Coach Postat 30 mars 2009 Dela Postat 30 mars 2009 Jag köpte ett par Yamaha HS80 för ett tag sen, riktigt nöjd med dem. Dom var ju inte direkt gratis så man vill ju att dom ska hålla och spela bra en lång tid framåt. Så hur gör man för att ta väl hand om sina monitorer? Finns det några små knep för att livslängden på dem ska vara så lång som möjligt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
base10 Postat 30 mars 2009 Dela Postat 30 mars 2009 Jag köpte ett par Yamaha HS80 för ett tag sen, riktigt nöjd med dem.Dom var ju inte direkt gratis så man vill ju att dom ska hålla och spela bra en lång tid framåt. Så hur gör man för att ta väl hand om sina monitorer? Finns det några små knep för att livslängden på dem ska vara så lång som möjligt? Damma av dom ofta, ryck inte i kablarna och spela inte för högt 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wonderboy Postat 30 mars 2009 Dela Postat 30 mars 2009 Slå på dem sist av allt och slå av dem först av allt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pme (oregistrerad) Postat 30 mars 2009 Dela Postat 30 mars 2009 Det brukar vara centeringsringen som ruttnar med tiden. Det ska bli spännande och se hur dagens högtalare klarar sig med tiden. Många 80-talare ruttnar bort. Men dagens material är inte det samma. Mer kolfiber och hitech, men jag skulle också tro att många gummidetaljer är i ganska usel gummikvalitet av ren besparingsiver. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pesek Postat 30 mars 2009 Dela Postat 30 mars 2009 Undvik att trycka in membranen med fingrarna 🤪 En polare till mig skulle skoja när jag hade köpt ett par nya fina Audio Pro. Han fejkade att han skulle trycka in diskanten, råkade tyvärr fejka lite väl snabbt och tryckte in skiten iaf. Man kände sig lagom kass i stunden, det löste sig dock då jag fick ut ett par nya =P Efteråt skitkul. Då, kunde man hålla sig för skratt ^^ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Coach Postat 1 april 2009 Trådstartare Dela Postat 1 april 2009 Jag tackar och bokar för svaren. Ganska konstigt egentligen att jag inte hittade något om detta när jag sökte på forumet först, det är väl ändå en ganska relevant fråga? Fast det kanske är självklara grejer det mesta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 1 april 2009 Dela Postat 1 april 2009 Undvik att trycka in membranen med fingrarna 😄 En polare till mig skulle skoja när jag hade köpt ett par nya fina Audio Pro. Han fejkade att han skulle trycka in diskanten, råkade tyvärr fejka lite väl snabbt och tryckte in skiten iaf. Man kände sig lagom kass i stunden, det löste sig dock då jag fick ut ett par nya =P Efteråt skitkul. Då, kunde man hålla sig för skratt ^^ hehe...En polare gjorde samma sak med mina högtalare när dom var precis nya, jätte roligt 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.