osiris Postat 2 december 2004 Postat 2 december 2004 Detta är bland det märkligaste jag vart med om När jag drar igång ett projekt i Logic7, som jag har skapat i 6'an, så funkar allt perfekt. Tills jag trycker på stop. Då börjar ett hemskt ljud som låter ungefär; "drrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr" Men så fort jag trycker på play igen så försvinner ljudet. Men när jag trycker på stop igen så kommer det tillbaka. Ljudet hörs även i ca 2 sekunder under uppstarten av Logic... Jag har ett Echo Audio Gina24-ljudkort... med senaste drivisarna... Vad kan detta vara?? Tacksam för hjälp
osiris Postat 2 december 2004 Trådstartare Postat 2 december 2004 Det durrar även om jag kör helt utan plugins... Går ju inte att avända fanskapat om det ska vara på det viset 😛
VacUm Postat 2 december 2004 Postat 2 december 2004 (redigerat) Har vart med om liknande fenomen men det har bara varit vid enstaka tillfällen. Vad som händer är (förmodligen) att nån skit hamnar i buffern (den du ställer storleken på när du ställer latency) och inte rensas. Testa att prova lite olika varianter i audio/hardware-setupen (där du kryssar i att du kör ASIO osv), och kolla även runt i setupprogrammet för själva ljudkortet om det finns något där. Detta luktar bugg lång väg, antingen i logic eller ljudkortets drivrutiner, men man brukar kunna fuska sig runt sånt genom att t ex stänga av software audio monitoring eller nåt sånt. Skriv och gnäll i logics forum också (finns det kvar sen apple köpte emagic förresten!?). Ordnar det sig inte så ska du inte tveka att ringa supporten. edit: Testa att avinstallera alla pluggar en gång också. Trots att man inte använder dom så läser logicmotorn in en massa info om dom. Det kan sabba saker om man har otur. Redigerat 2 december 2004 av VacUm
osiris Postat 2 december 2004 Trådstartare Postat 2 december 2004 Jag har ju testat alla buffert-storlekar som finns... inget händer... jag har tryckt på varenda knapp... Men felet uppstår inte när jag kör ljud ut via det inbyggda ljudkortet... så det är nog inge fel på logic... Bara ljudkortet... hoppas jag... Jag får alltid det ljudet när den "initializing core audio"... Bjeff. Jag är trött och sur.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.