Jump to content
Annons

Recommended Posts

DieHard (oregistrerad)
Postat
Jag använder nog "man"

Se där, se där. 🙂

Annons
  • Svar 70
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
Jag använder nog "man"

Man använder nog "jag" 🙂

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Jag använder "man" noga

Man använder nog mig som som som som....

Ja vad använder ni mig till? 🙂

Postat (redigerat)

Kan ni inte diskutera amatörpsykologi i offtopic istället och hålla er till ämnet så man inte behöver rensa upp tråden?

Edit:

Undrar vilken psykslutsats ni dragit av min mening innan jag rättade till den.

Redigerat av Hellpig
Åt helvete med meningsuppbyggnad
Postat
dessutom är mycket i mitt inlägg ganska allmängiltigt, så jag vet inte riktigt vad "laxlaxlax" hängde upp sig på.

Jag hängde upp mig på jag inte tycker att dit svar är allmängiltigt. Av den orsaken att jag också betraktar mig som en del av studioforum, men inte håller med dig. Jag tycker inte att ALLA behöver dyra prylar.

Av den anledningen tyckte jag att du kunde anstränga dig mer för att visa att det du säger är subjektivt. Min förhoppning när det kommer en nykomling och undrar vad som behövs, är att det serveras förslag från alla läger - inte bara hifigänget.

För det kanske är en person som egentligen inte passar i hifigänget. Som kanske bara vill spela in låtar och ha kul, och blir stoppad i sin dröm när han/hon blir övertygad om att teknik för X pengar behövs.

Det är det jag menar. Relevansen för den här tråden är låg. Sorry för kapningen.

Det är inget personligt Claes, du är duktig och jag uppskattar dina svar och möda.

/ laxlaxlax

Postat
Jag hängde upp mig på jag inte tycker att dit svar är allmängiltigt. Av den orsaken att jag också betraktar mig som en del av studioforum, men inte håller med dig. Jag tycker inte att ALLA behöver dyra prylar.

...men jag avslutade ju mitt inlägg med följande:

Man kan liksom inte låta någon annan förklara vad man SKA använda, utan det är något man behöver komma fram till på egen hand genom att skaffa mer erfarenhet. För många kan budgetfabrikaten räcka till för deras krav, medan andra ställer högre krav på ljudet och måste köra med andra prylar för att bli nöjda. Det är individuellt, helt enkelt.

Jag tycker själv att det är en ganska bra beskrivning av verkligheten och att det är ett ganska anti-elitistiskt synsätt (jag gillar verkligen inte elitism), även om det också antyder att det kan finnas en bättre värld ovanför budgetnivån, om man har den läggningen... 🤪

Postat
Jag tycker själv att det är en ganska bra beskrivning av verkligheten och att det är ett ganska anti-elitistiskt synsätt (jag gillar verkligen inte elitism), även om det också antyder att det kan finnas en bättre värld ovanför budgetnivån, om man har den läggningen... 🤪

Om man INTE har den läggningen, finns det också en bättre värld under/bredvid/snett till höger om prylbögarna. 😉

Ja, vi förstår varandra. Sen är det bara en språkfråga om att använda man eller jag. Jag tycker inte det blir egocentrerat, snarare ödmjukt - att författaren förstår att han uttrycker en subjektiv åsikt och inte pratar som om han vore en generell talesperson.

Postat
Om man INTE har den läggningen, finns det också en bättre värld under/bredvid/snett till höger om prylbögarna. 😉

🤪

Så är det också förstås.

Man behöver ju egentligen inte mer än en gammal kassettporta och en halvkass mic från Clas Olsson för att kunna spela in sin musik - och musiken i sig blir ju varken bättre eller sämre bara för att ljudet blir bättre eller sämre, men det kan däremot bli mer njutbart att lyssna när både musiken och ljudet är bra... 😉

Postat (redigerat)
🤪

Så är det också förstås.

Man behöver ju egentligen inte mer än en gammal kassettporta och en halvkass mic från Clas Olsson för att kunna spela in sin musik - och musiken i sig blir ju varken bättre eller sämre bara för att ljudet blir bättre eller sämre, men det kan däremot bli mer njutbart att lyssna när både musiken och ljudet är bra... 😉

ja det kan det faktiskt!

Självklart ska både musik och teknik vara bra säger du. Men ibland tycker jag det går för långt. Och allt jag hör är perfekt, alla spelar i takt, rent, duktigt. Och lekfullheten är lika närvarande som en frånvarande pappa.

Redigerat av laxlaxlax
Postat (redigerat)

bästa e ju när det låter bra OCH är lekfullt.

EDIT: Ändrade mitt inlägg som från början var ett svar till hellpig.

Redigerat av Emulator

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.