Jump to content
Annons

Innertak


Bird

Recommended Posts

Hej!

Jag tänkte ta itu med akustiken i min lokal och då börja med ett innertak. Rummet är på c:a 19 m2 med över 3 m takhöjd. Det fanns redan ett innertak som jag rev ner och kvar är en massa träreglar och c:a 40 cm "luft" ovanför dem. Min ide är att sätta stenullsplattor (95mm) på träreglarna och sen sätta akustikplattor under träreglarna som då blir det nya innertaket. Akustikplattorna som jag har tänkt använda är typ dom här: http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Prod...kt.aspx?id=4061

Detta enbart för att förbättra akustiken i rummet - inte för att ljudisolera uppåt. Verkar detta rimligt? Några förbättringar?

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej och tack för svar!

Jag har precis varit och köpt ett Connect upphängningssystem!

Vad är skillnaden mellan ditt och mitt förslag? Jag kanske skulle säga att jag bara ska mixa i rummet. Har ett "inspelningsbås" där jag kan spela in instrument.

Med mitt förslag får jag ju två luftspalter - kan inte det vara en fördel? Alltså först akustikplattor - 20 cm luft - 95mm isolering - 30 cm luft - riktiga betongtaket. Sen är det väl priset... vad kostade dina takplattor per m2?

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...