fjzingo Postat 27 mars 2009 Postat 27 mars 2009 Hej alla forumiter, Jag har testat Dave smiths syntar prohet 08 poly evolver osv men blir alltid lika förvånad över hur långsamt syntarna triggas, känns som det är grus emellan tangenterna och synthmotorn. Någon annan som gjort samma observation...... 😉 /Fjzingo
android Postat 27 mars 2009 Postat 27 mars 2009 Konstigt. Har varit Evolver-ägare i närmare 5 år nu (först desktopen och de senaste åren MEK) och jag har inte alls upplevt det så. Envelopsen är snabba! Är du säker på att det inte är programmeringen av ljuden du testat som spökar? Många av presetsen är ju drones och feedback-baserade grejer som inte är menade att spelas snabbt...
laxlaxlax Postat 27 mars 2009 Postat 27 mars 2009 Hej alla forumiter, Jag har testat Dave smiths syntar prohet 08 poly evolver osv men blir alltid lika förvånad över hur långsamt syntarna triggas, känns som det är grus emellan tangenterna och synthmotorn. Någon annan som gjort samma observation...... 😐 /Fjzingo Det där kan jag iallafall få för mig ibland. Ibland kan jag tänka så på analoga instrument också, av misstag. Du får sluta med tjacket helt enkelt.
fjzingo Postat 29 mars 2009 Trådstartare Postat 29 mars 2009 Kan förstås vara programmeringen, men det borde inte vara så med snabba leadljud, skall ge P8 an ett test igen. /fjzingo
hegobald Postat 29 mars 2009 Postat 29 mars 2009 Ett longshot meeen... Kan det vara som så att du har "local off" på MIDIn (att du använder keyboarden som master i ett DAW-program) och att du byter program från din DAW i datorn.. Då blir det lite slack ja 😄.. Annars så nog triggar envolvern nog snabbt anser jag.. Tips!! Testa utan andra sladdar än med hörlurar och ström (förstås).. Är den fortfarande seg???
fjzingo Postat 3 april 2009 Trådstartare Postat 3 april 2009 det var programmeringen som gjorde det testade min nyinförskaffade mopho i replokalen igår en kaxig liten rackare som sticker igenom!!!! Saknade dock lite knappar och ett icke vägt tangentbord.... /fred
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.