Pusa Postat 3 december 2004 Postat 3 december 2004 (redigerat) Digidesign hardware is in use by another application. (-1133) Detta kommer upp ibland när jag har startat en cubase-session och sedan stänge cubase och startar ProTools 6.4... Händer allför ofta.. riktigt störande.. spelar ingen roll om jag startar om pro tools utan jag får meddelandet ändå.. Riktigt irriterande och frustrerande då jag fortfarande har en massa jag hellre gör i Cubase (är i en övergångsfas, och behöver kunna växla emellan, medan jag converterar filer och liknande)... Jag har kollat på "answerbase" på digidesign och det enda den säger är att det är: This will happen if you try to launch Pro Tools whilst 'Avid Media Station' is still launched. (vilket jag ju inte gör) 1. Quit Pro Tools. 2. Quit Media Station. 3. Relaunch Pro Tools. Så någon som haft samma problem och kanske har en lösning? Eller någon som kör både cubase och ProTools och kanske inte alls haft problem? EDIT: Jag sitter med en ny PC och Digi002Rack... Redigerat 3 december 2004 av Pusa
Einar Postat 3 december 2004 Postat 3 december 2004 (redigerat) Jag har mac så mitt tips kanske inte gäller för pc... Men i macen har vi en 'core-audio' applikation om man vill använda digidesigns ljudkort (jag har mbox) tillsammans med 'andra' program (tex cubase) , den heter 'Digi Core Audio Manager' . Den MÅSTE stängas av när du startar pt för annars blir protools jättenervös för att inte få 100%-ig uppmärksamhet och känner sig förfördelad osv... Har du möjligtvis en sån manager på i din pc? 😕 Redigerat 3 december 2004 av Einar
Pusa Postat 3 december 2004 Trådstartare Postat 3 december 2004 Vet inte.. (Och det jobbiga är att jag intehar min studio-dator här,.. den står i studion.. ) Vi bytte lokal just idag, har inte haft igång den på dett tag, och hade nästan glömt av detta felet, men så kommer man ner, och DÄR, så blir man obehagligt påmind igen.. Jag vet inte om det kan finns något sådant.. men jag skall kika efter imorgon.. (Det finns ju en "aktivitetshanterare, men det är ju inte speciellt för ljud eller så, det handlar ju om ALLA program som körs i datorn.. jag får se efter..) Tack för visat intresse!
aolsson Postat 4 december 2004 Postat 4 december 2004 Jag har kollat på "answerbase" på digidesign och det enda den säger är att det är: This will happen if you try to launch Pro Tools whilst 'Avid Media Station' is still launched. (vilket jag ju inte gör) 1. Quit Pro Tools. 2. Quit Media Station. 3. Relaunch Pro Tools. Vad skrev du in för sökning i Answerbase? Jag skev in "-1133" och fick fram 8 möjliga orsaker...
ostkaka Postat 5 december 2004 Postat 5 december 2004 (redigerat) Provade idag...det känns som att det är en bugg som kommer när man inte avslutar föregående program via arkiv menyn. Hörde också att det finns ASIO drivers att ladda ner vet inte om det funkar, tror att de var till 6.1.11 vi skall kanske prova det....Såg förrästen i aktivitethanteraren att vårt tangentbord fanns med och ville göra nåt. Redigerat 5 december 2004 av ostkaka
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.