jazzdoktorn Postat 29 mars 2009 Postat 29 mars 2009 Då har det hänt! Äntligen! Jag behövde en mixer eftersom min gamla sög och fantommatningen var på 15v. Efter ett par misslyckade budgivningar så vann jag en Behringer Eurorack UB802. 343 kr. Nu efter 1 månad efter betalning så finns fortfarande inte mixern hemma hos mej. Nästan varje gång jag ringer eller mailar så blir jag ignorerad. Dom få gånger som jag fått tag på kvinnan så har det varit: Affären jag skulle skicka ifrån blev rånad... ; Jag är i tyskland, fixar allt när jag kommer hem. ; Mitt internet är nere så jag kan inte svara. ; Jag är på akuten........; Jag skickar spårningsnumret från DHL ikväll...; Min sambo skickar spårningsnumret ikväll.... Det som stör mej mest är inte att bli av med 343kr, utan att det är att det är någon som tar en sådan risk att åka fast för småpengar. Jag har människans kontonummer i SEB, jag har sparat all kommunikation och Jag förmodar att DHL inte har fått en sån försändelse skickad med sig. Jag vet var hon bor, vad hon har för telefon nummer. Jag är en fredlig människa, men det vet inte hon ett dugg om... Hur kan hon veta att jag inte åker ner till småland där hon bor och pratar allvar med henne? Jag menar att jag skulle kunna vara en fullständig galning... Hur pundig eller nerknarkad får man vara när man verkar tycka att det är ok att bli polisanmäld för 350 spänn. Allt är så sorgligt. Stackars patetiska människa. Traderavinsten är sannolikt borta. 350 spänn är borta, och en patetisk stackare sitter och är nervös varenda gång telefonen ringer. Tragiskt. Tack för att ni lade märke till mig....
therocker Postat 30 mars 2009 Postat 30 mars 2009 Då har det hänt!Äntligen! Jag behövde en mixer eftersom min gamla sög och fantommatningen var på 15v. Efter ett par misslyckade budgivningar så vann jag en Behringer Eurorack UB802. 343 kr. Nu efter 1 månad efter betalning så finns fortfarande inte mixern hemma hos mej. Nästan varje gång jag ringer eller mailar så blir jag ignorerad. Dom få gånger som jag fått tag på kvinnan så har det varit: Affären jag skulle skicka ifrån blev rånad... ; Jag är i tyskland, fixar allt när jag kommer hem. ; Mitt internet är nere så jag kan inte svara. ; Jag är på akuten........; Jag skickar spårningsnumret från DHL ikväll...; Min sambo skickar spårningsnumret ikväll.... Det som stör mej mest är inte att bli av med 343kr, utan att det är att det är någon som tar en sådan risk att åka fast för småpengar. Jag har människans kontonummer i SEB, jag har sparat all kommunikation och Jag förmodar att DHL inte har fått en sån försändelse skickad med sig. Jag vet var hon bor, vad hon har för telefon nummer. Jag är en fredlig människa, men det vet inte hon ett dugg om... Hur kan hon veta att jag inte åker ner till småland där hon bor och pratar allvar med henne? Jag menar att jag skulle kunna vara en fullständig galning... Hur pundig eller nerknarkad får man vara när man verkar tycka att det är ok att bli polisanmäld för 350 spänn. Allt är så sorgligt. Stackars patetiska människa. Traderavinsten är sannolikt borta. 350 spänn är borta, och en patetisk stackare sitter och är nervös varenda gång telefonen ringer. Tragiskt. Tack för att ni lade märke till mig.... Tycker du ska ta en sväng till småland.... Det är fördjävligt tycker jag! Sålde en bok för länge länge sen på nätet som jag inte fick betalt för, 90 spänn. Småpengar men man blir ju så jävla sur!
jazzdoktorn Postat 30 mars 2009 Trådstartare Postat 30 mars 2009 Det är ju märkligt att hon inte bara ger upp... Varje gång som jag når henne på något sätt så kommer hon med undanflykter som köper henne mindre och mindre tid. Nu ringde jag henne två gånger irad på morgonen och hon tryckte bort mej bägge gångerna. Undrar om den strategin gör det lättare att prta med mej och komma med nya "övertygande" undanflykter och löften. Pratade med tradera idag. Dom kan egentligen inte göra något annat än att skicka ett mail. Dom säger förstås att det är sådana här saker som deras omdömessystem ska hjälpa till med. Det stora problemet är ju bara det att det är ganska tveeggat. Om jag sågar henne så sågar hon mej och ger mej dåligt omdöme... Vad gör man?
therocker Postat 30 mars 2009 Postat 30 mars 2009 Det är ju märkligt att hon inte bara ger upp...Varje gång som jag når henne på något sätt så kommer hon med undanflykter som köper henne mindre och mindre tid. Nu ringde jag henne två gånger irad på morgonen och hon tryckte bort mej bägge gångerna. Undrar om den strategin gör det lättare att prta med mej och komma med nya "övertygande" undanflykter och löften. Pratade med tradera idag. Dom kan egentligen inte göra något annat än att skicka ett mail. Dom säger förstås att det är sådana här saker som deras omdömessystem ska hjälpa till med. Det stora problemet är ju bara det att det är ganska tveeggat. Om jag sågar henne så sågar hon mej och ger mej dåligt omdöme... Vad gör man? Precis, du står ganska maktlös....hon vet det förmodligen och väntar bara på att du ska tröttna. Alternativet som finns kvar är väl att åka till småland 😄 Hon som köpte boken av mig utan att betala skyllde på att hennes barn var allvarligt sjukt, vilket ju naturligtvis gjorde att jag backade ett tag. När jag senare gick på henne igen så blev hon sur och undrade om jag inte hade någon förståelse för hennes situation. Det slutade naturligtvis med att jag gav upp.
Vallhagen Postat 30 mars 2009 Postat 30 mars 2009 Finns det nån möjlighet att via bankkontakt dra tillbaka transaktionen? Jag gissar att det inte går, men jag har aldrig frågat. *** Annars är det ju bådet surt och skrattretande. När jag någongång gör liknande affärer så brukar jag fundera på innan, om jag pallar att bli helt blåst, och inte handla dyrare grejer än så. Ungefär som att äga cykel här i linköping, man vet att den kommer att bli stulen förr eller senare, så jag köper billiga cyklar. Ett jävla skit förstås men jag orkar inte uppröras längre. Kör hårt!
Fidden Postat 30 mars 2009 Postat 30 mars 2009 Ungefär som att äga cykel här i linköping, man vet att den kommer att bli stulen förr eller senare fett word på den... 😊
debatt Postat 30 mars 2009 Postat 30 mars 2009 Hur vet du att den adress du har stämmer överhuvudtaget? Inte ens namnet kanske stämmer...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.