Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har ett problem...

Efter några sekunders uppspelning i Nuendo så börjar ljudet skrapa för att sedan dö helt..

Några förslag på åtgärder ?

Har prövat olika ljudkort och det är samma problem.

MVH Jerry

Annons
Postat

Ominstallation?! Först Nuendo sen operativsystem och drivrutiner om inte nuenodominstallation hjälpte.. Du har väl inte en massa annat i gång på datorn?? Brandväggar antivirus etc.? D

Postat

Nope.. har inget annat igång.. det är helt dött när jag kör andra spelare.. mediaspelaren startar inte alls när firewirekorten är aktverade

Postat

Har du flera saker inkopplade i FireWire kan det vara så att något annat i FireWire-kedjan som käkar upp bandbredden för ditt ljudkort.

Postat

Har inga fler goda idéer. Vet att jag fick samma fenomen med att ljudet började dista och för att sakta dö ut när jag provade lite olika FireWire-setuper. Läs mer om det här. Kanske finner du något som för dig är hjälpsamt? Om inte hoppas jag att något mer matnyggift finns på Nuendos site!

Postat

Nu vet jag inte vilket kort du har.

Jag har ett FW410 som det kan vara lite trix med ibland.

Med detta kort medföljer en "kontrollpanet/mixer".

Under fliken hårdvara så kan du ändra sample rate, där ökas ration med 1klick, och då återfår jag ljudet.

Har du provat:

• Avinstallera hela kortet och installerat det igen
  • Provat kortet på annan dator
  • Installera de allra senaste drivrutinerna

Postat

Oj, såg nu att du testat med andra kort med samma resultat.

Låter som dåliga wf kretsar.

Prova kanske med ett externt fw interface?!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.