Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tja.

Håller på att spela in en låt med piano (VST) på midiklaviatur och sustainpedal i Cubase (LE) och hela tiden när jag spelar upp det inspelade pianot så blir som att sustainpedalen är intryckt medan den spelar, fast det inte ens är någon sustain inspelad i början, så det blir en ända stor gröt varje gång jag spelar upp. Om man trycker ner pedalen en gång innan uppspelning så blir det ibland vanligt igen men nästa gång man tycker play nästa gång så blir det gröt igen.

Jag har ett annat pianospår på en annan midikanal och dom e routade till samma VST men till olika ljud så det ska ju inte störa varandra.Fattar inte. 😕😕 Gör någon?

/Memphis

Redigerat av Memphis
Annons
Postat

Det är kanske så, att du har haft sustainpedalen nedtryckt i slutet av Parten när du spelade in? Då fortsätter den vara "nedtryckt" tills du släpper upp den igen. Gå in i Key editorn och dra ner sustainen manuellt precis innan Parten slutar, så fixar det sig.

Postat (redigerat)

Japp, det löste sig! Stort tack till dig Claes! 🙂

Efter helgen kommer en riktigt härlig jazz-pop låt med en duktig sångerska. Håll i er! ☺️

/M

Redigerat av Memphis
Postat (redigerat)

EDIT: Det hade redan löst sig och det var inte vad jag misstänkte 🙂

Redigerat av Mjuzik
Postat
EDIT: Det hade redan löst sig och det var inte vad jag misstänkte 🙂

Stort tack ändå. ☺️

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.