Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har införskaffat mig en faderport. Problemet är att bara vissa funktioner funkar i logic studio. Man kan bara växla mellan 6 kanaler åt gången, Punch funktionen funkar inte osv. Läste att om man laddar ner dom senaste 'native drivers for logic 7+ osv' så ska det funka. Då ska faderport dyka upp i logic när man installerar en ny kontrollenhet. Jag har installerat dom senaste drivrutinerna men faderporten dyker inte upp i logic när man ska installera ny kontrollenhet... det är bara samma gamla HUI kontroll som ges som alternativ när man ska installera den.

Kanske lite rörigt inlägg men hoppas att någon kan hjälpa.

Tack!

• 4 veckor senare...
Annons
Postat

Hmm jag hade en sådan för något år sedan och den fungerade utmärkt! Men har för mig att jag fick köra den via HUI-protokollet.. Annars kanske det går att koppla punch (och övriga funktioner du saknar) till en knapp via Command + L ?

• 2 veckor senare...
Postat
Hmm jag hade en sådan för något år sedan och den fungerade utmärkt! Men har för mig att jag fick köra den via HUI-protokollet.. Annars kanske det går att koppla punch (och övriga funktioner du saknar) till en knapp via Command + L ?

Funkar numera 😄 va tvungen o hämta ut specifika drivrutiner till logic i driver.pkg. tack för visat intresse

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.