Twilight_Zound Postat 3 december 2004 Dela Postat 3 december 2004 Jaha, då har jag löst problemet med AudioIn med Cubase SX. Jag kan alltså spela in via Mic---Mixer---Ljudkort(Sb Live 5.1 PL) Meeeeen, när jag spelar in får jag med ALLT annat....oxå.. Inte bara Ljudet via Micen utan även alla andra spår som det ligger musik på.... hamnar på Audio spåret.... Lite störande... Hur förhindrar men detta då... Sb Live 5.1 Platina med Frontpanel kX Project ljud drivisar... Cubase SX 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 3 december 2004 Dela Postat 3 december 2004 Kolla så drivisarna inte står på "record what you hear", tänk igenom hur du kopplat mixern (skall koppla micen via en aux till ljudkortet) och läs dom andra trådarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 3 december 2004 Trådstartare Dela Postat 3 december 2004 Satt och läste febrilt.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 3 december 2004 Trådstartare Dela Postat 3 december 2004 Kopplingsschema: Mic in i Mixern CH 1...48v Ph...' Mixer out Main----In i ljudkortet, frontpanelen Mic/Line In 2... kX Mixer allt avstängt utom Mic/Line2 på Inspelning/Uppspelning... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 3 december 2004 Dela Postat 3 december 2004 om du har din mixer out in till mic-in på ljudkortet så spelar du in allt som går genom mixern. Är det det du vill göra? Är det så måste du ställa in kx-drivisarna rätt. Det står säkert på deras hemsida. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 3 december 2004 Trådstartare Dela Postat 3 december 2004 Ok. Det finns bara micen i mixern, allt annat ljud kommer från Cubase/VSTi er.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 3 december 2004 Trådstartare Dela Postat 3 december 2004 😎 Fattar nada... Problemet måste ligga i cubase.. VSt Connections står på : Left ---2 kX In 01 Right--3 kX In 03 Står det annat där får jag inget ljud alls..In. I Device setup är samtliga Vst Inputs visable Likaså Vst outputs... VST Multitrack....kX ASIO Clock Source Internal...... Får skumfragda i munnen snart Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 3 december 2004 Dela Postat 3 december 2004 Har du kollat i ljudkortets egna lilla mixer (alltså utanför Cubase)? SB live har ju en egen mixer, och jag tror att den byts ut mot en KX-mixer när man kör med de drivrutinerna. Det låter ju som att det är nåt knas med inställningarna där. I SB live-mixern kan man välja "What U hear" som källa för line in, och då blir det precis det resultat som du får... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bonzo Postat 3 december 2004 Dela Postat 3 december 2004 Försök med denna steg-för-steg-guide: How to set up KX drivers with Soundblaster Live 5.1 card and Cubase http://au.geocities.com/kxcubase/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 3 december 2004 Trådstartare Dela Postat 3 december 2004 Har testat det mesta nu.... Ja jag har provat i kX Mixern oxåå...Nada Kollade Länken men det funkar ändå inte efter inställd som de beskrev.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.