvete, eftersom den kör ut på en stor led och det är långt till busstationen tillbaka till fots igen. Vid ett par av de här två tillfällena har jag inte heller vetat hur resvägen skulle se ut, varför det är svårt att ens kunna reagera på om bussen är den rätta ens efter 3-4 hållplatser (numret på den buss som ska till den plats jag ska till har jag dock alltid vetat).

Idag t.ex., då den verkade åka rätt först, men sedan försvann rakt ut åt helvete och t.o.m. över en annan kommungräns, varför jag fick slänga mig av bussen for som fan och sedan ta en tillbaka åt andra hållet och förlora 1.5-2 timme. Trots att den var skyltad med det nummer som jag skulle med... När jag skulle åka tillbaka åt andra hållet pga att bussen alltså inte kört den väg den skulle enligt skylten på fronten, så gällde inte mitt kort heller då den passerat en kommungräns. Men då sa jag bara att det var fel på hans djävla avläsningsapparat.

Nackskott, tack!

//:debatt

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag visste inte att de hade flyttat hållplatsen tre meter, så när jag satte mig på bänken och inte förstod att bussföraren inte körde fram och han började tuta... Jag var så nära på att ge den där lilla fjollan en smäll, tyvärr.

Men är man otrevlig och uppkäftig så förtjänar man inte annat, det var ett väldigt oartigt sätt att göra på.

Jag kommer att ha med mig det där hela livet, nästa gång jag ser honom köra bussen ska han få sig en giftig blick. Jäkla besserwisser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...