Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, Jag är en kille på 14 år som förare med rap. för avsikt att bygga mitt rum ungefär en halv pro studion. Jag har dator och bra høytallere men kommer att köpa ljudkort och mic från denna plats: www.multima.no och har ca 5-6 tusen NOK att jag skulle använda den. Vad jag undrar är om det finns några enkla sätt jag kan ljudisolerade rum för? inte permanent, då är tillåtet inte mamma, men saker som att jag kan göra innan jag spelar i, helst ganska billig? Tack för alla råd.

Annons
Postat

Instämmer. Att ljudisolera innebär stora ingrepp där man måste bygga extra väggar med isolering - så det är inte lönt att fundera på om det inte får vara permanent. Om man ljudisolerar till hälften, så är det samma sak som att slänga pengarna i sjön, eftersom det i princip inte har någon effekt alls förrän det är gjort helt på rätt sätt.

Menar du kanske akustikbehandling? Det är nämligen en helt annan sak än ljudisolering, men många har inte den skillnaden klart för sig och frågar därför ibland om fel sak...

Postat

Om du bara ska spela in rapsången genom micken finns det dämpningsskärmar att sätta på mickstativet, kommer inte ihåg vad de kallas nu... 😕

En bra sida att titta runt på om allt möjligt är

http://www.thomann.de/se/index.html

Du måste ju inte handla där för den skull. Det går nog att byta till norska språket också, tror jag...

Alla som köper mickar osv idag letar bäst pris överallt, både i Tyskland, England och USA. Att köpa från tex Thomann är väldigt enkelt. Men inte så billigt som det var för nåt år sen tyvärr.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.