Jabberwocky Postat 31 mars 2009 Postat 31 mars 2009 Hej Jag har stött på ett stort problem som påverkar mina mixar. Jag kan börja med att säga att jag använder programmet Renoise, vilket är en tracker. När jag spelar mina låtar i realtid ligger nivåer perfekt, bra balans i mixen och ingenting distar eller likande. Mixen är alltså så bra jag kan göra den med min erfarenhet. Eftersom jag nu är nöjd vill jag givetvis rendera mixen. Då börjar problemen... Jag har provat att rendera i allt från 96khz till 41khz samt i 32 och 16 bitar. Oavsett vad jag renderar i försvinner mycket av dynamiken och främst så tar basen över massor av utrymmet. Om allt låter bra i realtid, men inte vid rendering, hur ska jag då mixa och vad kan det finnas för lösning på detta? Säkert är min ovanstående post grundläggande och det är säkert något enkelt åtgärdat problem jag missat men jag är väldigt tacksam för svar!
laxlaxlax Postat 31 mars 2009 Postat 31 mars 2009 1. Det kan vara en knapp du missat bland alternativen för exportering. Normaliserar den filerna? Kontrollera alla val du kan göra bland inställningarna. 2. Programmet du spelar upp det i efter du har mixat ner det har inställningar som påverkar ljudet - leta bland uppspelningsprogrammets inställnignar eller kontrollera genom att följa punkt 3. 2. Det är ett hjärnspöke hos dig. Dra in din exporterade fil tillbaka in i trackern och A/B lyssna för att felsöka efter problemet.
The_CyBorg Postat 31 mars 2009 Postat 31 mars 2009 Vilket program använder du för att lyssna på mixen efter renderingen? OM du använder iTunes, testa att stänga av "ljudförbättraren". Den har förstört många låtar för mig hittills...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.