nomin Postat 30 mars 2009 Postat 30 mars 2009 (redigerat) hej! bra idé det här med presentationer. jag är en vanlig hemmapulare som alla andra antar jag, med vissa skillnader: har hållit på med digitalt ljud sen stenåldern. jag minns när 16bitar var lyx så jag har lite erfarenhet och har stött på en del problem genom åren. jobbar främst i cubase, reason, fruityloops, soundforge och wavelab. känner mig hyfsat hemma i protools och logic med. har även bra koll på mp3 och allt vad det innebär. gick en kurs i ljudteknik för 100 år sen som gav mig mkt. att routa ett mixerbord eller ställa in rätt q-värde kan vara ganska bra att kunna. har spelat in 2 plattor i "riktig" studio (dvs såna studios som det man hör på radio spelats in i) visserligen i egenskap av artist, men jag lärde mig väldigt mkt på detta. just nu är det elektronisk musik som gäller... älskar syntar och saker med rattar! sen är jag väl som alla andra: prylbög deluxe och galet peppad på allehanda nörderier. drömmer just nu om en bra analog bandare! det är jag det. fråga gärna om oklarheter uppstått. Redigerat 30 mars 2009 av nomin
Anjou Postat 30 mars 2009 Postat 30 mars 2009 Välkommen hit! Du kommer nog att trivas alldeles utmärkt! Mvh Erik
joachime Postat 30 mars 2009 Postat 30 mars 2009 Hej Nomin! Välkommen till forumet! 16 bitars lyx! Var det en sådan här du suktade efter? Eller satt du kanske med en sådan här? Och vad kommer namnet (nomin) ifrån?
nomin Postat 30 mars 2009 Trådstartare Postat 30 mars 2009 Tack! haha ja en adat låg högt på önskelistan, men detta var mer på ljudkortsfronten. jag satt och svor med mitt Gravis Ultrasound som bara kunde sampla 8/22 men 12bitar är inte fy skam heller!! varje bit i en sp-1200 väger 1,6ggr så mkt som en fasvänd adat-bit nomin är en t9-felskrivning av "mongo". det visar väl sig så småningom.
perrock Postat 31 mars 2009 Postat 31 mars 2009 (redigerat) Välkommen ! 🙂 Du kommer storm trivas (Inte bokstavligt) Redigerat 31 mars 2009 av perrock
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.