Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Sökte lite på forumet men hittade inge bra svar.

Kan man med SX exportera en mp3 fil med både audio och midi och hur åstakommer man det i sådana fall?

Annons
Postat

Hmm, till att börja med så går det väl inte att skapa en MP3 i Cubase SX direkt? Du får exportera som Wav och sen konvertera till MP3 ..

Sen så undrar jag lite vad du menar med "Midi"? Syftar du på mjukvarusynthar så ska det gå att exportera direkt, men syftar du på hårdvarusynthar så måste du först spela in dem i Cubase som audiospår, och sen exportera som audio.

/Daniel

Postat
Hmm, till att börja med så går det väl inte att skapa en MP3 i Cubase SX direkt? Du får exportera som Wav och sen konvertera till MP3 ..

Sen så undrar jag lite vad du menar med "Midi"? Syftar du på mjukvarusynthar så ska det gå att exportera direkt, men syftar du på hårdvarusynthar så måste du först spela in dem i Cubase som audiospår, och sen exportera som audio.

/Daniel

Det går utmärkt för mig.. Man får ställa in alla möjliga olika kvaliteer och sådant.

Jag har en m-audio hårdvarusynth. kopplad till USB porten. Även om allt midi ljud bara är "målat". Det går för övrigt inte att spela in det som audio.. fast kanske kan man konvertera midifilen till audio? Hur gör man det i så fall?

Postat
Jag har en m-audio hårdvarusynth. kopplad till USB porten. Även om allt midi ljud bara är "målat". Det går för övrigt inte att spela in det som audio.. fast kanske kan man konvertera midifilen till audio? Hur gör man det i så fall?

Just genom att spela in det som audio. Har du inte vanliga ljudutgångar på synten? Koppla därifrån till line in på ljudkortet och spela in.

Postat

Men måste jag inte spela om ljuden igen?. jag kan alltså inte spela det där på keyboarden eller få dom effekterna eller det ljudet.

Kanske en skitkorkad fråga fast jag begriper inte hur det skulle kunna konvertera filen till audio 😄

Mn borde väl bara kunna spela in midifilen som audio rätt av på nåt sätt?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.