FlyRider Postat 27 mars 2009 Postat 27 mars 2009 Hej! Jag skulle behöva lite tips på program som kan justera pitch utan märkbar kvalitetsförsämring, både med och utan tidskorrigering. Jag skall ändra tonhöjd på en hel låt som jag skall spela in sång på och jag skulle vilja att det lät exakt som när man spelar upp ett analogt band lite snabbare. Är det nån skillnad på kvalitet vad gäller olika program då?
pme (oregistrerad) Postat 27 mars 2009 Postat 27 mars 2009 Är det bara en uppsnabbning ala bandare så är det i princip utan kvalitetsförsämring. Det är bara en omsampling av datat. Det är mycket värre när man ska behöver justera pitch utan att ändra tempo eller tvärt om.
FlyRider Postat 28 mars 2009 Trådstartare Postat 28 mars 2009 Är det bara en uppsnabbning ala bandare så är det i princip utan kvalitetsförsämring. Det är bara en omsampling av datat. Det ärmycket värre när man ska behöver justera pitch utan att ändra tempo eller tvärt om. Ok, det var det jag misstänkte. Fick bara känslan av att det lät lite skumt när jag pitchade så med cubase. Så det finns inget program som är lite extra naturtroget på den biten? Om vi säger att jag tex vill låta trummorna vara kvar på samma tonhöjd men timestrecha dem till rätt hastighet, finns det nåt tips då?
laxlaxlax Postat 28 mars 2009 Postat 28 mars 2009 (redigerat) Ok, det var det jag misstänkte. Fick bara känslan av att det lät lite skumt när jag pitchade så med cubase. Så det finns inget program som är lite extra naturtroget på den biten? Om vi säger att jag tex vill låta trummorna vara kvar på samma tonhöjd men timestrecha dem till rätt hastighet, finns det nåt tips då? Tycker Cubase egna pitch gör det bra med time correction. Annars kan du ju alltid spela in det igen. Redigerat 28 mars 2009 av laxlaxlax
psykfrans Postat 29 mars 2009 Postat 29 mars 2009 Jag skulle vilja ha en enkel pitch i plugformat, bara en ratt liksom. Någon som har nåt hett tips?
pme (oregistrerad) Postat 29 mars 2009 Postat 29 mars 2009 Ok, det var det jag misstänkte. Fick bara känslan av att det lät lite skumt när jag pitchade så med cubase. Så det finns inget program som är lite extra naturtroget på den biten? Om vi säger att jag tex vill låta trummorna vara kvar på samma tonhöjd men timestrecha dem till rätt hastighet, finns det nåt tips då? Det finns en massa trix som används för att låta naturtroget. Men då är det inte alls i närheten av analogbandare längre.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.