Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

har ett problem, har två datorer med cubase och guitar rig instalerat, när jag vill flytta ett projekt från ena datorn till den andra så går det inte att öppna det om man har använt guitar rig i projektet och det hjälper inte att frysa kanalerna eller så, datorn hänger sig när man skall öppna projektet i cubase precis när cubase importerar alla program i sig eller vad man ska säga när man öppnar det, så fastnar det på guitar rig och det händer ingenting.....om jag går in i audio mappen i projektet så kan jag ju spela upp wav filerna med guitarrig effecter på i mediaplayern så dom fungerar ju så men det går ej att öppna i cubase. nån som har varit med om detta???

Annons
Postat
har ett problem, har två datorer med cubase och guitar rig instalerat, när jag vill flytta ett projekt från ena datorn till den andra så går det inte att öppna det om man har använt guitar rig i projektet och det hjälper inte att frysa kanalerna eller så, datorn hänger sig när man skall öppna projektet i cubase precis när cubase importerar alla program i sig eller vad man ska säga när man öppnar det, så fastnar det på guitar rig och det händer ingenting.....om jag går in i audio mappen i projektet så kan jag ju spela upp wav filerna med guitarrig effecter på i mediaplayern så dom fungerar ju så men det går ej att öppna i cubase. nån som har varit med om detta???

Jag har varit med om cubase-projekt som låst sig pga guitar rig. installera om guitar rig så ska det säkert ordna sig.

i värsta fall får du avinstallera guitar rig helt, öppna projektet och klicka bort allt vad guitar rig heter, och börja om. minns ej exakt hur jag löste detta, men jag tror att den ominstallation av guitar rig ska räcka eftersom det va längesen jag hade detta problem.

Postat

ok tack för ett bra tips, undrar om man avinstalerar guitar rig om man sedan öppnar projektet utan, om man hör rent gittarljud eller om inte filerna med gittar finns kvar........................

Postat
ok tack för ett bra tips, undrar om man avinstalerar guitar rig om man sedan öppnar projektet utan, om man hör rent gittarljud eller om inte filerna med gittar finns kvar........................

så tillvida du inte fryst spåren eller bouncat ner dom med guitar rig pålagda (eller haft guitar-rig direkt på inspelningskanalen vid inspelning) så kommer du höra rent ljud när du öppnar projektet...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.