Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jo, sitter här med deklarationen i handen. Hade en vag förhoppning om att kunna deklarera själv i år men ju mer jag sätter mig in i det desto mer frustrerad blir jag 🥰 .

Jag har enskild firma och skulle behöva hjälp med deklarationen för inkomståret 2008.

2008 var inget särskilt bra år, hade endast 3 inbetalningar fakturerade på totalt ca 10.000 inklusive moms.

Har självklart ett gäng kvitton på saker jag vill göra avdrag för 😉 .

För en kunnig person borde detta inte ta särskilt lång tid. Tänker mig därför att det borde kunna bli billigt. Förra året betalade jag en revisionsbyrå nästan 5.000 men då var det en jävla röra i mitt liv. Hoppas att komma lite billigare undan denna gång. Söker därför en

annan byrå...

Alla tips tages tacksamt emot. Gärna i stockholm.

Tack på förhand.

Mvh peter

Redigerat av dysfunctional
Annons
Postat

Om du har enskild firma behöver du ju inte anlita en revisor. Det räcker med någon form av redovisningskonsult.

Jag tror många kör timdebitering så det blir nog inte så dyrt.

Postat
Jo, sitter här med deklarationen i handen. Hade en vag förhoppning om att kunna deklarera själv i år men ju mer jag sätter mig in i det desto mer frustrerad blir jag 🥰 .

Jag har enskild firma och skulle behöva hjälp med deklarationen för inkomståret 2008.

2008 var inget särskilt bra år, hade endast 3 inbetalningar fakturerade på totalt ca 10.000 inklusive moms.

Har självklart ett gäng kvitton på saker jag vill göra avdrag för 😉 .

För en kunnig person borde detta inte ta särskilt lång tid. Tänker mig därför att det borde kunna bli billigt. Förra året betalade jag en revisionsbyrå nästan 5.000 men då var det en jävla röra i mitt liv. Hoppas att komma lite billigare undan denna gång. Söker därför en

annan byrå...

Alla tips tages tacksamt emot. Gärna i stockholm.

Tack på förhand.

Mvh peter

Kan varmt rekommendera min revisor Gill Liniger som sitter i Aspudden. har själv en enskild firma som hon sköter bokföringen åt och det har funkat hur bra som helst. Billig och duktig på samma gång.

Ring henne på 08-612 7545

/Micke

Postat
Om du har enskild firma behöver du ju inte anlita en revisor. Det räcker med någon form av redovisningskonsult.

Jag tror många kör timdebitering så det blir nog inte så dyrt.

Ja, det var nog det jag menade. Jag är inte ute efter löpande hjälp utan enbart vid deklarationstillfället.

Kan varmt rekommendera min revisor Gill Liniger som sitter i Aspudden. har själv en enskild firma som hon sköter bokföringen åt och det har funkat hur bra som helst. Billig och duktig på samma gång.

Ring henne på 08-612 7545

/Micke

Intressant, tack för tipset. Antar att hon kan tjänstgöra som redovisningskonsult också?? Som joachime påpekade är det ju egentligen det jag är ute efter 😉. Men tack, ska slå henne en signal och ser om hon kan ge mig en ungefärlig uppskattning på vad det kan tänkas kosta.

• 1 år senare...
Postat (redigerat)

Jag kan rekommendera Sifferhjälpen ekonomibyrå, de tar hand om min redovisning och jag är jättenöjd 😱 de har också låga priser, du får kolla www.sifferhjalpen.com 🙂

Redigerat av blomster

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.